REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana szczotkotrzymacza rozrusznika

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Awaria szczotkotrzymacza rozrusznika zmusza nas do zwiększenia wyposażenia o dodatkowe narzędzie, mianowicie młotek. Przy każdym odpaleniu jesteśmy skazani na uderzenie w rozrusznik naszej Toyoty. Dla obserwatora jest to komiczny widok a dla nas przykre uczucie.

Dlatego czas przeprowadzić naprawę. Na początku musimy zamówić nowe szczotki, najlepiej oryginalne. Przed rozpoczęciem pracy oczywiście odłączamy minusową klemę od akumulatora. Następnie, demontujemy zbiornik rezonatora powietrza. Praktycznie, w tym momencie mamy już dobre dojście do rozrusznika i do śrub, które go mocują. Przy samym rozruszniku jest wspornik, który musimy odkręcić.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Odpinamy przewody doczepione do rozrusznika, odkręcamy śruby rozrusznika i możemy już go wyjąć. Przystępujemy teraz do wymiany szczotkotrzymacza. Możemy zdemontować automat rozrusznika i ocenić jego stan.

My postanowiliśmy ominąć ten punkt i zabrać się za sam rozrusznik. Odkręcamy dwie długie szpile, które trzymają rozrusznik i oddzielamy po kolei każdą część. Jeżeli będzie wyczuwalny opór, możemy w niego lekko popukać.

REKLAMA

Najprawdopodobniej, wszędzie będziemy mieli pozostałości po szczotkach. Są stosunkowo ciężkie do usunięcia. Należy jednak wyczyścić wszystkie elementy z tych pozostałości. Teraz odkręcamy dwie śruby, które mocują szczotkotrzymacz do tylnej obudowy i w jego miejsce montujemy nowy. Komutator czyścimy lekko papierem ściernym, łącznie z wszystkimi szczelinami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możemy teraz przystąpić do składania wszystkich elementów. Musimy sobie przytrzymać wciśnięte szczotki. Najlepszym sposobem, jest wykorzystanie papierowej tuby, na którą nawinięta jest folia do pieczenia. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Montujemy gotowy rozrusznik do silnika, podłączamy akumulator i cieszymy się z działającego rozrusznika.

Zobacz również: Toyota Avensis I: naprawa przełącznika wycieraczek

Na koniec kilka uwag odnośnie całego procesu. Należy uważać podczas pracy z rozrusznikiem, żeby niczego nie uszkodzić. Wówczas, jeśli nie jesteśmy zbyt doświadczonymi mechanikami możemy mieć problem z lokalizacją uszkodzenia. Pamiętajmy, żeby wszystko dobrze i poprawnie skręcić. Mamy na myśli zarówno sam rozrusznik i jego wnętrze jak i elementy, które odkręcaliśmy w celu ułatwienia sobie do niego dostępu.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA