REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Wymiana rozrusznika w Fordzie Mondeo MK3
Wymiana rozrusznika w Fordzie Mondeo MK3

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany rozrusznika w Fordzie Mondeo MK3, czyli trzeciej generacji.

Do uruchomienia silnika potrzebny jest rozrusznik. Musi on rozkręcić wał korbowy w celu rozruchu. Podstawa tego procesu to dobrze naładowany akumulator i sprawny rozrusznik. Taki zestaw w dobrej kondycji zawsze pozwoli na bezproblemowe uruchomienie samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Podobnie jak w przypadku alternatora polecamy regenerację lub zakup używanego. Tutaj również zdarzają się tanie podróbki sprzedawane, jako oryginały, które po roku całkowicie zawodzą.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: montaż diodowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej - poradnik

Zaczynamy od silnika benzynowego 1.8 i 2.0 oraz wysokoprężnego 2.0. Rozrusznik zamontowany jest na silniku bezpośrednio przed skrzynią biegów. Przed rozpoczęciem naprawy musimy odłączyć ujemną klemę akumulatora. Teraz musimy wymontować dolną osłonę silnika. Najlepiej unieść sobie przód auta i podeprzeć go na „kobyłkach”. Skorzystanie z podnośnika warsztatowego lub platformy będzie znacznym ułatwieniem.

REKLAMA

W silniku Diesla musimy odłączyć przewód elastyczny powietrza (dołączony do sztywnego przewodu powietrza) i przewód dolotowy do intercoolera. Po wyjęciu tych elementów możemy zdemontować rozrusznik, w silniku benzynowym należy pamiętać o wyjęciu wspornika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, zwracając uwagę, żeby wszystkie elementy były prawidłowo zamontowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz przedstawimy wymianę w silniku benzynowym o pojemności 2.5 i 3.0. Tutaj sprawa wygląda podobnie. Na początku demontujemy ujemną klemę akumulatora. Następnie musimy wypiąć elastyczne przewody od kanału, który doprowadza powietrze do silnika. Kolejny krok to porozpinanie opasek zaciskowych i wyjęcie przewodu dolotowego powietrza. Na obudowie filtra znajduje się złącze przepływomierza, które musimy rozpiąć. Pozostając w tym samym miejscu, demontujemy filtr powietrza.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Pozostaje nam rozłączyć złącze świateł cofania i wykręcenie śrub mocujących rozrusznik. W przypadku silnika 2.5 i 3.0 są inaczej rozmieszczone. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby solidnie przykręcić wszystkie elementy. Jeżeli mamy jakiekolwiek doświadczenie w naprawach elektrycznych możemy sami podjąć próbę regeneracji. Wyniesie nas to znacznie taniej niż zakup używanego lub oddanie do firmy regenerującej.

Po wymianie próbujemy odpalić samochód, nie powinno być żadnych problemów. Dobrze naprawiony lub zregenerowany rozrusznik będzie pracował jak nowy.

Zobacz też: Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA