Toyota Avensis I FL: regeneracja przednich zacisków - krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Następnie podkładamy podnośnik i unosimy samochód do góry. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Teraz przechodzimy do odkręcenia zacisku. Zamocowany jest on za pomocą dwóch śrub 14. Następnie odkręcamy wężyk hamulcowy i zaciskamy go kluczem zaciskowym, żeby uniknąć ubytku płynu hamulcowego.
REKLAMA
Po zdjęciu zacisku, możemy dokonać pierwszych oględzin. Na pierwszy rzut oka, zazwyczaj wszystko wygląda poprawnie. Na tym poziomie, możemy już ocenić, czy zacinają się tłoczki. Kiedy, któryś z tłoczków nie pracuje, mogą wystąpić problemy z jego demontażem. W naszym przypadku, był to górny tłoczek. Dlatego w tym miejscu ważna uwaga. Jeżeli widać, że nie wymontujemy tłoczka normalnie, musimy zrobić to inną metodą.
Zobacz również: Jak walczyć z rdzą na tarczach hamulcowych?
REKLAMA
Przed odpięciem wężyka z płynem hamulcowym wciskamy pedał hamulca, wtedy łatwiej wyjmiemy tłoczek. Ten działający prawidłowo, powinniśmy zdemontować bez problemów za pomocą śrubokręta. Kiedy mamy już wszystko rozłożone, należy przejść do wyczyszczenia tych elementów. Do tego musimy wykorzystać dosyć mocne detergenty. Najlepszy będzie odrdzewiacz razem z rozcieńczalnikiem nitro. Pozostawiamy tak na pół dnia, po tym okresie bierzemy papier ścierny wodny 2500 i czyścimy każdą powierzchnię.
Kupujemy zestaw naprawczy do zacisków. W naszym przypadku średnica tłoczka wynosi 40mm, ponieważ mamy zacisk dwutłoczkowy. Najczęściej spotykane są zestawy naprawcze do zacisków jednotłoczkowych o średnicy tłoczka 57mm. Oczywiście, taki zestaw jest do kupienia w ASO, jednak warto poszukać tańszych zamienników. Można je kupić za ok. 40zł. Teraz przechodzimy do złożenie wszystkich elementów.
Zobacz również: Jak działa hamulec bębnowy i tarczowy?
Robimy to, używając specjalnego smaru silikonowego do tłoczków. Najpierw zakładamy gumki do wnętrza zacisku, potem zakładamy gumki na tłoczek. Wkładamy tłoczek do środka i na końcu zakładamy sprężynkę. Taka kolejność montażu jest najodpowiedniejsza. Po tak przeprowadzonej regeneracji, tłoczki powinny pracować bardzo lekko. Nie powinno być problemu, żeby rozruszać je palcami. Montujemy zacisk i zakładamy koło. Taką czynność, warto powtórzyć po drugiej stronie. Mamy wtedy pewność, że przednie zaciski pracują bez najmniejszych problemów.
REKLAMA
REKLAMA