REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: montaż czujników parkowania – poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Czujniki parkowania ułatwiają życie kierowcy
Czujniki parkowania ułatwiają życie kierowcy

REKLAMA

REKLAMA


Jak bardzo czujniki parkowania ułatwiają życie kierowcy, wie każdy, kto raz miał okazję parkować takim autem. W poradniku tym pokażemy, jak zamontować czujniki parkowania w Toyocie Avensis I.

Zaczynamy od zakupu odpowiedniego zestawu. W naszym przypadku jest to jeden z najtańszych zestawów dostępnych na serwisach aukcyjnych. W którego skład wchodzi również wyświetlacz. Koszt takiego zestawu to ok. 80 zł. Teraz musimy skompletować potrzebne narzędzia niezbędne do instalacji.

REKLAMA

Zobacz też: Toyota Avensis I: montaż tarcz Indiglo

Co będzie nam potrzebne?

• Klucz płaski 10, 12
• Śrubokręt płaski i gwiazdkowy
• Wiertarka
• Lutownica
• Próbnik napięcia
• Silikon
• Taśma izolacyjna

Zobacz również: Jak zaparkować „w kopertę”?

REKLAMA

Możemy teraz przejść do montażu czujników. Najpierw zabierzemy się za podpięcie zasilania czujników. W tym celu zdejmujemy tapicerkę z tylnej i lewej ściany bagażnika oraz lewej lampy. Jeśli chodzi o umiejscowienie centralki, najlepiej będzie zamontować ją w okolicach lewego nadkola. Teraz musimy odszukać w kablach masę i +12V, po włączeniu biegu wstecznego. Jeżeli je odszukamy, lutujemy do nich kable zasilające do centralki czujników. Nie zapominamy o izolacji takich połączeń.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zamiast lutowania możemy również wykorzystać szybkozłączki. Wyświetlacz montujemy albo z przodu albo z tyłu. Wszystko zależy od naszych upodobań. Jeżeli nie odkręcamy się podczas cofania, najlepszym wyborem będzie miejsce pod przednią szybą. Jednak, jeśli odwracamy się podczas cofania, montujemy go z tyłu.

My jednak zdecydujemy się na przednią szybę. W tym celu, wystarczy poprowadzić przewód progiem, aż do samego wyświetlacza. Oczywiście może być też w innym miejscu, wszystko zależy od naszej koncepcji.

Zobacz również: Jak nauczyć się cofania z przyczepą do bramy – ćwiczenia praktyczne

REKLAMA

Jeżeli będziemy mieli nadmiar kabla, mimo że poprowadziliśmy kabel do wyświetlacza, zwijamy go i zabezpieczamy, żeby się nie rozwijał. Teraz przechodzimy do montażu czujników w zderzaku. Tutaj mamy dwa sposoby. Możemy zdjąć zderzak lub prowadzić pracę na założonym zderzaku. My postanowiliśmy nie zdejmować zderzaka, zaoszczędzimy sobie trochę czasu.

Kable poprowadzimy przez otwór przygotowany do poprowadzenia wiązki haka. Teraz za pomocą wiertła dołączonego do zestawu, wiercimy otwory pod czujniki. Oczywiście w odległościach wskazanych przez producenta. Następnie wciskamy je uważając, żeby nie dotykać sensora. Przeciągamy kable przez otwór bezpośrednio do centralki. Podpinamy je, układamy wszystko tak, żeby było dobrze zamontowane. Zakładamy boczki bagażnika i sprawdzamy działanie naszych nowych czujników.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA