REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra A: demontaż gaźnika 2EE

Robert Kuśpiel
Opel Vectra A demontaż gaźnika 2EE
Opel Vectra A demontaż gaźnika 2EE

REKLAMA

REKLAMA

Dokładne czyszczenie gaźnika wymaga jego demontażu. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować 2EE w Oplu Vectra A.

Cała operacja wymaga pewnej znajomości budowy auta. Jeśli podchodzimy do tego pierwszy raz najlepiej poprosić o pomoc bardziej doświadczoną osobę.

REKLAMA

Zobacz też: Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?

REKLAMA

Pierwszy krok to odłączenie masowej klemy akumulatora. Następnie należy zdemontować filtr powietrza. W tym celu odkręcamy trzy nakrętki na pokrywie filtru i wyjmujemy je razem z uszczelkami i podkładkami. Podnosimy do góry cały filtr i odłączamy przewód podciśnienia od gaźnika. Następnie odłączamy od filtra elastyczny przewód odpowietrzający skrzynię korbową. Teraz możemy wyjąć filtr powietrza.

Polecamy oznaczyć (za pomocą taśmy) przewody podciśnienia i przewody biegnące do gaźnika. Po wykonaniu tej czynności możemy je odłączyć. Kolejny krok to odpięcie wtyczki od czujnika położenia przepustnicy. Następnie odłączamy wtyczkę od siłownika przepustnicy wstępnej a na końcu od siłownika przepustnicy głównej. Teraz odłączamy i zatykamy przewód paliwowy.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana termostatu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zamocowany jest on na opasce, którą należy poluzować i delikatnie zsunąć. Przewód paliwowy najlepiej zatkać plastikowym korkiem lub śrubą o odpowiedniej średnicy. Rozpinamy złącze podgrzewania układu przejściowego i odkręcamy przewód masowy. Następnie odłączamy przewód podciśnienia zaworu zwrotnego spalin. Wyjmujemy linkę przyspieszenia z gumowego uchwytu. Chwytamy za nią i ciągniemy do dołu. Wyjmujemy ją ze wspornika razem z uchwytem i odczepiamy koniec linki z pierścienia.

Teraz odkręcamy gaźnik i zdejmujemy z kołnierza izolującego. Pamiętajmy o zabezpieczeniu kolektora dolotowego. Nie można dopuścić do wprowadzenia zanieczyszczeń. W tym celu najlepiej zakryć go czystą szmatką.

Przechodzimy do montażu. Najpierw zdejmujemy szmatkę i dokręcamy gaźnik na kołnierzu. Podłączamy przewód paliwowy i zabezpieczamy go za pomocą opaski. Następnie instalujemy przewody elektryczne do siłownika przepustnicy głównej, czujnika położenia przepustnicy oraz do siłownika przepustnicy wstępnej. Montujemy linkę przyspieszenia do pierścienia i wkładamy gumowy uchwyt do wspornika i wsuwamy pancerz linki w uchwyt.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż miski olejowej

Teraz podłączamy przewody podciśnienia zgodnie z oznaczeniem. Łączymy elementy podgrzewacza układu przejściowego. Przykręcamy przewód masy do gaźnika oraz podpinamy przewód podciśnienia zaworu powrotnego spalin. Na końcu montujemy filtr powietrza i podłączamy klemę masową do akumulatora.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

REKLAMA

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

REKLAMA