REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H i Zafira B: wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym w Oplu Astrze H i Zafirze B.
Wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym w Oplu Astrze H i Zafirze B.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie odwodnić i wymienić filtr paliwa w silniku wysokoprężnym. Cała operacja jest łatwa i bezproblemowa.

W poradniku tym pokażemy proces wymiany o odwadniania filtra paliwa w silniku wysokoprężnym. Koszt zakupu filtru to wydatek około 40 złotych wzwyż. Wszystko jest uzależnione od producenta. Polecamy zamienniki sprawdzonych producentów. Nowoczesne silniki Diesla są bardzo wyczulone, na jakość paliwa. Dlatego proces filtrowania jest bardzo ważny, wszelkie zanieczyszczenia muszą być bezwzględnie zatrzymane. Wymianę zalecamy wykonywać, co roku o tej samej porze. Najlepiej przed okresem silnikowym.

REKLAMA

Do przeprowadzenia tych dwóch czynności będzie nam potrzebne:

  • Puste naczynie do zebrania wody
  • Klucz do zdejmowania obudowy filtru (1,3 i 1,9)
  • Nowy filtr paliwa
  • 0,2L czystego oleju napędowego
  • Szmatki

REKLAMA

Zaczynamy od odwadniania filtru paliwa. Czynność tą wykonujemy raz na pół roku. Na początku musimy odłączyć klemy akumulatora. Jest to pierwszy krok – taki sam dla wszystkich wersji silnikowych. Zaczynamy od silnika Z13DTH, Z19DTJ i Z19DTH.

Na początku musimy wymontować obudowę filtru paliwa. Następnie wypinamy złącze wielostykowe podgrzewania paliwa (na górze filtru) wraz z złączem czujnika temperatury paliwa (na dole – o ile jest zamontowany).

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz wyjmujemy obudowę filtru do góry tak, żeby wyszła z elementu ochronnego. Pamiętajmy, że przewody paliwowe muszą zostać podłączone. Podstawiamy puste naczynie pod obudowę filtru. Starajmy się nią nie potrząsać. Na dole filtru znajduje się korek spustowy, który odkręcamy o około jeden obrót. Zlewamy do naczynie około 0.1litra wody. W momencie, kiedy zobaczymy czyste paliwo dokręcamy korek.

REKLAMA

Robimy to z odpowiednim wyczuciem, chwila nie uwagi i doprowadzimy do całkowitego opróżnienia obudowy filtra paliwa. Wkładamy ją w element ochronny i wsuwamy w prowadnice. Na koniec podłączamy złącze wielostykowe odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa oraz złącze temperatury paliwa, jeśli występuje w naszym modelu.

Przechodzimy do silnika Z17DTL, Z17DTH i Z17DTR. Na początku podkładamy puste naczynie pod obudowę filtru. W celu ułatwienia przeprowadzenia operacji można podłączyć odpowiednio giętki przewód do króćca korka spustowego i skierować bezpośrednio do pustego naczynia. Luzujemy delikatnie górną śrubę przy pokrywie filtru. Teraz odkręcamy na dole filtru korek spustowy o około jeden obrót. I zlewamy 0.1litr cieczy. Robimy to do momentu aż nie zobaczymy czystego oleju napędowego, wtedy dokręcamy korek spustowy.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

W tym modelu również niedopuszczalne jest całkowite opróżnienie filtru paliwa. Dokręcamy śrubę środkową. Należy uważać, żeby nie zrobić tego zbyt mocno może to doprowadzić do powstania nieszczelności. Po wykonaniu operacji odwadniania nie jest konieczne odpowietrzenie całego układu. Podłączamy akumulator i odpalamy silnik.

Teraz pokażemy jak dokonać wymiany filtru paliwa w tych wersjach silnikowych. Operacja ta przebiega podobnie jak w przypadku odwadniania. Na początku odłączamy klemy akumulatora. Kolejny krok to zlanie całej cieczy z filtru paliwa. Robimy to w identyczny sposób jak zostało pokazane w powyższym opisie. Następnie odłączamy złącze ogrzewania filtru oraz czujnika temperatury paliwa, które znajduje się u dołu filtru.

Na pokrywie znajduje się króciec a na nim przewód dopływu paliwa ze zbiornika. Złącza te odpinamy za pomocą specjalnego przyrządu lub dwóch śrubokrętów, co może okazać się stosunkowo trudne. Po wypięciu blokujemy przepływ w przewodach za pomocą zacisków. Na końcu odłączamy przewód dopływu paliwa do pompy z filtru i wyjmujemy delikatnie obudowę z elementu ochronnego.

W silnikach Z17DTL, Z17DTH i Z17DTR odkręcamy pokrywę od obudowy filtru i wyjmujemy z niej wkład. Resztę paliwa wylewamy do pustego naczynia i czyścimy dokładnie wnętrze. Pamiętajmy, że użyta szmata nie może pozostawiać żadnych włókien.

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: wymiana żarówek

W silniku Z13DTH, Z19DTJ i Z19DTH zadanie jest trochę utrudnione. W celu odkręcenia pierścienia z pokrywy filtru paliwa stosuje się specjalną obejmę.

W przypadku jej braku można spróbować wykręcić ją uderzając delikatnie w jej wystające ranty przez kawałek drewna za pomocą młotka. Należy robić to bardzo ostrożnie istnieje ryzyko uszkodzenia obudowy filtru i pierścienia z gwintem. Teraz odkręcamy pierścień i wyjmujemy pokrywę z wkładem filtru. Zdejmujemy pierścienie uszczelniające, obracamy wkład o około 50 stopni i wyjmujemy go. Na koniec czyścimy dokładnie pokrywę i obudowę.

Przechodzimy do montażu. We wszystkich wersjach silnika 1,7 mocujemy nowy wkład w obudowie i nalewamy świeży olej napędowy aż do samej krawędzi. Zakładamy nowe uszczelki i przykręcamy górną śrubę. W silnikach 1,3 i 1,9 osadzamy nowy wkład filtru w pokrywie przekręcając go w prawo o 50 stopni. Nakładamy nowy pierścień uszczelniający i wkładamy pokrywę z filtrem w obudowę. Na końcu dokręcamy pierścień z gwintem.

Pozostaje nam tylko zamontowanie obudowy filtru paliwa. Robimy to w odwrotny sposób do demontażu jak zostało to opisane w tym poradniku. Na koniec przekręcamy kluczykiem 3 razy w pozycję zapłonu. Przy każdym przekręceniu czekamy 15 sekund. Po tym odpalamy samochód.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA