Toyota Avensis I: montaż czujników parkowania – poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od zakupu odpowiedniego zestawu. W naszym przypadku jest to jeden z najtańszych zestawów dostępnych na serwisach aukcyjnych. W którego skład wchodzi również wyświetlacz. Koszt takiego zestawu to ok. 80 zł. Teraz musimy skompletować potrzebne narzędzia niezbędne do instalacji.
REKLAMA
Zobacz też: Toyota Avensis I: montaż tarcz Indiglo
Co będzie nam potrzebne?
• Klucz płaski 10, 12
• Śrubokręt płaski i gwiazdkowy
• Wiertarka
• Lutownica
• Próbnik napięcia
• Silikon
• Taśma izolacyjna
Zobacz również: Jak zaparkować „w kopertę”?
REKLAMA
Możemy teraz przejść do montażu czujników. Najpierw zabierzemy się za podpięcie zasilania czujników. W tym celu zdejmujemy tapicerkę z tylnej i lewej ściany bagażnika oraz lewej lampy. Jeśli chodzi o umiejscowienie centralki, najlepiej będzie zamontować ją w okolicach lewego nadkola. Teraz musimy odszukać w kablach masę i +12V, po włączeniu biegu wstecznego. Jeżeli je odszukamy, lutujemy do nich kable zasilające do centralki czujników. Nie zapominamy o izolacji takich połączeń.
Zamiast lutowania możemy również wykorzystać szybkozłączki. Wyświetlacz montujemy albo z przodu albo z tyłu. Wszystko zależy od naszych upodobań. Jeżeli nie odkręcamy się podczas cofania, najlepszym wyborem będzie miejsce pod przednią szybą. Jednak, jeśli odwracamy się podczas cofania, montujemy go z tyłu.
My jednak zdecydujemy się na przednią szybę. W tym celu, wystarczy poprowadzić przewód progiem, aż do samego wyświetlacza. Oczywiście może być też w innym miejscu, wszystko zależy od naszej koncepcji.
Zobacz również: Jak nauczyć się cofania z przyczepą do bramy – ćwiczenia praktyczne
REKLAMA
Jeżeli będziemy mieli nadmiar kabla, mimo że poprowadziliśmy kabel do wyświetlacza, zwijamy go i zabezpieczamy, żeby się nie rozwijał. Teraz przechodzimy do montażu czujników w zderzaku. Tutaj mamy dwa sposoby. Możemy zdjąć zderzak lub prowadzić pracę na założonym zderzaku. My postanowiliśmy nie zdejmować zderzaka, zaoszczędzimy sobie trochę czasu.
Kable poprowadzimy przez otwór przygotowany do poprowadzenia wiązki haka. Teraz za pomocą wiertła dołączonego do zestawu, wiercimy otwory pod czujniki. Oczywiście w odległościach wskazanych przez producenta. Następnie wciskamy je uważając, żeby nie dotykać sensora. Przeciągamy kable przez otwór bezpośrednio do centralki. Podpinamy je, układamy wszystko tak, żeby było dobrze zamontowane. Zakładamy boczki bagażnika i sprawdzamy działanie naszych nowych czujników.
REKLAMA
REKLAMA