REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: demontaż klamek zewnętrznych - krok po kroku

Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc wykonać większość napraw lub modyfikacji przy klamkach zewnętrznych, musimy je zdemontować. W poradniku tym, dowiesz się jak samemu zdemontować wszystkie cztery zewnętrzne klamki w swoim samochodzie.

Zaczynamy od demontażu tapicerki drzwi przednich. Najpierw wyjmujemy trójkątną osłonę głośnika wysokotonowego, zwanego potocznie gwizdkiem. Następnie wyjmujemy zatrzaski tapicerki, dokładnie mamy do wypięcia 6 sztuk. W tym celu musimy przekręcić zatrzaski o 1/4 obrotu w lewo. W tym momencie wyskoczy nam środkowa część i można już ją zdemontować palcami. Jeżeli boimy się o swoje dłonie, bądź ciężko nam to idzie najlepiej wykorzystać śrubokręt i delikatnie nim podważyć.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Teraz, przechodzimy do wykręcania śrubki w uchwycie do zamykania. Podważamy zaślepki małym, płaskim śrubokrętem w uchwycie drzwi i od wewnętrznej strony klamki. Następnie odkręcamy śrubki. W tym momencie, demontujemy plastikowy element wraz z ryglem, znajduje się on dookoła klamki. Wyjmujemy uchwyt razem ze sterowaniem szyb. Możliwe, że będziemy musieli użyć trochę siły.

Odpinamy od spodu wtyczkę odpowiedzialną za podnoszenie i opuszczanie szyb. Teraz zobaczymy dwie śrubki, które mocują tapicerkę, do blaszanego elementu drzwi. W tym momencie możemy zdjąć całą tapicerkę. Łapiemy ją od dołu i delikatnie pociągamy do siebie. Następnie podnosimy ją do góry, żeby uwolnić ją z szyby i już mamy zdjętą tapicerkę. Klamka od strony pasażera, zamocowana jest na dwóch śrubach, natomiast od strony kierowcy na czterech. Żeby wyjąć klamkę należy nieco obniżyć zamek, jest tam dostęp do jednej ze śrub. Wymontowujemy plastik zabezpieczający, odchylamy klamkę i wypinamy drut łączący. Jeśli chodzi o tylną tapicerkę sprawa wygląda podobnie.

REKLAMA

Zaczynamy od demontażu tylnej tapicerki. W naszym przypadku mamy ręczne sterowanie szyb, czyli tak zwaną korbkę. Dlaczego zaczynamy od korbki? Bo jak się okazuje z nią są największe problemy. Znajduje się tam metalowa zawleczka, do której mamy bardzo słaby dostęp. W tym celu, musimy wspomóc się płaskim śrubokrętem oraz drucikiem. Musi on być na tyle twardy, żeby zahaczyć o zawleczkę. Oczywiście możemy robić to samym śrubokrętem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak wymienić tapicerkę samochodową?

Musimy uważać, żeby nie uszkodzić tapicerki. Podsumowując, wkładamy śrubokręt, blokujemy zawleczkę, przekręcamy korbką i nasza zawleczka powinna wypaść. Jeżeli mamy elektryczne sterowanie nie mamy tylu problemów. Teraz odkręcamy i wyjmujemy wszystkie plastikowe wkręty. Wszystko robimy za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Następnie odkręcamy śrubę w podłokietniku, oraz w klamce i wyciągamy maskownicę od klamki.

Podłokietnik, zamontowany jest na zatrzaskach, więc z demontażem nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Teraz możemy zdjąć cały boczek. Klamki zdejmujmy podobnie jak z przodu. Tylne przykręcone są na 2 śruby.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA