REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych

Robert Kuśpiel
Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych
Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pasków klinowych w Toyocie Avensis wydaje się łatwa. Jednak odpowiednie naciągnięcie pasków bywa już problemem. Zdarza się, że po krótkim czasie, pasek zaczyna piszczeć. W poradniku tym znajdziesz kilka ważnych informacji odnośnie wymiany pasków klinowych.

Najpierw zajmiemy się tematem napinania pasków. Zaczniemy od paska wieloklinowego. Na początku musimy poluzować nakrętkę na rolce napinającej. Do tego posłuży nam klucz 14. Teraz wkręcając śrubę napinającą naciągamy pasek. Dla jasności, śruba wkręca się w prawo. Oczywiście nie możemy przesadzić z naciągiem paska. Naciągnięcia na maksimum jego wytrzymałości nie jest najlepsze.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Problemy możemy mieć z nakrętką napinacza. Jest do niej nie najlepszy dostęp. Możemy go sobie oczywiście poprawić. Wykręcamy śrubę przytrzymującą wąż od wspomagania i lekko odginamy element, który nam przeszkadza. W celu odkręcenia nakrętki napinacza najlepszy jest klucz oczkowy. Musi być on jednak trochę odgięty. Należy uważać podczas odkręcania nakrętki, żeby jej nie zniszczyć. Jeżeli wszystko ustawimy odpowiednio, dokręcamy nakrętkę na napinaczu.

Przejdźmy teraz do paska alternatora. Zazwyczaj, to właśnie pasek od alternatora powoduje nieprzyjemne piski. Tutaj dostęp do napinacza jest trochę uciążliwy. Jednak możemy naciągnąć pasek, bez użycia podnośnika, czy też kanału. Trzeba tylko znaleźć odpowiedni sposób. Na początku skręcamy kołami maksymalnie w prawo. Teraz możemy zajrzeć w nadkole i zobaczymy interesujący nas widok.

REKLAMA

Na początku, musimy poluzować nakrętkę mocującą alternator. Teraz wkręcamy śrubę od napinacza i możemy naciągnąć pasek. Chcąc poluzować śrubę kręcimy ją w lewo. Chcąc naciągnąć pasek, musimy zapewnić sobie dobry dostęp do śruby naciągającej. Jak się okazuje najlepszy dostęp jest od góry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak zabezpieczyć się przed opadnięciem maski podczas prac przy silniku?

Stajemy przy nadkolu i musimy wyczuć śrubę pod alternatorem. Następnie kluczem oczkowym wkręcamy śrubę w prawo. Rozmiar klucza, jaki potrzebujemy to 12. Na sam koniec, kiedy naciągniemy pasek, dokręcamy śrubę alternatora.

Wymiana pasków nie jest trudna. Wszystkie paski wymieniamy w bardzo prosty sposób. Na początku luzujemy napinacze. Potem wyjmujemy paski i zakładamy nowe. Na koniec naciągamy je w taki sposób, jaki został opisany wyżej. Warto również sprawdzić, w jakim stanie są obecne napinacze. Pamiętajmy, żeby przykręcić dobrze wszystkie śruby.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA