REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana szczęk hamulcowych - poradnik

Robert Kuśpiel
Jeżeli czujemy, że coś dzieje się z naszymi hamulcami warto się temu przyjrzeć
Jeżeli czujemy, że coś dzieje się z naszymi hamulcami warto się temu przyjrzeć

REKLAMA

REKLAMA


Zużyte szczęki hamulcowe, znacznie osłabiają bezpieczeństwo naszego podróżowania. Dlatego nie powinniśmy czekać z wymianą. W poradniku tym, pokażemy, jak samemu wymienić szczęki hamulcowe.

Oczywiście nasza praca będzie się odbywać na tylnej osi. Zaczynamy od zakupu szczęk hamulcowych. Tutaj wybór mamy bardzo duży, my jednak polecamy zakup materiałów lepszych firm. Zazwyczaj nie są to zbyt duże różnice cenowe. Teraz musimy skompletować odpowiednie narzędzia, będą nam potrzebne dobre kombinerki, dwie śruby do ściągania bębnów oraz podnośnik samochodowy.

REKLAMA

REKLAMA

Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Następnie podkładamy podnośnik pod samochód i unosimy go do góry. Podkładamy pod niego drewniany klocek, który znacznie poprawi bezpieczeństwo naszej pracy. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Mamy teraz swobodny dostęp do bębna. Wkręcamy dwie śruby w otwory przeznaczone do ściągania bębna hamulcowego.

Zobacz również: Dlaczego samochód wibruje podczas hamowania?

Śruby wkręcamy naprzemiennie, do momentu, aż zsunie się bęben. Jeżeli będzie stawiał opór, możemy podważyć lekko śrubokrętem. W krytyczny sytuacjach, można uderzyć delikatnie młotkiem. Następnie demontujemy blaszki trzymające szczęki. Musimy wcisnąć je do środka i wysunąć z trzpienia, na którym są zahaczone. Najlepiej wykonać to dobrymi kombinerkami. Zdejmujemy sprężynkę ściągającą szczęki (górna). Robimy to kombinerkami, chwytając za końcówkę i wyciągając z otworu w szczęce.

REKLAMA

Teraz czas na drugą sprężynkę. Jest ona razem z blaszką, która jest odpowiedzialna za odpowiedni rozstaw rozpórki wstawionej między szczęki. Zostało nam, zdjęcie ostatniej sprężynki, mocującej szczęki na dole. Odczepiamy linkę od hamulca ręcznego. Odchylamy sprężynkę i wyjmujemy końcówkę z dźwigni połączonej ze szczęką hamulcową. Zdejmujemy szczęki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Czym różni się „ręczny” od elektrycznego hamulca postojowego?

Dokładnie czyścimy całe wnętrze z nalotu, nie zapominając o cylinderku. Przechodzimy do montażu nowych. Zakładamy na szczęki dolną sprężynkę i montujemy szczęki. Montujemy blaszkę trzymającą szczękę i wkładamy rozpórkę pomiędzy szczęki. Teraz zakładamy drugą blaszkę, odpowiedzialną za trzymanie szczęki. Następnie montujemy górną sprężynkę, ściągającą szczęki. Na koniec montujemy blaszkę i sprężynkę od mechanizmu samoregulującego.

Musimy zwrócić uwagę, żeby blaszka dobrze opierała się na zębach kółka regulującego. Znajduje się one na rozpórce szczęk. Teraz zakładamy bęben hamulcowy i mamy wymienione szczęki po jednej stronie. Identycznie postępujemy z szczękami po drugiej stronie auta.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA