REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych
Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pasków klinowych w Toyocie Avensis wydaje się łatwa. Jednak odpowiednie naciągnięcie pasków bywa już problemem. Zdarza się, że po krótkim czasie, pasek zaczyna piszczeć. W poradniku tym znajdziesz kilka ważnych informacji odnośnie wymiany pasków klinowych.

Najpierw zajmiemy się tematem napinania pasków. Zaczniemy od paska wieloklinowego. Na początku musimy poluzować nakrętkę na rolce napinającej. Do tego posłuży nam klucz 14. Teraz wkręcając śrubę napinającą naciągamy pasek. Dla jasności, śruba wkręca się w prawo. Oczywiście nie możemy przesadzić z naciągiem paska. Naciągnięcia na maksimum jego wytrzymałości nie jest najlepsze.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Problemy możemy mieć z nakrętką napinacza. Jest do niej nie najlepszy dostęp. Możemy go sobie oczywiście poprawić. Wykręcamy śrubę przytrzymującą wąż od wspomagania i lekko odginamy element, który nam przeszkadza. W celu odkręcenia nakrętki napinacza najlepszy jest klucz oczkowy. Musi być on jednak trochę odgięty. Należy uważać podczas odkręcania nakrętki, żeby jej nie zniszczyć. Jeżeli wszystko ustawimy odpowiednio, dokręcamy nakrętkę na napinaczu.

Przejdźmy teraz do paska alternatora. Zazwyczaj, to właśnie pasek od alternatora powoduje nieprzyjemne piski. Tutaj dostęp do napinacza jest trochę uciążliwy. Jednak możemy naciągnąć pasek, bez użycia podnośnika, czy też kanału. Trzeba tylko znaleźć odpowiedni sposób. Na początku skręcamy kołami maksymalnie w prawo. Teraz możemy zajrzeć w nadkole i zobaczymy interesujący nas widok.

REKLAMA

Na początku, musimy poluzować nakrętkę mocującą alternator. Teraz wkręcamy śrubę od napinacza i możemy naciągnąć pasek. Chcąc poluzować śrubę kręcimy ją w lewo. Chcąc naciągnąć pasek, musimy zapewnić sobie dobry dostęp do śruby naciągającej. Jak się okazuje najlepszy dostęp jest od góry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak zabezpieczyć się przed opadnięciem maski podczas prac przy silniku?

Stajemy przy nadkolu i musimy wyczuć śrubę pod alternatorem. Następnie kluczem oczkowym wkręcamy śrubę w prawo. Rozmiar klucza, jaki potrzebujemy to 12. Na sam koniec, kiedy naciągniemy pasek, dokręcamy śrubę alternatora.

Wymiana pasków nie jest trudna. Wszystkie paski wymieniamy w bardzo prosty sposób. Na początku luzujemy napinacze. Potem wyjmujemy paski i zakładamy nowe. Na koniec naciągamy je w taki sposób, jaki został opisany wyżej. Warto również sprawdzić, w jakim stanie są obecne napinacze. Pamiętajmy, żeby przykręcić dobrze wszystkie śruby.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA