REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wieszające się wskaźniki paliwa i temperatury - poradnik

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym podejmiemy się naprawy wieszających się wskaźników paliwa i temperatury. Nie ma konieczności wymiany całych zegarów. Poniżej znajduje się opis, jak poradzić sobie z taką usterką.

Użytkownik pojazdu nie może przyczynić się do powstania tego typu usterki. Wina leży po stronie producenta zegarów. Wykonanie jest zbyt mało precyzyjne, konkretnie dotyczy to elementów przenoszących oświetlenie na wskazówkę. Możemy samodzielnie trochę poprawić rozwiązanie fabryczne. Zaczynamy pracę od demontażu zegarów. 

REKLAMA

Zobacz również: Ford Focus MK1: zmiana podświetlenia wskaźników - poradnik

REKLAMA

Trzeba robić to bardzo ostrożnie, uważamy, żeby nie uszkodzić wtyczki przy zegarach. Demontaż prowadzimy do momentu, zdjęcia osłony i nakładki plastikowej. Jeżeli mamy już przed sobą zegary bez osłon, przystępujemy do sprawdzenia wskaźników. Sprawna, poprawnie działająca wskazówka, po uniesieniu jej powyżej poziomu początkowego, powinna powrócić na swoje miejsce. Jeżeli tak się nie dzieje, musimy usunąć tę usterkę.

Zdejmujemy zacinającą się wskazówkę. Na tym etapie demontażu najlepiej sprawdza się widelec. Jest to poniekąd najlepsze narzędzie, jakim dysponujemy do bezkolizyjnego zdejmowania wskazówek. Robimy to bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić tarczy widelcem. Wskazówka trzyma się bardzo mocno, używając zbyt małej siły, możemy mieć wrażenie, że ten element jest nie do wyjęcia.

Zobacz również: Daewoo Nubira I: radzimy jak przeprowadzić wymianę tarcz zegarów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zdjęciu wskazówki, zobaczymy brzegi plastiku, które zaburzają ruch naszej wskazówce. Do tego najlepsza będzie lutownica. Topimy wystające brzegi plastiku. Za pomocą lutownicy, profilujemy otwór tak, żeby był dobrze dopasowany do wskazówki. Na koniec usuwamy wszelkie nierówności. Kiedy jesteśmy przekonani, że nic nie stoi na przeszkodzie naszej wskazówce, zakładamy ją.

Robimy to z odpowiednią siłą. Najpierw należy delikatnie nałożyć wskazówkę, dopiero potem mocno ją dopiąć. Jeżeli problem zdarzył się również w drugim wskaźniku, postępujemy identycznie. Na koniec sprawdzamy działanie wszystkich wskaźników i montujemy zegary w odwrotnej kolejności. Resztę elementów montujemy również w odwrotnej kolejności. Jeżeli wszystko wykonamy prawidłowo, usterka więcej nas nie spotka.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA