REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydy: hamulce muszą tak szybko korodować?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
hamulce, opuszczone auta, wrak, złom Fot. Fotolia
hamulce, opuszczone auta, wrak, złom Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele samochodów hybrydowych zwrócili uwagę na pewną prawidłowość. Hamulce w tych autach dość szybko korodują. Czyja to wina i jak sobie radzić z problemem?

Samochody hybrydowe mają szereg zalet. Oferują niskie spalanie, cichą pracę silnika w trybie elektrycznym oraz wysoki poziom bezawaryjności. Co z wadami? Kierowcy bardzo często wskazują na układ hamulcowy, w którym już pod dwóch latach eksploatacji potrafi dojść do korozji elementów ciernych. I choć problem wydaje się naprawdę poważny, nie wynika z ułomności materiałowej części stosowanych fabrycznie. Jego przyczyna leży gdzieś indziej i dotyczy w większości przypadków nowych nawyków eksploatacyjnych kierowców.

REKLAMA

REKLAMA

Rekuperacja w ruchu miejskim zastępuje… hamulce w hybrydzie

Układy hybrydowe są komponowane w taki sposób, aby minimalizować straty energetyczne. A to oznacza, że praktycznie za każdym razem gdy kierowca puści pedał hamulca, samochód przełącza potencjał silnika elektrycznego i uruchamia tym samym układ odzyskujący energię kinetyczną. Jego działanie jest zauważalne - samochód zaczyna zwalniać. Kierowcy doceniając efektywność pracy układu rekuperacyjnego ograniczają zakres pracy hamulców. Rzadziej naciskają pedał niż w samochodach o napędzie konwencjonalnym.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocna praca rekuperacji i ograniczenie pracy hamulców to dość naturalny ciąg przyczynowo-skutkowy. Niestety to też on odpowiada za to, że rzadko używane tarcze i klocki hamulcowe stają się podatne na działanie korozji. Skutek? Podczas jednego z pierwszych przeglądów właściciel hybrydy może się dowiedzieć, że musi zapłacić przeszło 1000 złotych np. za wymianę przednich lub tylnych hamulców. Firmy motoryzacyjne nie chcą dokonywać naprawy w ramach ochrony gwarancyjnej. Największe ustępstwo na jakie są w stanie pójść dotyczy udzielenia rabatu wieloletnim klientom autoryzowanych punktów warsztatowych.

Hybrydy: hamulce muszą pracować!

Jak uchronić elementy cierne przed przedwczesnym uszkodzeniem i wymianą, a swój portfel przed nieuzasadnionymi wydatkami? Recepta jest prosta. Trzeba pamiętać o specyfice działania układu napędowego i dostosować do niej swoje nawyki. Przedstawiciele m.in. Toyoty zalecają dohamowywanie auta nawet w sytuacji, w której dość dobrze z zadaniem radzi sobie system odzyskiwania energii kinetycznej. Tak, w ten sposób kierowca marnuje część energii. Z drugiej strony systematyczne korzystanie z klocków i tarcz sprawia, że nie ma możliwości aby pojawił się na nich korozyjny nalot.

Dohamowywanie auta szczególnie w czasie jesiennych opadów deszczu i zimowych opadów śniegu sprawi, że hamulce zachowają prawidłową żywotność. W efekcie kierowca nie będzie musiał martwić się o bezawaryjną pracę układu hamulcowego. Jeżeli chodzi o wcześniej wspomniane straty energetyczne, te będą i tak dużo niższe niż wydatek pokrywający koszt wymiany tarcz hamulcowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA