REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana dysz spryskiwaczy na mgłowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
fot. Toyota
fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA


Standardowo Toyota Avensis I ma punktowe spryskiwacze przedniej szyby. Strumień skierowany jest w jedno miejsce. W poradniku tym pokażemy sposób, aby zamontować spryskiwacze, które zamiast strumienia, robią mgiełkę.

Zakup

REKLAMA

Jak to w przypadku Toyoty bywa, koszt zakupu części w ASO jest wysoki. W przypadku spryskiwaczy musimy przeznaczyć kwotę ok. 200 złotych. Z tego też powodu zdecydujemy się na montaż mgłowych spryskiwaczy od Citroena C3. Koszt w ASO jest praktycznie nieodczuwalny, a zakup dwóch sztuk to wydatek ok. 30 złotych. Kiedy kupimy dysze spryskiwaczy, przystępujemy do kompletowania narzędzi.

Co będzie nam potrzebne? 

• Nożyczki
• Taśma dwustronna piankowa
• Farba

Wykonanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Najpierw podklejamy dysze dwustronną taśmą klejącą, najlepsze są te z pianką, o grubości ok. 1mm, dostępne są w kilku kolorach. Najlepiej wybrać taki, który będzie stosunkowo podobny do naszego koloru nadwozia. Najbardziej dostępne są kolory: czarny, szary i biały. Przechodzimy teraz do pomalowania dysz, oczywiście pokrywamy je farbą w kolorze nadwozia.

Nowe dysze są większe od tych oryginalnych, ich wygląd na masce może nie przypaść wielu osobom do gustu. Po podniesieniu maski widzimy miejsca mocowania dysz, są one mocowane na zasadzie zatrzasków, aby je wyjąć wystarczy je mocno ścisnąć. Możemy teraz wyjąć i odłączyć starą dyszę, to samo robimy z drugą dyszą. W miejscu, gdzie były one zamocowane, trzeba przeprowadzić kilka zabiegów.

Zobacz też: Co może być przyczyną hałasu w kabinie kierowcy?

Najpierw dokładnie czyścimy daną powierzchnię, potem odtłuszczamy miejsce wokół otworu po dyszy. Montaż będzie się odbywał bez żadnych przeróbek, dysze od Citroena pasują idealnie do rurek doprowadzających płyn. Nie mamy też powodu, żeby martwić się o otwory ma masce, dysza jest na tyle szeroka, że w pełni zakryje miejsce po oryginalnej dyszy.

Teraz zdejmujemy taśmę klejącą i przyciskamy dysze do maski. Robimy to zdecydowanym ruchem, ale i zarazem z dużą precyzją. Należy uważać, żeby nie zrobić wgniecenia na masce. Ważne jest też, żeby ustawić je wprost na szybę. Powierzchnia spryskiwana przez dysze Citroena jest znacznie większa, unikamy w ten sposób wycierania szyby na sucho. Według nas modyfikacja jest warta wykonania, koszt nie jest duży, a efekt bardzo dobry i funkcjonalny.

Zobacz też: Jak opisać hałasy mechanikowi?

Jeśli chodzi o taśmę, powinna posłużyć nam bardzo długo. Jeśli wykorzystaliśmy bardzo mocną, możemy być pewni, że warunki atmosferyczne nie spowodują się jej odklejenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA