REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I FL: regeneracja przednich zacisków - krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
 Zablokowany zacisk,pozna każdy kierowca podczas jazdy Fot. Fotolia
Zablokowany zacisk,pozna każdy kierowca podczas jazdy Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym skoncentrujemy się na regeneracji przednich zacisków hamulcowych. Objawem zablokowanych zacisków, są zazwyczaj nagrzewające się hamulce. Zablokowany zacisk, można również poznać po kierownicy podczas jazdy.

Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Następnie podkładamy podnośnik i unosimy samochód do góry. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Teraz przechodzimy do odkręcenia zacisku. Zamocowany jest on za pomocą dwóch śrub 14. Następnie odkręcamy wężyk hamulcowy i zaciskamy go kluczem zaciskowym, żeby uniknąć ubytku płynu hamulcowego.

REKLAMA

Po zdjęciu zacisku, możemy dokonać pierwszych oględzin. Na pierwszy rzut oka, zazwyczaj wszystko wygląda poprawnie. Na tym poziomie, możemy już ocenić, czy zacinają się tłoczki. Kiedy, któryś z tłoczków nie pracuje, mogą wystąpić problemy z jego demontażem. W naszym przypadku, był to górny tłoczek. Dlatego w tym miejscu ważna uwaga. Jeżeli widać, że nie wymontujemy tłoczka normalnie, musimy zrobić to inną metodą.

Zobacz również: Jak walczyć z rdzą na tarczach hamulcowych?

REKLAMA

Przed odpięciem wężyka z płynem hamulcowym wciskamy pedał hamulca, wtedy łatwiej wyjmiemy tłoczek. Ten działający prawidłowo, powinniśmy zdemontować bez problemów za pomocą śrubokręta. Kiedy mamy już wszystko rozłożone, należy przejść do wyczyszczenia tych elementów. Do tego musimy wykorzystać dosyć mocne detergenty. Najlepszy będzie odrdzewiacz razem z rozcieńczalnikiem nitro. Pozostawiamy tak na pół dnia, po tym okresie bierzemy papier ścierny wodny 2500 i czyścimy każdą powierzchnię.

Kupujemy zestaw naprawczy do zacisków. W naszym przypadku średnica tłoczka wynosi 40mm, ponieważ mamy zacisk dwutłoczkowy. Najczęściej spotykane są zestawy naprawcze do zacisków jednotłoczkowych o średnicy tłoczka 57mm. Oczywiście, taki zestaw jest do kupienia w ASO, jednak warto poszukać tańszych zamienników. Można je kupić za ok. 40zł. Teraz przechodzimy do złożenie wszystkich elementów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?

Robimy to, używając specjalnego smaru silikonowego do tłoczków. Najpierw zakładamy gumki do wnętrza zacisku, potem zakładamy gumki na tłoczek. Wkładamy tłoczek do środka i na końcu zakładamy sprężynkę. Taka kolejność montażu jest najodpowiedniejsza. Po tak przeprowadzonej regeneracji, tłoczki powinny pracować bardzo lekko. Nie powinno być problemu, żeby rozruszać je palcami. Montujemy zacisk i zakładamy koło. Taką czynność, warto powtórzyć po drugiej stronie. Mamy wtedy pewność, że przednie zaciski pracują bez najmniejszych problemów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

REKLAMA

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA