REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana chłodnicy.
Opel Astra F wymiana chłodnicy.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astra F.

Wymiana chłodnicy jest przeprowadzana najczęściej z dwóch powodów. Pierwszym, najczęściej spotykanym jest uszkodzenie mechaniczne chłodnicy, które powoduje wyciek płynu chłodniczego. W takim przypadku konieczna jest naprawa lub wymiana chłodnicy. Drugim powodem jest zbyt duże nagromadzenie się kamienia kotłowego. Powoduje to znaczne obniżenie sprawności układu chłodzenia.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

REKLAMA

Niezależnie od tego jaki jest powód niesprawności chłodnicy, demontaż przebiega w taki sam sposób. Całą operację można wykonać we własnym zakresie. Nie jest nam do tego potrzebna platforma warsztatowa lub specjalistyczny sprzęt. Na początku należy zlać płyn chłodzący. Pierwszy krok to odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym. Teraz musimy wymontować osłonę pod chłodnicą, jeśli jest na wyposażeniu. W tym celu należy unieść przód samochodu. Podstawiamy pod chłodnicę puste naczynie i luzujemy opaskę zaciskową na dolnym przewodzie chłodnicy. Odłączamy przewód od chłodnicy i czekamy aż spłynie cała ciecz. W niektórych modelach zostały zastosowane opaski sprężyste.

Luzujemy opaski zaciskowe i odłączamy od chłodnicy górny gumowy przewód oraz przewód prowadzący do zbiornika wyrównawczego. W przypadku automatycznej skrzyni biegów należy poluzować opaski zaciskowe i odłączyć przewody olejowe od chłodnicy. Pamiętajmy o zaślepieniu przewodów. Najlepiej zrobić to za pomocą czystych korków o odpowiedniej średnicy. Demontujemy przewód elektryczny od włącznika termicznego w chłodnicy oraz odłączamy przewód od wentylatora. Teraz odkręcamy górne wsporniki i wyjmujemy chłodnicę do góry z gumowych mocowań razem z wentylatorem.

Zobacz też: Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli decydujemy się na wymianę, to pamiętajmy żeby zakupić odpowiednią chłodnice do naszego samochodu. Nie zalecamy wybierać używanych chłodnic lub nieoryginalnych. W pierwszym przypadku najczęściej nie mamy pewności, czy dana chłodnica nie jest w gorszym stanie niż nasza obecna. Jeśli chodzi o nieoryginalne to najczęściej nie są tak wytrzymałe jak oryginalne egzemplarze.

REKLAMA

Oczywiście nie dyskwalifikujemy wszystkich zamienników. Nie każdego stać na zakup oryginalnej chodnicy w autoryzowanym serwisie. Dlatego warto poszukać zamienników lepszych firm. Zazwyczaj są niewiele droższe od tanich zamienników, a mają zdecydowanie lepszą jakość.

Przystępujemy do montażu. W przypadku kiedy chłodnica ma być wymieniona należy przełożyć do nowej chłodnicy wentylator i wyłącznik termiczny. Następnie sprawdzamy stan tulejek gumowych. Jeżeli są uszkodzone lub popękane to należy je wymienić na nowe. Teraz możemy włożyć chłodnicę razem z wentylatorem w podpory gumowe. Wyrównujemy ustawienie chłodnicy i przykręcamy wsporniki.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Następnie podłączamy przewody elektryczne do wyłącznika termicznego i do wentylatora. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w automatyczną skrzynię biegów to należy podłączyć przewody olejowe i zabezpieczyć za pomocą opasek. Podłączamy przewody gumowe do chłodnicy i zabezpieczamy za pomocą opasek. Na końcu uzupełniamy układ cieczą chłodzącą.

Pamiętajmy, że po zamontowaniu nowej chłodnicy stosujemy tylko i wyłącznie nowy płyn chłodzący. Pod żadnym względem nie należy zalewać układu wcześniej spuszczonym płynem.

W silnikach 1.4 i 1.6 ośmiozaworowych odłączamy przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcamy czujnik, który znajduje się przy kolektorze dolotowym. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego do momentu aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcamy go ponownie i podłączamy przewód elektryczny.

Zobacz też: Jak postępować po zagotowaniu płynu w chłodnicy?

W silnikach szesnastozaworowych wykręcamy śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu. Wlewamy ciecz do zbiornika wyrównawczego aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie. Teraz wkręcamy śrubę stosując masę uszczelniającą. Wlewamy ciecz chłodzącą do zbiorniczka do oznaczenia KALT. W silnikach ośmiozaworowych 1.7, 1.8, 2.0 układ chłodzący odpowietrza się samoczynnie, podczas nagrzewania silnika.

Zakręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym i uruchamiamy silnik. Nagrzewamy go do momentu aż otworzy się termostat. Dolny przewód chłodniczy powinien być gorący. Sprawdzamy czy nie widać jakichkolwiek wycieków i wyłączamy silnik. Czekamy aż opadnie temperatura i sprawdzamy ponownie poziom cieczy chłodzącej. W razie konieczności uzupełniamy poziom do odpowiedniego stanu. Na końcu montujemy dolną osłonę chłodnicy.

Po wymianie chłodnicy zalecamy kontrolować jej szczelność przez kilka najbliższych dni. Jakiekolwiek wycieki świadczą o nieprawidłowym montażu lub uszkodzeniu chłodnicy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA