REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana termostatu w silniku 1.6 i 1.8

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

W tym poradniku przeprowadzimy wymianę termostatu w Toyocie Avensis I 1.6. Opis sprawdza się również w silniku 1.8. Kody silników to 4A-FE oraz 7A-FE.

Wstęp

REKLAMA

Najpierw musimy zakupić odpowiedni termostat, w naszym przypadku wybór padł na Wahlera WA 3478.82D. Oczywiście pasuje on również do silnika 1.8. Ostatnie dwie cyfry oznaczają temperaturę otwarcia termostatu, w naszym przypadku 82 stopnie.

Co będzie nam potrzebne?

• Termostat
• Płynu chłodzący
• Klucz nasadowy 10 z przedłużką

Wykonanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W celu ułatwienia pracy zabieramy się za wykręcenie obudowy filtra powietrza. Nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów, wystarczy zdjąć wąż z pokrywy, zdjąć pokrywę, wyjąć filtr i odkręcić trzy śruby. Nasz termostat znajduje się bezpośrednio za metalowym króćcem. Z lokalizacją nie powinniśmy mieć problemów, nachodzi na niego górny wąż od chłodnicy.

Zabezpieczamy sobie silnik i skrzynię biegów przed rozlaniem płynu. Możemy teraz przejść do odkręcania śrub trzymających króciec. Są to dwie śruby na klucz 10. Możemy teraz swobodnie wyjąć termostat, postaramy się wszystko zrobić bez spuszczania płynu z chłodnicy. Jeżeli termostat nie będzie chciał wyjść, możemy podważyć śrubokrętem koszyk termostatu.

Zobacz też: Jak wykonywać poważniejsze naprawy?

Jeżeli wyjmiemy termostat, zacznie wypływać płyn, wystarczy podłożyć jakieś naczynie, żeby się nie rozlewał. Można trochę to zmniejszyć poprzez podniesienie przedniej lewej strony samochodu. Można też wymienić termostat na szybko, a po wyjęciu starego wkładamy od razu nowy. Warunek jest taki, że musimy posiadać uszczelkę do nowego termostatu. W przeciwnym razie musimy przełożyć go ze starego.

Po założeniu termostatu sprawdzamy czy jest dobrze włożony. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń, przykręcamy pokrywę termostatu i przechodzimy do kolejnych operacji. Uzupełniamy braki w układzie chłodzenia, najlepiej dolać nowego płynu, oczywiście, jeśli ktoś chce, może wlać ten płyn, co spływał nam do naczynia. Przystępujemy do odpowietrzenia układu.

Zobacz też: Odpowietrzanie układu hamulcowego

Utrzymujemy obroty w granicach 1500-2000, czekamy, aby wentylatory dwukrotnie się załączyły. Sprawdzamy płyn w układzie chłodzenia, a jeśli są braki, uzupełniamy je - w ten sposób mamy wymieniony termostat. Jak widać, cała operacja nie jest trudna, można ją wykonać samemu, a nasze ogrzewanie będzie w końcu sprawne.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA