REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: demontaż klamek zewnętrznych - krok po kroku

Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc wykonać większość napraw lub modyfikacji przy klamkach zewnętrznych, musimy je zdemontować. W poradniku tym, dowiesz się jak samemu zdemontować wszystkie cztery zewnętrzne klamki w swoim samochodzie.

Zaczynamy od demontażu tapicerki drzwi przednich. Najpierw wyjmujemy trójkątną osłonę głośnika wysokotonowego, zwanego potocznie gwizdkiem. Następnie wyjmujemy zatrzaski tapicerki, dokładnie mamy do wypięcia 6 sztuk. W tym celu musimy przekręcić zatrzaski o 1/4 obrotu w lewo. W tym momencie wyskoczy nam środkowa część i można już ją zdemontować palcami. Jeżeli boimy się o swoje dłonie, bądź ciężko nam to idzie najlepiej wykorzystać śrubokręt i delikatnie nim podważyć.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Teraz, przechodzimy do wykręcania śrubki w uchwycie do zamykania. Podważamy zaślepki małym, płaskim śrubokrętem w uchwycie drzwi i od wewnętrznej strony klamki. Następnie odkręcamy śrubki. W tym momencie, demontujemy plastikowy element wraz z ryglem, znajduje się on dookoła klamki. Wyjmujemy uchwyt razem ze sterowaniem szyb. Możliwe, że będziemy musieli użyć trochę siły.

Odpinamy od spodu wtyczkę odpowiedzialną za podnoszenie i opuszczanie szyb. Teraz zobaczymy dwie śrubki, które mocują tapicerkę, do blaszanego elementu drzwi. W tym momencie możemy zdjąć całą tapicerkę. Łapiemy ją od dołu i delikatnie pociągamy do siebie. Następnie podnosimy ją do góry, żeby uwolnić ją z szyby i już mamy zdjętą tapicerkę. Klamka od strony pasażera, zamocowana jest na dwóch śrubach, natomiast od strony kierowcy na czterech. Żeby wyjąć klamkę należy nieco obniżyć zamek, jest tam dostęp do jednej ze śrub. Wymontowujemy plastik zabezpieczający, odchylamy klamkę i wypinamy drut łączący. Jeśli chodzi o tylną tapicerkę sprawa wygląda podobnie.

REKLAMA

Zaczynamy od demontażu tylnej tapicerki. W naszym przypadku mamy ręczne sterowanie szyb, czyli tak zwaną korbkę. Dlaczego zaczynamy od korbki? Bo jak się okazuje z nią są największe problemy. Znajduje się tam metalowa zawleczka, do której mamy bardzo słaby dostęp. W tym celu, musimy wspomóc się płaskim śrubokrętem oraz drucikiem. Musi on być na tyle twardy, żeby zahaczyć o zawleczkę. Oczywiście możemy robić to samym śrubokrętem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak wymienić tapicerkę samochodową?

Musimy uważać, żeby nie uszkodzić tapicerki. Podsumowując, wkładamy śrubokręt, blokujemy zawleczkę, przekręcamy korbką i nasza zawleczka powinna wypaść. Jeżeli mamy elektryczne sterowanie nie mamy tylu problemów. Teraz odkręcamy i wyjmujemy wszystkie plastikowe wkręty. Wszystko robimy za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Następnie odkręcamy śrubę w podłokietniku, oraz w klamce i wyciągamy maskownicę od klamki.

Podłokietnik, zamontowany jest na zatrzaskach, więc z demontażem nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Teraz możemy zdjąć cały boczek. Klamki zdejmujmy podobnie jak z przodu. Tylne przykręcone są na 2 śruby.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA