REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego zimą akumulator rozładowuje się szybciej?

Akumulator, ładowanie Fot. Fotolia
Akumulator, ładowanie Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W czasie zimy znacznie częściej dochodzi do rozładowywania się akumulatora. Dlaczego tak się dzieje? Co jest przyczyna szybkiego rozładowywania się baterii w aucie?

Akumulator zimą -

Rozładowany akumulator jest jednym z najczęstszych problemów, jakie zimą spotykają kierowców. Przy siarczystych mrozach w pełni sprawny akumulator, który w temperaturze 25°C ma 100% energii, przy -10°C ma jej już tylko 70%. Dlatego szczególnie teraz, kiedy temperatury są coraz niższe, należy regularnie sprawdzać stan akumulatora.

REKLAMA

REKLAMA

Akumulator nie rozładuje nam się niespodziewanie, jeśli przede wszystkim będziemy regularnie sprawdzać jego stan – poziom elektrolitu i naładowania. Te czynności możemy wykonać praktycznie w każdym serwisie. Podczas takiej wizyty warto także poprosić o oczyszczenie akumulatora i sprawdzenie czy jest on prawidłowo zamocowany, ponieważ to także może mieć wpływ na większe zużycie energii.

Zima akumulator jest mocniej obiążony

Oprócz regularnych przeglądów, niezwykle istotne jest także to, jak obchodzimy się z naszym samochodem w miesiącach zimowych. Często nie uświadamiamy sobie, że pozostawienie samochodu na włączonych światłach przy bardzo niskich temperaturach może skutkować wyładowaniem akumulatora nawet w ciągu godziny lub dwóch – mówi Zbigniew Wesel, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Dodatkowo pamiętajmy, aby przy uruchamianiu samochodu wyłączyć wszystkie urządzenia elektryczne takie jak radio, światła czy klimatyzację. Te elementy bowiem także pobierają energię podczas rozruchu – dodaje Zbigniew Weseli.  

REKLAMA

Zimą samo uruchomienie samochodu wymaga od akumulatora dużo więcej mocy, a do tego temperatury powodują, że stan jego energii jest w tym okresie znacznie niższy. Im częściej uruchamiamy silnik tym więcej energii pochłania nasz akumulator. Dzieje się tak głównie wtedy, gdy jeździmy na krótkich odcinkach. Energia jest często pobierana, natomiast alternator nie ma wystarczająco dużo czasu, aby go ponownie załadować. W takich sytuacjach powinniśmy tym bardziej kontrolować stan akumulatora i zrezygnować w miarę możliwości z uruchamiania radia, nawiewu czy wycieraczek. Gdy zauważymy, że przy próbie uruchomienia silnika, rozrusznik z ogromnym trudem próbuje pobudzić go do pracy, możemy podejrzewać, że nasz akumulator wymaga naładowania.   

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Auto nie odpala - jak podładować akumulator?

Rozładowany akumulator nie oznacza, że od razu musimy udawać się do serwisu. Silnik możemy  uruchomić pobierając prąd z innego samochodu za pomocą kabli rozruchowych. Powinniśmy pamiętać przy tym o kilku zasadach. Przed przyłączeniem kabli koniecznie upewnijmy się, czy elektrolit znajdujący się w akumulatorze nie zamarzł. Jeśli tak, wówczas musimy udać się do serwisu i całkowicie wymienić akumulator. Jeśli nie, możemy przystąpić do próby jego „reanimacji”, pamiętając aby odpowiednio przymocować kable rozruchowe. Czerwony przewód podpinamy pod tak zwaną klemę dodatnią, natomiast czarny pod ujemną. Powinniśmy przy tym pamiętać, aby najpierw kabel czerwony podłączyć do sprawnego akumulatora, a w drugiej kolejności do samochodu, w którym bateria jest rozładowana.  Następnie bierzemy czarny kabel i nie podłączamy go bezpośrednio pod klemę, jak w przypadku przewodu czerwonego, ale pod uziemienie, czyli metalową, niemalowaną część silnika. Uruchamiamy samochód, od którego pobieramy energię i po kilku chwilach nasz akumulator powinien zacząć działać – wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

Jeśli akumulator pomimo próby ładowania nie działa, powinniśmy pomyśleć o wymianie na nowy. W takiej sytuacji najlepiej udać się do autoryzowanej stacji obsługi.

Źródło: materiały prasowe Szkoła Jazdy Renault

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA