REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3: wymiana filtra paliwa

Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa w Fordzie Mondeo MK3.  Fot. Fotolia
Wymiana filtru paliwa w Fordzie Mondeo MK3. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtru paliwa jest szczególnie ważna w silniku Diesla. Czytając ten opis dowiesz się jak dokonać wymiany w jednostce benzynowej i wysokoprężnej w Fordzie Mondeo Mk3.

W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtr paliwa w silniku benzynowym i wysokoprężnym w Fordzie Mondeo Mk3. Producent, w silniku benzynowym przewiduje wymianę filtru co 6 lat lub 120 000km. W Dieslu okres ten jest skrócony o połowę. Nasza propozycja jest taka, żeby dokonywać wymiany w następującym harmonogramie: silnik benzynowy: co 2 lata, silnik wysokoprężny: co rok.

REKLAMA

Cena zakupu filtrów to wydatek ok. 50 zł w górę. Nie jest to duży wydatek, dlatego można pozwolić sobie na częstą wymianę. Do przeprowadzenia tej pracy nie są potrzebne wyszukane narzędzia. Najważniejsze, żeby kupić odpowiedni filtr do naszego modelu. Najlepiej podać sprzedawcy rok produkcji, pojemność oraz opcjonalnie numer VIN.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: uszczelnienie obudowy i wymiana filtra kabinowego – poradnik

REKLAMA

Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku musimy zredukować ciśnienie w obwodzie. Utrzymuje się one przez dłuższy czas po zgaszeniu silnika. Na początku musimy wyjąć bezpiecznik pompy paliwa. Rozkład wszystkich bezpieczników znajduje się w instrukcji samochodu. Nas interesuje ten, który znajduje się w gnieździe nr 27. Ulokowany jest w skrzynce bezpieczników w przedziale silnika.

Teraz ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz i uruchamiamy silnik. Czekamy aż zgaśnie i uruchamiamy rozrusznik na ok. 5 sekund. Jeżeli auto nie odpala ponownie montujemy bezpiecznik na swoje miejsce. Układ paliwowy został w ten sposób opróżniony z paliwa pod ciśnieniem. Podejmując pracę z układem paliwa pamiętajmy, żeby wykonywać wszystko z dala od źródeł ognia. Istnieje bardzo duże niebezpieczeństwo zapłonu oparów lub samego paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku lokalizujemy filtr. Znajduje się ona pod samochodem. Dokładnie po prawej stronie zbiornika paliwa. Jeżeli zredukowaliśmy ciśnienie tak jak zostało to opisane powyżej możemy odłączyć ujemną klemę akumulatora. Teraz unosimy tył samochodu i podstawiamy podstawki. Możemy również skorzystać z kanału lub podnośnika warsztatowego wszystko zależy od tego, jakie mamy możliwości.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Następnie podkładamy puste naczynie pod filtr paliwa. Podczas demontażu będą duże wycieki i nie można dopuścić do rozlewania paliwa. Czyścimy końcówki przewodów paliwa i odkręcamy filtr z obejmy mocującej. Teraz rozłączamy przewody paliwowe i wyjmujemy filtr. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym ustawieniu wkładu. Wzorujmy się na tym jak był zamontowany stary – strzałki informują nas o kierunku przepływu paliwa.

Po odpowiednim zamontowaniu, podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Wyłączamy go i sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków.

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany filtru paliwa w silnikach Diesla. Na początku zajmiemy się silnikami Duratorq DI o mocy 90 i 115km produkowane do czerwca 2001. Pamiętajmy o zakryciu alternatora szmatka. Podczas wymiany filtru istnieje ryzyko jego zabrudzenia. Pierwszy krok to odłączenie akumulatora, wystarczy ujemna klema. Jeśli występuje to odpinamy klamrę mocującą a następnie zawór regulacyjny z przewodem powrotnym paliwa.. Na końcu odpinamy same przewody paliwa i wyjmujemy filtr poprzez ściśnięcie bocznych mocowań.

Podczas tej pracy warto mieć w pobliżu kilka szmatek na wyciekający olej napędowy. Montujemy nowy filtr i zalewamy go czystym olejem napędowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Podłączamy klemę akumulatora i staramy się uruchomić silnik. Jeśli po ok. 10 sekundach nie ma reakcji, czekamy ok. pół minuty i próbujemy ponownie. W przypadku dalszego braku efektu, musimy odpowietrzyć układ.

Do tego będzie nam potrzebna ręczna pompka do odpowietrzania układu paliwowego. Na początku musimy odłączyć od filtru przewód idący do niego od zbiornika paliwa. Pomiędzy nim a filtr montujemy pompkę paliwa. Ściskając gruszkę zasysamy paliwo. Kiedy wytworzymy ciśnienie uruchamiamy silnik i pozostawiamy uruchomiony na ok. 2 minuty. Odłączamy pompkę i wpinamy przewód na swoje miejsce.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana rozrusznika

Przechodzimy do silników Duratorq TDCI o mocy 115 i 130km. Odłączamy ujemną klemę akumulatora i przystępujemy do wymiany. Na początku odpinamy przewód powrotny (po obu stronach są wężyki) i doprowadzający paliwo do zbiornika (trzeci króciec patrząc od lewej strony). Teraz demontujemy przewód odpowiedzialny za doprowadzanie paliwa do pompy. Każdy z przewodów zaciskamy zaciskami. Odpinamy zaczep mocujący, obracamy filtr w prawo i wyjmujemy.

Montujemy nowy filtr i zalewamy go czystym olejem napędowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Podłączamy klemę akumulatora i staramy się uruchomić silnik. Jeśli po ok. 10 sekundach nie ma reakcji, czekamy ok. pół minuty i próbujemy ponownie. Resztę działań przeprowadzamy podobnie jak w starszych modelach silnika.

Pamiętajmy, że silniki na układzie Common Rail są bardzo czułe na jakość paliwa. Jak wiadomo zdarza nam się tankować na różnych stacjach, dlatego czekanie 3 lata na wymianę filtru jest zbyt długim okresem. Częstsza wymiana filtrów jest znacznie tańsza niż naprawa w silnikach CR.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA