REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H/Zafira B: odpowietrzanie układu hamulcowego

Robert Kuśpiel
Opel Astra H/Zafira B odpowietrzanie układu hamulcowego
Opel Astra H/Zafira B odpowietrzanie układu hamulcowego

REKLAMA

REKLAMA

Większość prac przy układzie hamulcowym wymaga odpowietrzenia układu. Poniżej znajduje się opis odpowietrzenia układu hamulcowego w modelu Zafira B i Astra H.

Wykonując większe naprawy przy układzie hamulcowym nie tylko w Oplu Astra, czy Oplu Zafira musimy pamiętać o odpowietrzeniu całego układu. Pominięcie tej czynności doprowadzi do obniżenia sprawności układu hamulcowego co się przeniesie na skuteczność hamowania. Wszelkie czynności związane z płynem hamulcowym wymagają od nas szczególnej ostrożności. Przede wszystkim należy pamiętać, że jest on bardzo żrący. Jakikolwiek kontakt z lakierem może doprowadzić do jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do takiego kontaktu to wskazane jest spłukanie tego miejsca dużą ilością wody.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Warto wiedzieć, że płyn hamulcowy ma skłonności do wchłaniania wilgoci z powietrza. Jego ponowne użycie nie jest wskazane. Decydując się na odpowietrzanie we własnym zakresie musimy również zadbać o prawidłową utylizację płynu. Nie można go wylewać w dowolne miejsce. Odpowietrzanie przeprowadzamy gdy mamy pewność, że cały układ jest szczelny. Jeżeli po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca stawia on coraz większy opór to znak, że w układzie jest powietrze.

Kolejność odpowietrzania:

REKLAMA

  • Prawy tył
  • Lewy tył
  • Prawy przód
  • Lewy przód

Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Robimy to za pomocą tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Jeśli mamy możliwość skorzystania z platformy warsztatowej to jest to najwygodniejsze rozwiązanie. Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego i nalewamy na max płyn hamulcowy. Teraz wykręcamy odpowietrzniki i nasadzamy na ich końce gumową rurkę. Drugi koniec wsadzamy do butelki wypełnionej do połowy płynem hamulcowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Osoba będąca w samochodzie pompuje pedałem hamulca aż do wyczucia oporu. My odkręcamy zawór odpowietrzający o pół obrotu i zakręcamy jak opór pod pedałem zmniejszy się. Powtarzamy tą czynność do momentu aż wypływający płyn będzie pozbawiony pęcherzyków powietrza. Teraz możemy zdjąć przewód z zaworu odpowietrzającego i dokręcić go. Zakładamy kapturek i przechodzimy do kolejnego koła.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

Zasada postępowania jest taka sama. W podobny sposób przebiega wymiana płynu hamulcowego. Podczas wykonywania tych operacji należy pamiętać, żeby nie dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiorniczka. Wówczas będziemy musieli udać się do serwisu na odpowietrzenie układu. Do obu operacji powinno wystarczyć około 2 litrów płynu hamulcowego. Zalecamy oryginalny GM.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA