REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana przednich tarcz i klocków

Robert Kuśpiel
Opel Omega B/B FL wymiana przednich tarcz i klocków
Opel Omega B/B FL wymiana przednich tarcz i klocków

REKLAMA

REKLAMA

Klocki i tarcze hamulcowe wymagają okresowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak wymienić przednie klocki i tarcze hamulcowe w Oplu Omega B i B FL.

Wymianę przeprowadzimy w dwóch etapach. Przedstawimy z osobna wymianę klocków i tarcz hamulcowych. Pierwszy punkt to jest zakup odpowiednich klocków i tarcz hamulcowych. Chcąc uniknąć problemów najlepiej podać sprzedawcy: rocznik, pojemność i numer nadwozia. Pamiętajmy, że wymieniając tarcze hamulcowe należy zamontować nowe klocki. Warto przemyśleć zakup całego kompletu. W serwisach aukcyjnych można znaleźć markowe zestawy w bardzo przystępnych cenach.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana tylnych tarcz i klocków

REKLAMA

Do wymiany będzie potrzebny tradycyjny lewarek z podstawkami lub platforma warsztatowa. Na początku luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Następnie zdejmujemy koło i mamy dostęp do wszystkich elementów. Zaczniemy od wymiany samych klocków. W drugiej części poradnika pokażemy jak wymienić tarcze hamulcowe. Pierwszy krok to wyjęcie czujnika zużycia klocków.

Najlepiej zrobić to za pomocą śrubokręta. Podważamy czujni i wyjmujemy go z klocka hamulcowego. Teraz odczepiamy przewód z zatrzasków na przewodzie hamulcowym. Następnie wyjmujemy blaszkę zabezpieczającą i wypinamy przewód hamulcowy z kolumny zawieszenia. W modelach 4 cylindrowych wyprodukowany do sierpnia 1997 roku, wymiana przebiega w następujący sposób.

Na początku podważamy sprężynę mocującą i wyjmujemy ją z zacisku. Najlepiej zrobić to za pomocą śrubokręta. Teraz wyjmujemy zaślepki i odkręcamy prowadniki zacisku. Zdejmujemy zacisk i podwieszamy do nadwozia za pomocą drutu. Należy uważać, żeby przewody nie były zbyt mocno poskręcane. Nie ma potrzeby rozłączania przewodów hamulcowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za pomocą śrubokręta podważamy i wyjmujemy klocek z tłoczka zacisku wewnętrznego. Następnie wyjmujemy zewnętrzny klocek. W siniku 4 cylindrowym produkowanym po sierpniu 1997 i jednostkach 6 cylindrowych wymiana przebiega trochę inaczej.

Pierwszy krok to odkręcenie dolnego prowadnika zacisku. Następnie odchylamy go do góry. Tutaj również nie ma konieczności odpinania przewodów hamulcowych. Demontujemy klocki hamulcowe z zacisku i możemy przechodzić do montażu nowych.

Początkowe czynności są identyczne dla każdej wersji silnikowej. Czyścimy dokładnie powierzchnie prowadzące oraz powierzchnie montażową klocków. Najlepiej zrobić to za pomocą szczotki drucianej. Nie zalecamy stosować rozpuszczalników. Kontrolujemy osłonę przeciwpyłową. Jeżeli jest popękana to wymiana jest konieczna. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń to przystępujemy do wciśnięcia tłoczka hamulcowego.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż zderzaków

REKLAMA

W serwisach używane jest specjalne narzędzie. Jak wiadomo nie każdy ma do niego dostęp. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z drewnianej rączki młotka. Podczas wykonywania tej pracy należy kontrolować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Nadmiar odsysamy za pomocą strzykawki i zlewamy do pustego naczynia. Kolejne czynności będą odmienne dla poszczególnych roczników i wersji silnikowej.

Zaczynamy od jednostki 4 cylindrowej, produkowanej do sierpnia 1997. Najpierw montujemy w tłoczku zewnętrzną wkładkę razem z klamrą, następnie zewnętrzną. Instalujemy zacisk na swoje miejsce i wkręcamy prowadniki mocujące. Zakładamy zaślepki ochronne i montujemy sprężynę mocującą na zacisku hamulcowym.

W silnikach 4 cylindrowych od września 1997 i jednostkach 6 cylindrowych montaż również nie przysparza problemów. Montujemy nowe klocki do zacisku i opuszczamy go po czym dokręcamy prowadnik. Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji. Montujemy przewód hamulcowy na kolumnie zawieszenia i zabezpieczamy go za pomocą blaszki. Wkładamy czujnik zużycia klocków w wewnętrzny klocek i możemy przykręcać koło.

Po drugiej stronie auta wymiana przebiega w taki sam sposób. Na końcu kontrolujemy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Jeżeli jest zbyt dużo to odciągamy go za pomocą strzykawki. W przypadku konieczności uzupełnienia, używamy tylko świeżego płynu.

Tarcze hamulcowe

Wymiana tarcz hamulcowych przebiega w podobny sposób. Początek jest taki sam jak w przypadku wymiany klocków hamulcowych. Jednak w tym przypadku nie wystarczy tylko demontaż zacisku. Potrzeba również odkręcić ramkę, do której jest przykręcony. Następnie odkręcamy śrubę ustalającą za pomocą klucza imbusowego 5. Zdejmujemy tarczę z piasty. Tutaj mogą wystąpić pewne problemy. Jeżeli tarcza nie będzie montowana ponownie to można w nią uderzyć kilka razy młotkiem.

Przed montażem czyścimy dokładnie powierzchnię przylegania. Wszelkie zanieczyszczenia mogą ujemnie wpłynąć na pracę tarczy. Odtłuszczamy tarczę za pomocą nitro i montujemy na swoje miejsce. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Przez pierwsze 300 kilometrów należy unikać gwałtownego hamowania. Tarcza jak i klocek musi się dotrzeć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA