REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: skrócenie gałki zmiany biegów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Toyota Avensis
Toyota Avensis

REKLAMA

REKLAMA


Gałka zmiany biegów w Toyocie Avensis I dla niektórych osób jest zbyt długa. Wrzucenie 5 biegu zmusza do wyciągnięcia ręki maksymalnie w prawo, inne biegi również bywają problematyczne. Najlepszym rozwiązaniem, jest skrócenie gałki zmiany biegów.

Skrócenie dźwigni zmiany biegów jest dobrą alternatywą dla kupna nowej gałki. Co więcej, krótsza dźwignia znacznie lepiej wygląda. Nadaje innego wyglądu wnętrzu naszego auta. Zatem czas zabrać się za modyfikację dźwigni. W tym przypadku gałka zmiany biegów jest plastikowa. Postanowiliśmy, że pozostaniemy przy niej. 

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: odnawianie skórzanej kierownicy

Zaczynamy od wykręcenia gałki,  nie powinno być z tym problemów. Po jej zdjęciu, widzimy, że chromowany pierścionek pomiędzy gałką a mieszkiem został na swoim miejscu. Oznacza to, że nie jest połączony z gałką.

Zabieramy się za wypięcie mieszka z osłony tunelu środkowego. Tutaj również demontaż nie jest problematyczny. Wciskamy lekko sam brzeg mieszka. Pod nim znajduje się plastikowa ramka. Pozostało nam zdjęcie mieszka.

REKLAMA

Mieszek schodzi razem z wcześniej wspomnianym pierścionkiem. W efekcie mamy przed sobą samą dźwignię. Na niej znajduje się plastikowy pierścień podtrzymujący mieszek od dołu. Pierścień jest elastyczny, więc nie powinno być problemu z przesunięciem go niżej. W tym miejscu mamy problem, bez większych przeróbek dźwignia będzie krótsza tylko o 5mm. Głębiej się nie da, gdyż gałka ma za płytki otwór.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego my użyjemy dłuta do pogłębienia otworu, jednak robimy to bardzo delikatnie i poniżej gwintu. Łatwo uszkodzić plastikowy gwint, więc musimy bardzo uważać. Całą operację dłutem prowadzimy do momentu, aż dojdziemy do metalu. Znajduje się on na głębokości ok. 75 mm od dolnej krawędzi gałki.

Chcąc zweryfikować, czy wystarczająco się napracowaliśmy, wsuwamy w środek długą śrubę 8 mm. Jeżeli wchodzi stosunkowo luźno, ewentualnie pod lekkim wciskiem do końca otworu, to znak, że jest on już wystarczająco głęboki.

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana przednich głośników

Teraz możemy przykręcić gałkę z powrotem. Biały pierścień zsuwamy do samego wygięcia drążka. Obręcz mieszka zatrzyma się na zgrubieniu drążka. Zostało nam tylko wkręcenie gałki. Kiedy poczujemy wyraźny opór wykręcamy ją i zbieramy z czubka gwintu opiłki plastiku. Operację tą powtarzamy do skutku, aż nie będzie żadnych opiłków plastiku.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA