REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana chłodnicy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana chłodnicy.
Opel Astra F wymiana chłodnicy.

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona chłodnica wymaga jak najszybszej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić chłodnicę w Oplu Astra F.

Wymiana chłodnicy jest przeprowadzana najczęściej z dwóch powodów. Pierwszym, najczęściej spotykanym jest uszkodzenie mechaniczne chłodnicy, które powoduje wyciek płynu chłodniczego. W takim przypadku konieczna jest naprawa lub wymiana chłodnicy. Drugim powodem jest zbyt duże nagromadzenie się kamienia kotłowego. Powoduje to znaczne obniżenie sprawności układu chłodzenia.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana płynu chłodniczego

REKLAMA

Niezależnie od tego jaki jest powód niesprawności chłodnicy, demontaż przebiega w taki sam sposób. Całą operację można wykonać we własnym zakresie. Nie jest nam do tego potrzebna platforma warsztatowa lub specjalistyczny sprzęt. Na początku należy zlać płyn chłodzący. Pierwszy krok to odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym. Teraz musimy wymontować osłonę pod chłodnicą, jeśli jest na wyposażeniu. W tym celu należy unieść przód samochodu. Podstawiamy pod chłodnicę puste naczynie i luzujemy opaskę zaciskową na dolnym przewodzie chłodnicy. Odłączamy przewód od chłodnicy i czekamy aż spłynie cała ciecz. W niektórych modelach zostały zastosowane opaski sprężyste.

Luzujemy opaski zaciskowe i odłączamy od chłodnicy górny gumowy przewód oraz przewód prowadzący do zbiornika wyrównawczego. W przypadku automatycznej skrzyni biegów należy poluzować opaski zaciskowe i odłączyć przewody olejowe od chłodnicy. Pamiętajmy o zaślepieniu przewodów. Najlepiej zrobić to za pomocą czystych korków o odpowiedniej średnicy. Demontujemy przewód elektryczny od włącznika termicznego w chłodnicy oraz odłączamy przewód od wentylatora. Teraz odkręcamy górne wsporniki i wyjmujemy chłodnicę do góry z gumowych mocowań razem z wentylatorem.

Zobacz też: Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli decydujemy się na wymianę, to pamiętajmy żeby zakupić odpowiednią chłodnice do naszego samochodu. Nie zalecamy wybierać używanych chłodnic lub nieoryginalnych. W pierwszym przypadku najczęściej nie mamy pewności, czy dana chłodnica nie jest w gorszym stanie niż nasza obecna. Jeśli chodzi o nieoryginalne to najczęściej nie są tak wytrzymałe jak oryginalne egzemplarze.

REKLAMA

Oczywiście nie dyskwalifikujemy wszystkich zamienników. Nie każdego stać na zakup oryginalnej chodnicy w autoryzowanym serwisie. Dlatego warto poszukać zamienników lepszych firm. Zazwyczaj są niewiele droższe od tanich zamienników, a mają zdecydowanie lepszą jakość.

Przystępujemy do montażu. W przypadku kiedy chłodnica ma być wymieniona należy przełożyć do nowej chłodnicy wentylator i wyłącznik termiczny. Następnie sprawdzamy stan tulejek gumowych. Jeżeli są uszkodzone lub popękane to należy je wymienić na nowe. Teraz możemy włożyć chłodnicę razem z wentylatorem w podpory gumowe. Wyrównujemy ustawienie chłodnicy i przykręcamy wsporniki.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana pompy oleju

Następnie podłączamy przewody elektryczne do wyłącznika termicznego i do wentylatora. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w automatyczną skrzynię biegów to należy podłączyć przewody olejowe i zabezpieczyć za pomocą opasek. Podłączamy przewody gumowe do chłodnicy i zabezpieczamy za pomocą opasek. Na końcu uzupełniamy układ cieczą chłodzącą.

Pamiętajmy, że po zamontowaniu nowej chłodnicy stosujemy tylko i wyłącznie nowy płyn chłodzący. Pod żadnym względem nie należy zalewać układu wcześniej spuszczonym płynem.

W silnikach 1.4 i 1.6 ośmiozaworowych odłączamy przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcamy czujnik, który znajduje się przy kolektorze dolotowym. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego do momentu aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcamy go ponownie i podłączamy przewód elektryczny.

Zobacz też: Jak postępować po zagotowaniu płynu w chłodnicy?

W silnikach szesnastozaworowych wykręcamy śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu. Wlewamy ciecz do zbiornika wyrównawczego aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie. Teraz wkręcamy śrubę stosując masę uszczelniającą. Wlewamy ciecz chłodzącą do zbiorniczka do oznaczenia KALT. W silnikach ośmiozaworowych 1.7, 1.8, 2.0 układ chłodzący odpowietrza się samoczynnie, podczas nagrzewania silnika.

Zakręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym i uruchamiamy silnik. Nagrzewamy go do momentu aż otworzy się termostat. Dolny przewód chłodniczy powinien być gorący. Sprawdzamy czy nie widać jakichkolwiek wycieków i wyłączamy silnik. Czekamy aż opadnie temperatura i sprawdzamy ponownie poziom cieczy chłodzącej. W razie konieczności uzupełniamy poziom do odpowiedniego stanu. Na końcu montujemy dolną osłonę chłodnicy.

Po wymianie chłodnicy zalecamy kontrolować jej szczelność przez kilka najbliższych dni. Jakiekolwiek wycieki świadczą o nieprawidłowym montażu lub uszkodzeniu chłodnicy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

REKLAMA

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA