REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana szczęk hamulcowych - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Jeżeli czujemy, że coś dzieje się z naszymi hamulcami warto się temu przyjrzeć
Jeżeli czujemy, że coś dzieje się z naszymi hamulcami warto się temu przyjrzeć

REKLAMA

REKLAMA


Zużyte szczęki hamulcowe, znacznie osłabiają bezpieczeństwo naszego podróżowania. Dlatego nie powinniśmy czekać z wymianą. W poradniku tym, pokażemy, jak samemu wymienić szczęki hamulcowe.

Oczywiście nasza praca będzie się odbywać na tylnej osi. Zaczynamy od zakupu szczęk hamulcowych. Tutaj wybór mamy bardzo duży, my jednak polecamy zakup materiałów lepszych firm. Zazwyczaj nie są to zbyt duże różnice cenowe. Teraz musimy skompletować odpowiednie narzędzia, będą nam potrzebne dobre kombinerki, dwie śruby do ściągania bębnów oraz podnośnik samochodowy.

REKLAMA

Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Następnie podkładamy podnośnik pod samochód i unosimy go do góry. Podkładamy pod niego drewniany klocek, który znacznie poprawi bezpieczeństwo naszej pracy. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Mamy teraz swobodny dostęp do bębna. Wkręcamy dwie śruby w otwory przeznaczone do ściągania bębna hamulcowego.

Zobacz również: Dlaczego samochód wibruje podczas hamowania?

REKLAMA

Śruby wkręcamy naprzemiennie, do momentu, aż zsunie się bęben. Jeżeli będzie stawiał opór, możemy podważyć lekko śrubokrętem. W krytyczny sytuacjach, można uderzyć delikatnie młotkiem. Następnie demontujemy blaszki trzymające szczęki. Musimy wcisnąć je do środka i wysunąć z trzpienia, na którym są zahaczone. Najlepiej wykonać to dobrymi kombinerkami. Zdejmujemy sprężynkę ściągającą szczęki (górna). Robimy to kombinerkami, chwytając za końcówkę i wyciągając z otworu w szczęce.

Teraz czas na drugą sprężynkę. Jest ona razem z blaszką, która jest odpowiedzialna za odpowiedni rozstaw rozpórki wstawionej między szczęki. Zostało nam, zdjęcie ostatniej sprężynki, mocującej szczęki na dole. Odczepiamy linkę od hamulca ręcznego. Odchylamy sprężynkę i wyjmujemy końcówkę z dźwigni połączonej ze szczęką hamulcową. Zdejmujemy szczęki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Czym różni się „ręczny” od elektrycznego hamulca postojowego?

Dokładnie czyścimy całe wnętrze z nalotu, nie zapominając o cylinderku. Przechodzimy do montażu nowych. Zakładamy na szczęki dolną sprężynkę i montujemy szczęki. Montujemy blaszkę trzymającą szczękę i wkładamy rozpórkę pomiędzy szczęki. Teraz zakładamy drugą blaszkę, odpowiedzialną za trzymanie szczęki. Następnie montujemy górną sprężynkę, ściągającą szczęki. Na koniec montujemy blaszkę i sprężynkę od mechanizmu samoregulującego.

Musimy zwrócić uwagę, żeby blaszka dobrze opierała się na zębach kółka regulującego. Znajduje się one na rozpórce szczęk. Teraz zakładamy bęben hamulcowy i mamy wymienione szczęki po jednej stronie. Identycznie postępujemy z szczękami po drugiej stronie auta.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA