REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: naprawa kostki stacyjki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Wyrobioną kostkę stacyjki poznajemy po braku jakiegokolwiek rozruchu, nie słychać nawet rozrusznika. W takim wypadku najprawdopodobniej uszkodzona jest w naszym aucie kostka stacyjki.

Zazwyczaj dzieje się tak po postoju na słońcu. Kiedy przekręcimy kluczyk, w stacyjce zapalają się kontrolki. Jednak, kiedy podejmiemy próbę rozruchu, nie usłyszymy rozrusznika. Zaczyna on dopiero kręcić po przekręceniu kluczyka do oporu. Oczywiście możemy z tym problemem skierować się do ASO, jednak cena, jaką proponują, daje nam wiele do myślenia. Jedno jest pewne, z tym nie można czekać. W każdej chwili możemy stracić możliwość uruchomienia samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza czynność, którą musimy zrobić pracując przy wszelkich przekaźnikach elektrycznych, to demontaż klem z akumulatora. Teraz musimy dostać się do naszej kostki, więc należy zdjąć obudowę kierownicy oraz pokrywę znajdującą się nad pedałami. Wszystko przykręcone jest na wkręty, nie powinno być żadnych problemów.

Zobacz też: Jak walczyć ze skutkami gradobicia?

Po zdjęciu obudowy kierownicy, odłączamy główną kostkę oraz dwie pozostałe. Wyjęcie uszkodzonej kostki może okazać się problematyczne. musimy ją odpowiednio przekręcić; czynność tę trzeba zwykle powtórzyć kilka razy. Wyjęty element zabieramy element do domu i przystępujemy do regeneracji. Docinamy blaszkę na ok. 10mm wysokości i 6mm szerokości. Grubość blaszki powinna wynosić ok. 0.5mm. Musimy teraz rozebrać naszą kostkę. Dobrym wyborem jest blaszka z puszki po coli.

REKLAMA

Patrząc na naszą kostkę od strony białej pokrywy widzimy jakby literę „T”. Blaszkę musimy zamontować w ten sposób, jakby miała podzielić literę „T” na dwie oddzielne części. Oczywiście robimy to po uprzednim zdemontowaniu kostki stacyjki. Nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów. Zamocowana jest na zatrzaskach, kiedy mamy pewność, że nasza blaszka jest dobrze zamontowana, składamy kostkę i możemy ją ponownie zamontować do naszego samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Toyota Avensis I: wieszające się wskaźniki paliwa i temperatury - poradnik

Z montażem kostki mogą być również problemy, podobnie jak w przypadku jej demontażu. Trzeba będzie pomanewrować trochę kostką, aż wejdzie w odpowiednie miejsce. Jeżeli uda nam się ją przykręcić, wszystkie trudne czynności mamy już za sobą. Podpinamy kostki, podłączamy klemy akumulatora i sprawdzamy, czy wszystko działa. Jeśli tak, składamy wszystkie obudowy.

Można również kupić używaną kostkę za ok. 80 zł na Allegro.pl, jednak zanim wydamy pieniądze, warto spróbować tej metody. W najgorszym przypadku zostaje nam wizyta w ASO i wydatek ok. 300 złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA