REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3: wymiana rozrusznika

Robert Kuśpiel
Wymiana rozrusznika w Fordzie Mondeo MK3
Wymiana rozrusznika w Fordzie Mondeo MK3

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany rozrusznika w Fordzie Mondeo MK3, czyli trzeciej generacji.

Do uruchomienia silnika potrzebny jest rozrusznik. Musi on rozkręcić wał korbowy w celu rozruchu. Podstawa tego procesu to dobrze naładowany akumulator i sprawny rozrusznik. Taki zestaw w dobrej kondycji zawsze pozwoli na bezproblemowe uruchomienie samochodu.

REKLAMA

Podobnie jak w przypadku alternatora polecamy regenerację lub zakup używanego. Tutaj również zdarzają się tanie podróbki sprzedawane, jako oryginały, które po roku całkowicie zawodzą.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: montaż diodowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej - poradnik

REKLAMA

Zaczynamy od silnika benzynowego 1.8 i 2.0 oraz wysokoprężnego 2.0. Rozrusznik zamontowany jest na silniku bezpośrednio przed skrzynią biegów. Przed rozpoczęciem naprawy musimy odłączyć ujemną klemę akumulatora. Teraz musimy wymontować dolną osłonę silnika. Najlepiej unieść sobie przód auta i podeprzeć go na „kobyłkach”. Skorzystanie z podnośnika warsztatowego lub platformy będzie znacznym ułatwieniem.

W silniku Diesla musimy odłączyć przewód elastyczny powietrza (dołączony do sztywnego przewodu powietrza) i przewód dolotowy do intercoolera. Po wyjęciu tych elementów możemy zdemontować rozrusznik, w silniku benzynowym należy pamiętać o wyjęciu wspornika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, zwracając uwagę, żeby wszystkie elementy były prawidłowo zamontowane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz przedstawimy wymianę w silniku benzynowym o pojemności 2.5 i 3.0. Tutaj sprawa wygląda podobnie. Na początku demontujemy ujemną klemę akumulatora. Następnie musimy wypiąć elastyczne przewody od kanału, który doprowadza powietrze do silnika. Kolejny krok to porozpinanie opasek zaciskowych i wyjęcie przewodu dolotowego powietrza. Na obudowie filtra znajduje się złącze przepływomierza, które musimy rozpiąć. Pozostając w tym samym miejscu, demontujemy filtr powietrza.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Pozostaje nam rozłączyć złącze świateł cofania i wykręcenie śrub mocujących rozrusznik. W przypadku silnika 2.5 i 3.0 są inaczej rozmieszczone. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby solidnie przykręcić wszystkie elementy. Jeżeli mamy jakiekolwiek doświadczenie w naprawach elektrycznych możemy sami podjąć próbę regeneracji. Wyniesie nas to znacznie taniej niż zakup używanego lub oddanie do firmy regenerującej.

Po wymianie próbujemy odpalić samochód, nie powinno być żadnych problemów. Dobrze naprawiony lub zregenerowany rozrusznik będzie pracował jak nowy.

Zobacz też: Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA