REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydy: hamulce muszą tak szybko korodować?

hamulce, opuszczone auta, wrak, złom Fot. Fotolia
hamulce, opuszczone auta, wrak, złom Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele samochodów hybrydowych zwrócili uwagę na pewną prawidłowość. Hamulce w tych autach dość szybko korodują. Czyja to wina i jak sobie radzić z problemem?

Samochody hybrydowe mają szereg zalet. Oferują niskie spalanie, cichą pracę silnika w trybie elektrycznym oraz wysoki poziom bezawaryjności. Co z wadami? Kierowcy bardzo często wskazują na układ hamulcowy, w którym już pod dwóch latach eksploatacji potrafi dojść do korozji elementów ciernych. I choć problem wydaje się naprawdę poważny, nie wynika z ułomności materiałowej części stosowanych fabrycznie. Jego przyczyna leży gdzieś indziej i dotyczy w większości przypadków nowych nawyków eksploatacyjnych kierowców.

REKLAMA

Rekuperacja w ruchu miejskim zastępuje… hamulce w hybrydzie

Układy hybrydowe są komponowane w taki sposób, aby minimalizować straty energetyczne. A to oznacza, że praktycznie za każdym razem gdy kierowca puści pedał hamulca, samochód przełącza potencjał silnika elektrycznego i uruchamia tym samym układ odzyskujący energię kinetyczną. Jego działanie jest zauważalne - samochód zaczyna zwalniać. Kierowcy doceniając efektywność pracy układu rekuperacyjnego ograniczają zakres pracy hamulców. Rzadziej naciskają pedał niż w samochodach o napędzie konwencjonalnym.

Mocna praca rekuperacji i ograniczenie pracy hamulców to dość naturalny ciąg przyczynowo-skutkowy. Niestety to też on odpowiada za to, że rzadko używane tarcze i klocki hamulcowe stają się podatne na działanie korozji. Skutek? Podczas jednego z pierwszych przeglądów właściciel hybrydy może się dowiedzieć, że musi zapłacić przeszło 1000 złotych np. za wymianę przednich lub tylnych hamulców. Firmy motoryzacyjne nie chcą dokonywać naprawy w ramach ochrony gwarancyjnej. Największe ustępstwo na jakie są w stanie pójść dotyczy udzielenia rabatu wieloletnim klientom autoryzowanych punktów warsztatowych.

Hybrydy: hamulce muszą pracować!

Jak uchronić elementy cierne przed przedwczesnym uszkodzeniem i wymianą, a swój portfel przed nieuzasadnionymi wydatkami? Recepta jest prosta. Trzeba pamiętać o specyfice działania układu napędowego i dostosować do niej swoje nawyki. Przedstawiciele m.in. Toyoty zalecają dohamowywanie auta nawet w sytuacji, w której dość dobrze z zadaniem radzi sobie system odzyskiwania energii kinetycznej. Tak, w ten sposób kierowca marnuje część energii. Z drugiej strony systematyczne korzystanie z klocków i tarcz sprawia, że nie ma możliwości aby pojawił się na nich korozyjny nalot.

Dohamowywanie auta szczególnie w czasie jesiennych opadów deszczu i zimowych opadów śniegu sprawi, że hamulce zachowają prawidłową żywotność. W efekcie kierowca nie będzie musiał martwić się o bezawaryjną pracę układu hamulcowego. Jeżeli chodzi o wcześniej wspomniane straty energetyczne, te będą i tak dużo niższe niż wydatek pokrywający koszt wymiany tarcz hamulcowych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA