REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
hamulce, opuszczone auta, wrak, złom Fot. Fotolia
hamulce, opuszczone auta, wrak, złom Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele samochodów hybrydowych zwrócili uwagę na pewną prawidłowość. Hamulce w tych autach dość szybko korodują. Czyja to wina i jak sobie radzić z problemem?

Samochody hybrydowe mają szereg zalet. Oferują niskie spalanie, cichą pracę silnika w trybie elektrycznym oraz wysoki poziom bezawaryjności. Co z wadami? Kierowcy bardzo często wskazują na układ hamulcowy, w którym już pod dwóch latach eksploatacji potrafi dojść do korozji elementów ciernych. I choć problem wydaje się naprawdę poważny, nie wynika z ułomności materiałowej części stosowanych fabrycznie. Jego przyczyna leży gdzieś indziej i dotyczy w większości przypadków nowych nawyków eksploatacyjnych kierowców.

REKLAMA

REKLAMA

Rekuperacja w ruchu miejskim zastępuje… hamulce w hybrydzie

Układy hybrydowe są komponowane w taki sposób, aby minimalizować straty energetyczne. A to oznacza, że praktycznie za każdym razem gdy kierowca puści pedał hamulca, samochód przełącza potencjał silnika elektrycznego i uruchamia tym samym układ odzyskujący energię kinetyczną. Jego działanie jest zauważalne - samochód zaczyna zwalniać. Kierowcy doceniając efektywność pracy układu rekuperacyjnego ograniczają zakres pracy hamulców. Rzadziej naciskają pedał niż w samochodach o napędzie konwencjonalnym.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocna praca rekuperacji i ograniczenie pracy hamulców to dość naturalny ciąg przyczynowo-skutkowy. Niestety to też on odpowiada za to, że rzadko używane tarcze i klocki hamulcowe stają się podatne na działanie korozji. Skutek? Podczas jednego z pierwszych przeglądów właściciel hybrydy może się dowiedzieć, że musi zapłacić przeszło 1000 złotych np. za wymianę przednich lub tylnych hamulców. Firmy motoryzacyjne nie chcą dokonywać naprawy w ramach ochrony gwarancyjnej. Największe ustępstwo na jakie są w stanie pójść dotyczy udzielenia rabatu wieloletnim klientom autoryzowanych punktów warsztatowych.

Hybrydy: hamulce muszą pracować!

Jak uchronić elementy cierne przed przedwczesnym uszkodzeniem i wymianą, a swój portfel przed nieuzasadnionymi wydatkami? Recepta jest prosta. Trzeba pamiętać o specyfice działania układu napędowego i dostosować do niej swoje nawyki. Przedstawiciele m.in. Toyoty zalecają dohamowywanie auta nawet w sytuacji, w której dość dobrze z zadaniem radzi sobie system odzyskiwania energii kinetycznej. Tak, w ten sposób kierowca marnuje część energii. Z drugiej strony systematyczne korzystanie z klocków i tarcz sprawia, że nie ma możliwości aby pojawił się na nich korozyjny nalot.

Dohamowywanie auta szczególnie w czasie jesiennych opadów deszczu i zimowych opadów śniegu sprawi, że hamulce zachowają prawidłową żywotność. W efekcie kierowca nie będzie musiał martwić się o bezawaryjną pracę układu hamulcowego. Jeżeli chodzi o wcześniej wspomniane straty energetyczne, te będą i tak dużo niższe niż wydatek pokrywający koszt wymiany tarcz hamulcowych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA