REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: demontaż kierownicy

Robert Kuśpiel
Demontaż kierownicy w Toyocie Avensis.
Demontaż kierownicy w Toyocie Avensis.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak zdemontować kierownicę w naszej Toyocie Avensis. Nie jest to nic skomplikowanego, dlatego wykonamy to samodzielnie.

Co będzie nam potrzebne?

Zobacz też: Toyota Avensis I FL: demontaż przedniego zderzaka – poradnik

REKLAMA

• Torx 40
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz nasadowy 19 z przedłużką
• Klucz płaski 10

Demontaż kierownicy każdemu się kojarzy z powypadkowym autem. My jednak robimy to w celu wymiany kierownicy na nową. Przed rozpoczęciem pracy należy pamiętać o odłączeniu akumulatora. Odłączamy klemę za pomocą klucza 10. Teraz zajmujemy się demontażem naszego pilota od radia, oczywiście, jeśli taki posiadamy. Chcąc zdjąć pilota, demontujemy zaślepkę znajdującą się w rogu pilota. Patrząc od strony drzwi kierowcy, będzie to lewy dolny róg.

Zobacz również: Toyota Avensis I: odnawianie skórzanej kierownicy

REKLAMA

Jeśli mamy zdjętą zaślepkę, odkręcamy śrubę. Teraz siadamy wygodnie przed kierownicą i stanowczo, lecz delikatnie ciągniemy pilota w naszym kierunku. Efektem tego, powinno być zeskoczenie pilota z zapadek. Najlepiej, jakby nie przeszkadzał nam podczas całej pracy. Dlatego musimy go odpiąć od kabla wychodzącego z kolumny kierownicy. Bez obaw, nie ma możliwości odwrotnego montażu wtyczki, więc przy składaniu nie zajdzie jakakolwiek pomyłka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do demontażu poduszki. Musimy odkręcić dwie śruby znajdujące się po obu stronach osłony kierownicy. Posłuży nam do tego klucz Torx 30. Śruby wyjmujemy do końca, żeby nie blokowały poduszki podczas demontażu. Po zdjęciu poduszki, również za pomocą klucza Torx 30 odkręcamy widoczne 4 śruby. Teraz za pomocą śrubokręta odkręcamy 4 wkręty mocujące osłonę kierownicy. Luzujemy środkową nakrętkę, jednak pamiętamy, żeby nie odkręcać jej do końca.

Kolejny krok, to zdjęcie kierownicy. Ciągniemy ją do momentu aż poczujemy, że zeskoczyła ze swojego mocowania. Zamocowana jest ona na wieloklinie. Powinna zejść, bez używania dużej siły. W momencie, jak zobaczymy, że kierownica schodzi, odkręcamy nakrętkę 19 do końca i możemy całkowicie zdjąć kierownicę. Teraz możemy zamontować naszą drugą kierownicę. Oczywiście naszą starą, możemy dać do obszycia i ponownie ją zamontować.

Zobacz również: Toyota Avensis I: skrócenie gałki zmiany biegów

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby dobrze zamontować kierownicę. Może okazać się tak, że po złożeniu kierownica będzie krzywo. Dlatego należy przyjrzeć się dokładnie, podczas montowania kierownicy na wieloklin.
Na koniec zostanie nam podpięcie akumulatora i w ten sposób mamy zamontowaną nową kierownicę, bądź naszą starą, lecz z nowym obszyciem.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA