REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H i Zafira B: wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym

Robert Kuśpiel
Wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym w Oplu Astrze H i Zafirze B.
Wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym w Oplu Astrze H i Zafirze B.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie odwodnić i wymienić filtr paliwa w silniku wysokoprężnym. Cała operacja jest łatwa i bezproblemowa.

W poradniku tym pokażemy proces wymiany o odwadniania filtra paliwa w silniku wysokoprężnym. Koszt zakupu filtru to wydatek około 40 złotych wzwyż. Wszystko jest uzależnione od producenta. Polecamy zamienniki sprawdzonych producentów. Nowoczesne silniki Diesla są bardzo wyczulone, na jakość paliwa. Dlatego proces filtrowania jest bardzo ważny, wszelkie zanieczyszczenia muszą być bezwzględnie zatrzymane. Wymianę zalecamy wykonywać, co roku o tej samej porze. Najlepiej przed okresem silnikowym.

REKLAMA

Do przeprowadzenia tych dwóch czynności będzie nam potrzebne:

  • Puste naczynie do zebrania wody
  • Klucz do zdejmowania obudowy filtru (1,3 i 1,9)
  • Nowy filtr paliwa
  • 0,2L czystego oleju napędowego
  • Szmatki

REKLAMA

Zaczynamy od odwadniania filtru paliwa. Czynność tą wykonujemy raz na pół roku. Na początku musimy odłączyć klemy akumulatora. Jest to pierwszy krok – taki sam dla wszystkich wersji silnikowych. Zaczynamy od silnika Z13DTH, Z19DTJ i Z19DTH.

Na początku musimy wymontować obudowę filtru paliwa. Następnie wypinamy złącze wielostykowe podgrzewania paliwa (na górze filtru) wraz z złączem czujnika temperatury paliwa (na dole – o ile jest zamontowany).

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz wyjmujemy obudowę filtru do góry tak, żeby wyszła z elementu ochronnego. Pamiętajmy, że przewody paliwowe muszą zostać podłączone. Podstawiamy puste naczynie pod obudowę filtru. Starajmy się nią nie potrząsać. Na dole filtru znajduje się korek spustowy, który odkręcamy o około jeden obrót. Zlewamy do naczynie około 0.1litra wody. W momencie, kiedy zobaczymy czyste paliwo dokręcamy korek.

REKLAMA

Robimy to z odpowiednim wyczuciem, chwila nie uwagi i doprowadzimy do całkowitego opróżnienia obudowy filtra paliwa. Wkładamy ją w element ochronny i wsuwamy w prowadnice. Na koniec podłączamy złącze wielostykowe odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa oraz złącze temperatury paliwa, jeśli występuje w naszym modelu.

Przechodzimy do silnika Z17DTL, Z17DTH i Z17DTR. Na początku podkładamy puste naczynie pod obudowę filtru. W celu ułatwienia przeprowadzenia operacji można podłączyć odpowiednio giętki przewód do króćca korka spustowego i skierować bezpośrednio do pustego naczynia. Luzujemy delikatnie górną śrubę przy pokrywie filtru. Teraz odkręcamy na dole filtru korek spustowy o około jeden obrót. I zlewamy 0.1litr cieczy. Robimy to do momentu aż nie zobaczymy czystego oleju napędowego, wtedy dokręcamy korek spustowy.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

W tym modelu również niedopuszczalne jest całkowite opróżnienie filtru paliwa. Dokręcamy śrubę środkową. Należy uważać, żeby nie zrobić tego zbyt mocno może to doprowadzić do powstania nieszczelności. Po wykonaniu operacji odwadniania nie jest konieczne odpowietrzenie całego układu. Podłączamy akumulator i odpalamy silnik.

Teraz pokażemy jak dokonać wymiany filtru paliwa w tych wersjach silnikowych. Operacja ta przebiega podobnie jak w przypadku odwadniania. Na początku odłączamy klemy akumulatora. Kolejny krok to zlanie całej cieczy z filtru paliwa. Robimy to w identyczny sposób jak zostało pokazane w powyższym opisie. Następnie odłączamy złącze ogrzewania filtru oraz czujnika temperatury paliwa, które znajduje się u dołu filtru.

Na pokrywie znajduje się króciec a na nim przewód dopływu paliwa ze zbiornika. Złącza te odpinamy za pomocą specjalnego przyrządu lub dwóch śrubokrętów, co może okazać się stosunkowo trudne. Po wypięciu blokujemy przepływ w przewodach za pomocą zacisków. Na końcu odłączamy przewód dopływu paliwa do pompy z filtru i wyjmujemy delikatnie obudowę z elementu ochronnego.

W silnikach Z17DTL, Z17DTH i Z17DTR odkręcamy pokrywę od obudowy filtru i wyjmujemy z niej wkład. Resztę paliwa wylewamy do pustego naczynia i czyścimy dokładnie wnętrze. Pamiętajmy, że użyta szmata nie może pozostawiać żadnych włókien.

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: wymiana żarówek

W silniku Z13DTH, Z19DTJ i Z19DTH zadanie jest trochę utrudnione. W celu odkręcenia pierścienia z pokrywy filtru paliwa stosuje się specjalną obejmę.

W przypadku jej braku można spróbować wykręcić ją uderzając delikatnie w jej wystające ranty przez kawałek drewna za pomocą młotka. Należy robić to bardzo ostrożnie istnieje ryzyko uszkodzenia obudowy filtru i pierścienia z gwintem. Teraz odkręcamy pierścień i wyjmujemy pokrywę z wkładem filtru. Zdejmujemy pierścienie uszczelniające, obracamy wkład o około 50 stopni i wyjmujemy go. Na koniec czyścimy dokładnie pokrywę i obudowę.

Przechodzimy do montażu. We wszystkich wersjach silnika 1,7 mocujemy nowy wkład w obudowie i nalewamy świeży olej napędowy aż do samej krawędzi. Zakładamy nowe uszczelki i przykręcamy górną śrubę. W silnikach 1,3 i 1,9 osadzamy nowy wkład filtru w pokrywie przekręcając go w prawo o 50 stopni. Nakładamy nowy pierścień uszczelniający i wkładamy pokrywę z filtrem w obudowę. Na końcu dokręcamy pierścień z gwintem.

Pozostaje nam tylko zamontowanie obudowy filtru paliwa. Robimy to w odwrotny sposób do demontażu jak zostało to opisane w tym poradniku. Na koniec przekręcamy kluczykiem 3 razy w pozycję zapłonu. Przy każdym przekręceniu czekamy 15 sekund. Po tym odpalamy samochód.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA