REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana szczęk hamulcowych - poradnik

Robert Kuśpiel
Jeżeli czujemy, że coś dzieje się z naszymi hamulcami warto się temu przyjrzeć
Jeżeli czujemy, że coś dzieje się z naszymi hamulcami warto się temu przyjrzeć

REKLAMA

REKLAMA

Zużyte szczęki hamulcowe, znacznie osłabiają bezpieczeństwo naszego podróżowania. Dlatego nie powinniśmy czekać z wymianą. W poradniku tym, pokażemy, jak samemu wymienić szczęki hamulcowe.

Oczywiście nasza praca będzie się odbywać na tylnej osi. Zaczynamy od zakupu szczęk hamulcowych. Tutaj wybór mamy bardzo duży, my jednak polecamy zakup materiałów lepszych firm. Zazwyczaj nie są to zbyt duże różnice cenowe. Teraz musimy skompletować odpowiednie narzędzia, będą nam potrzebne dobre kombinerki, dwie śruby do ściągania bębnów oraz podnośnik samochodowy.

REKLAMA

Zaczynamy od poluzowania śrub koła. Następnie podkładamy podnośnik pod samochód i unosimy go do góry. Podkładamy pod niego drewniany klocek, który znacznie poprawi bezpieczeństwo naszej pracy. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Mamy teraz swobodny dostęp do bębna. Wkręcamy dwie śruby w otwory przeznaczone do ściągania bębna hamulcowego.

Zobacz również: Dlaczego samochód wibruje podczas hamowania?

REKLAMA

Śruby wkręcamy naprzemiennie, do momentu, aż zsunie się bęben. Jeżeli będzie stawiał opór, możemy podważyć lekko śrubokrętem. W krytyczny sytuacjach, można uderzyć delikatnie młotkiem. Następnie demontujemy blaszki trzymające szczęki. Musimy wcisnąć je do środka i wysunąć z trzpienia, na którym są zahaczone. Najlepiej wykonać to dobrymi kombinerkami. Zdejmujemy sprężynkę ściągającą szczęki (górna). Robimy to kombinerkami, chwytając za końcówkę i wyciągając z otworu w szczęce.

Teraz czas na drugą sprężynkę. Jest ona razem z blaszką, która jest odpowiedzialna za odpowiedni rozstaw rozpórki wstawionej między szczęki. Zostało nam, zdjęcie ostatniej sprężynki, mocującej szczęki na dole. Odczepiamy linkę od hamulca ręcznego. Odchylamy sprężynkę i wyjmujemy końcówkę z dźwigni połączonej ze szczęką hamulcową. Zdejmujemy szczęki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Czym różni się „ręczny” od elektrycznego hamulca postojowego?

Dokładnie czyścimy całe wnętrze z nalotu, nie zapominając o cylinderku. Przechodzimy do montażu nowych. Zakładamy na szczęki dolną sprężynkę i montujemy szczęki. Montujemy blaszkę trzymającą szczękę i wkładamy rozpórkę pomiędzy szczęki. Teraz zakładamy drugą blaszkę, odpowiedzialną za trzymanie szczęki. Następnie montujemy górną sprężynkę, ściągającą szczęki. Na koniec montujemy blaszkę i sprężynkę od mechanizmu samoregulującego.

Musimy zwrócić uwagę, żeby blaszka dobrze opierała się na zębach kółka regulującego. Znajduje się one na rozpórce szczęk. Teraz zakładamy bęben hamulcowy i mamy wymienione szczęki po jednej stronie. Identycznie postępujemy z szczękami po drugiej stronie auta.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA