REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Vectra A demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla
Opel Vectra A demontaż wtryskiwaczy w silniku Diesla

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone wtryskiwacze mają negatywny wpływ na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować wtryskiwacze w Oplu Vectra A.

Wtryskiwacze to jedne z ważniejszych elementów w silniku Diesla. Usterka może doprowadzić do uszkodzenia panewek. Zanim przystąpimy do wymiany należy wykonać najłatwiejszy test w celu sprawdzenia wtryskiwaczy. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go pracującego na biegu jałowym. Następnie zaczynamy luzować nakrętki na przewodach wtryskowych. Jeżeli odgłos dzwonienia ustanie po odkręceniu którejś z nakrętek to znak, że dany wtryskiwacz wymaga wymiany.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż manualnej skrzyni biegów

REKLAMA

Kolejną metodą jest luzowanie nakrętek kiedy silnik pracuje na wysokich obrotach (również na biegu jałowym). Jeżeli po poluzowaniu danej nakrętki prędkość obrotowa nie ulegnie zmianie to znak, że dany wtryskiwacz wymaga wymiany. Warto wiedzieć jakie są pierwsze objawy uszkodzonych wtryskiwaczy. Przede wszystkim będzie to spadek mocy silnika i zwiększone zużycie paliwa. Z efektów wizualnych możemy zaobserwować czarną barwę spalin. Tym objawom może towarzyszyć również przegrzanie silnika i problemy z rozruchem.

Przechodzimy do wymontowania wtryskiwaczy. Zaczniemy od silnika 1.7D. Tutaj na początku należy oczyścić dokładnie przewody wtryskowe. Po ich dokładnym wyczyszczeniu należy je wymontować. W tym celu będziemy potrzebować klucza oczkowego oczkowego. Można sobie samemu przygotować takie narzędzie lub kupić gotowe (17x19). Luzujemy wszystkie nakrętki, pamiętając, żeby nie przeginać przewodów a tym bardziej zmieniać ich kształtów.

Teraz odkręcamy nakrętki mocujące przewody powrotne i zdejmujemy je. Następnie odkręcamy obsady razem z wtryskiwaczami za pomocą klucza nasadowego. Na końcu z każdego z otworów wyjmujemy podkładkę i miedziane uszczelki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak odpowietrzyć układ wtryskowy w silniku Diesla?

REKLAMA

Po wyjęciu uszkodzonego wtryskiwacza przechodzimy do montażu nowego. Do każdego z otworów wkładamy nową uszczelkę. Wkładamy tulejkę w taki sposób, żeby mniejszą średnicą była skierowana do dołu. Na tulejkę zakładamy nową uszczelkę miedzianą natomiast w tulejkę nową podkładkę kształtową. Dokręcamy wtryskiwacze momentem 70Nm oraz przewody wtryskowe momentem 25Nm.

Przechodzimy do silnika 1.7TD. Tutaj wymiana wygląda bardzo podobnie. Na początku należy zdemontować kolektor dolotowy. Następnie odkręcamy wszystkie przewody wtryskowe. W tym celu również będziemy potrzebować rozciętego klucza oczkowego. Uważamy, żeby nie wyginać przewodów. Niedopuszczalne jest zmienianie ich kształtów.  Teraz odkręcamy nakrętki mocujące przewody powrotne i zdejmujemy je.

Zobacz też: Mercedes W210: wymiana wtryskiwaczy w silniku Diesla

Odkręcamy obsady z wtryskiwaczami i wyjmujemy z każdego otworu podkładkę i uszczelki miedziane. Przechodzimy do montażu. W każdy otwór wkładamy nową uszczelkę i nową podkładkę. Instalujemy wtryskiwacz w otwór tak, żeby znak na obsadzie był naprzeciw uwypuklenia na głowicy. Dokręcamy górną część obsady (60Nm) przytrzymując kluczem płaskim nakrętkę łączącą wtryskiwacza.

Instalujemy przewody powrotne (moment dokręcania 30Nm) i wtryskowe (moment dokręcania 25Nm), a na końcu dokręcamy kolektor dolotowy (moment dokręcania 30Nm).

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA