REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych
Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana pasków klinowych w Toyocie Avensis wydaje się łatwa. Jednak odpowiednie naciągnięcie pasków bywa już problemem. Zdarza się, że po krótkim czasie, pasek zaczyna piszczeć. W poradniku tym znajdziesz kilka ważnych informacji odnośnie wymiany pasków klinowych.

Najpierw zajmiemy się tematem napinania pasków. Zaczniemy od paska wieloklinowego. Na początku musimy poluzować nakrętkę na rolce napinającej. Do tego posłuży nam klucz 14. Teraz wkręcając śrubę napinającą naciągamy pasek. Dla jasności, śruba wkręca się w prawo. Oczywiście nie możemy przesadzić z naciągiem paska. Naciągnięcia na maksimum jego wytrzymałości nie jest najlepsze.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Toyota Avensis I: wymiana podświetlenia zegarów

Problemy możemy mieć z nakrętką napinacza. Jest do niej nie najlepszy dostęp. Możemy go sobie oczywiście poprawić. Wykręcamy śrubę przytrzymującą wąż od wspomagania i lekko odginamy element, który nam przeszkadza. W celu odkręcenia nakrętki napinacza najlepszy jest klucz oczkowy. Musi być on jednak trochę odgięty. Należy uważać podczas odkręcania nakrętki, żeby jej nie zniszczyć. Jeżeli wszystko ustawimy odpowiednio, dokręcamy nakrętkę na napinaczu.

Przejdźmy teraz do paska alternatora. Zazwyczaj, to właśnie pasek od alternatora powoduje nieprzyjemne piski. Tutaj dostęp do napinacza jest trochę uciążliwy. Jednak możemy naciągnąć pasek, bez użycia podnośnika, czy też kanału. Trzeba tylko znaleźć odpowiedni sposób. Na początku skręcamy kołami maksymalnie w prawo. Teraz możemy zajrzeć w nadkole i zobaczymy interesujący nas widok.

REKLAMA

Na początku, musimy poluzować nakrętkę mocującą alternator. Teraz wkręcamy śrubę od napinacza i możemy naciągnąć pasek. Chcąc poluzować śrubę kręcimy ją w lewo. Chcąc naciągnąć pasek, musimy zapewnić sobie dobry dostęp do śruby naciągającej. Jak się okazuje najlepszy dostęp jest od góry.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak zabezpieczyć się przed opadnięciem maski podczas prac przy silniku?

Stajemy przy nadkolu i musimy wyczuć śrubę pod alternatorem. Następnie kluczem oczkowym wkręcamy śrubę w prawo. Rozmiar klucza, jaki potrzebujemy to 12. Na sam koniec, kiedy naciągniemy pasek, dokręcamy śrubę alternatora.

Wymiana pasków nie jest trudna. Wszystkie paski wymieniamy w bardzo prosty sposób. Na początku luzujemy napinacze. Potem wyjmujemy paski i zakładamy nowe. Na koniec naciągamy je w taki sposób, jaki został opisany wyżej. Warto również sprawdzić, w jakim stanie są obecne napinacze. Pamiętajmy, żeby przykręcić dobrze wszystkie śruby.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA