REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego zimą trzeba częściej sprawdzać stan akumulatora i hamulców w aucie?

hamulce Fot. Fotolia
hamulce Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ujemne temperatury nie zachęcają do kontroli stanu akumulatora, oświetlenia czy hamulców w samochodzie. Zaniechanie tych czynności może jednak przynieść poważne kłopoty.

Zimowa kontrola akumulatora

Odpowiednia eksploatacja samochodu zimą pozwala uniknąć wielu kłopotliwych sytuacji – nie tylko problemów z uruchomieniem silnika, lecz także zmagania się z przymarzniętymi drzwiami czy wycieraczkami. Trzeba przede wszystkim dbać o kondycję akumulatora, alternatora i hamulców, używać płynów, które nie zamarzają w niskich temperaturach, a po każdym myciu auta wycierać do sucha uszczelki.

REKLAMA

Na jezdni pokrytej lodem czy błotem pośniegowym droga hamowania znacznie się wydłuża, dlatego trzeba mieć pod stałą kontrolą układ hamulcowy i w razie potrzeby wymienić elementy, które są już zużyte. Podobnie jest z układem wtryskowym i systemem ładowania.

REKLAMA

Zimą częściej włączmy oświetlenie i korzystamy z ogrzewania, przez co zużycie prądu w aucie rośnie, a to z kolei powoduje, że akumulator szybciej  się zużywa i traci swoje właściwości. W związku z tym raz na jakiś czas powinniśmy pojechać do specjalistycznego warsztatu i sprawdzić sprawność akumulatora i systemu ładowania w samochodzie – mówi agencji informacyjnej Newseria Zenon Rudak, kierownik Centrum Technicznego Hella Polska.

Zużyty lub stary akumulator niewłaściwie ładowany może zawieść w najmniej oczekiwanym momencie. Niezbędny jest także regularny przegląd płynów eksploatacyjnych, szczególnie w układzie chłodzenia. Warto też regularnie sprawdzać ciśnienie w kołach, a także upewnić się, że mamy sprawne koło zapasowe – w razie konieczności napompować je oraz sprawdzić, czy mamy wszystkie narzędzie potrzebne do jego ewentualnej wymiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większość innych przygotowań, które warto poczynić, kiedy prognozy zapowiadają mrozy lub opady śniegu, można wykonać samodzielnie. Każdy kierowca powinien być wyposażony w akcesoria do odśnieżania samochodu oraz odmrażacz do szyb w płynie.

REKLAMA

Szczotka i skrobaczka zawsze się przydadzą. Pamiętajmy o tym, że jeżeli odśnieżamy samochód i zsuwamy śnieg z dachu i szyb, to dobrze byłoby oczyścić również światła. Światła zaśnieżone czy zalodzone są słabo widoczne, a to wpływa na nasze bezpieczeństwo na drodze. Polecam, by zawsze sprawdzić oświetlenie i by mieć żarówki zapasowe – tłumaczy Zenon Rudak.

Jeśli ktoś zdecydował się na wyjazd na ferie w góry, gdzie opady śniegu są częstsze i bardziej intensywne, w wyposażeniu auta powinny znaleźć się łopata do odśnieżania i łańcuchy śnieżne. Warto również przygotować się na sytuacje awaryjne, czyli trzymać w aucie ładowarkę do telefonu, koce czy czekoladę, które pomogą w momencie, gdy z przyczyn pogodowych trzeba będzie czekać w samochodzie na pomoc lub odblokowanie drogi.

Ekspert podkreśla, że w niższych temperaturach kierowcy powinni dbać o to, żeby mieć więcej paliwa w zbiorniku.

Mycie samochodów zimą nie jest popularne, ale trzeba to robić, żeby nie było na nim zbyt wiele soli, pyłu i różnych zanieczyszczeń. Samochód można umyć nawet podczas mrozów, trzeba tylko pamiętać o wytarciu do sucha wszystkich uszczelek drzwiowych, dzięki czemu nie przymarzną nam drzwi – mówi Rudak.

Źródło: materiały prasowe Centrum Techniczne Hella Polska i Newseria.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA