REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3: montaż diodowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montaż diodowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej w Fordzie Mondeo MK3. fot. Ford
Montaż diodowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej w Fordzie Mondeo MK3. fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

Diodowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej jest coraz częściej spotykane. W poradniku tym, pokażemy, w jaki sposób zamontować takie podświetlenie w naszym Fordzie Mondeo MK3.

Chcąc uniknąć błędu przepalonych żarówek, po zamontowaniu diod, musimy kupić specjalny układ. Oczywiście możemy zamontować diody bezpośrednio w naszą oprawkę, jednak mogą się dziwnie zachowywać.

REKLAMA

Mogą migać, po zamknięciu auta, bądź, będą wywoływały stały błąd na komputerze. Układy można kupić na serwisach aukcyjnych, lub w sklepach, które zaopatrzone są w specjalne układy do Forda Mondeo MK3.

Co będzie nam potrzebne?

Zobacz też: Dlaczego żarówki szybko się przepalają?

• Kombinerki
• Klej
• Śrubokręt gwiazdkowy
• 2 moduły LED
• Papier ścierny
• 4 rurki termokurczliwe

Zaczynamy od demontażu lampek. Robimy to, za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Po wyjęciu całej lampki, odłączamy wtyczkę zasilania i zabieramy się do montażu nowego podświetlenia. Musimy przeprowadzić pewną modyfikację w środku lampki. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Ford Mondeo MK3: radzimy jak przeprowadzić montaż podświetlenia drzwi

Za pomocą kombinerek, wyjmujemy metalowe elementy. Zazwyczaj lampka jest w środku bardzo brudna. W takim przypadku musimy ją dobrze wymyć. Dobrym preparatem do mycia, będzie zwyczajny płyn do naczyń, razem z ciepłą wodą.

Wycieramy ją dokładnie i przygotowujemy do montażu. Teraz będzie nam potrzebny papier ścierny. W tym momencie, musimy wykonać kolejną przeróbkę. Za pomocą papieru ściernego przycieramy widoczne cokoły.

To właśnie na nich będziemy przyklejać moduł LED. Za pomocą benzyny ekstrakcyjnej odtłuszczamy wcześniej przecieraną papierem ściernym powierzchnię.

Nanosimy klej na cokoły i przyklejamy moduł. Należy przytrzymać moduł wraz z cokołem, do momentu aż się nie skleją. Kiedy klej wyschnie, na końce instalacji samochodowej naciągamy rurki termokurczliwe, po jednej na każdy styk.

Podłączamy styki na swoje miejsce i zsuwamy rurki na styki, po czym ogrzewamy je zapalniczką przez ok. 3 sekundy. Robimy to z odpowiednim wyczuciem, żeby nie stopić rurki. W ten sposób, zabezpieczamy połączenie przed wodą.

Zobacz również: Jak uzyskać żółte tablice?

Wkładamy klosz na swoje miejsce i przykręcamy go za pomocą wkrętów. Z drugim postępujemy identycznie jak z pierwszym. Efekt będzie znacznie lepszy, niż w przypadku żarówek.

Żywotność takiego układu jest bardzo długa, nie musimy się martwić o przepalone żarówki. Warto przejrzeć kilka ofert. Sprzedawcy oferują różne rozwiązania i barwy świetlne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA