REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Focus MK1: naprawa wentylatora i wymiana przewodów układu chłodzenia

Robert Kuśpiel
Ford Focus MK1 naprawa wentylatora i wymian przewodów układu chłodzenia
Ford Focus MK1 naprawa wentylatora i wymian przewodów układu chłodzenia

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony wentylator jest już poważną usterką. Oto jak sobie poradzić z jego awarią w Fordzie Focus Mk1. Dodatkowo wymienimy też przewody układu chłodzenia.

REKLAMA

Problemy z układem chłodzenia objawiają się świecącą kontrolką temperatury. Nie zawsze trzeba od razu odstawiać auto do mechanika, czasem wystarczy zatrzymać się i poczekać aż spadnie temperatura silnika. Jednak radzimy nie lekceważyć takiej usterki. Pod żadnym pozorem nie należy wkładać rąk w okolice wentylatora, kiedy silnik jest rozgrzany. Nawet przy wyłączonym zapłonie istnieje ryzyko, że się włączy - wiatrak jest bowiem sterowany za pomocą termowyłącznika.

REKLAMA

Pierwszy krok, jaki możemy wykonać to zmostkowanie termowyłącznika (odpowiedzialny za uruchamianie wiatraka), co uruchomi wiatrak na stałe. Znajduje się on na dole chłodnicy. Widoczne są tam dwa wtyki (jeden na górze drugi na dole). Po wypięciu wtyczki łączymy 2 piny (złącza) znajdująca się w niej. Zanim do tego przystąpimy radzimy sprawdzić bezpiecznik wentylatora chłodnicy. Odpowiedni rozkład bezpieczników znajdziemy w instrukcji auta. Teraz przechodzimy do sprawdzenia termo wyłącznika. Wystarczy zmostkować styk doprowadzający napięcie ze stykiem masowym. Jeżeli wentylator włączy się będzie to oznaczać usterkę termowyłącznika.

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana płynu chłodzącego

W przypadku braku reakcji najprawdopodobniej przyczyna leży w przerwanych przewodach. Pozostawiając zmostkowane złącze należy umiejscowić je tak, żeby nie wkręciło się w wentylator. Jeżeli będziemy chcieli wymontować wentylator nie jest to trudne zadanie. Unosimy samochód do góry np. za pomocą podnośnika i podstawek. Odłączamy ujemną klemę akumulatora oraz złącze wentylatora. Następnie wypinamy spinki mocujące obudowę do górnej części chłodnicy.

Teraz delikatnie unosimy wentylator. Wysuwamy go z uchwytów mocujących i wyjmujemy na zewnątrz. Teraz możemy swobodnie działać np. wykręcając śruby mocujące silnik w celu jego wymiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ford Focus: wymiana łącznika stabilizatora

REKLAMA

Uszkodzenia przewodów chłodniczych również mogą nas dotknąć w najmniej oczekiwanym momencie. Jeżeli zdarzy się to na trasie zalecamy zakleić uszkodzone miejsce taśmą. Oczywiście jest to rozwiązanie awaryjne, pozwalające na kontynuowanie dalszej jazdy. Pamiętajmy o odkręceniu korka o ok. jeden obrót. Pozwoli to na zredukowanie ciśnienia w układzie, co uchroni taśmę przed rozerwaniem.

Do wymiany zalecamy wykorzystać nowe przewody. Używane mogą być w bardzo różnym stanie. Na początku spuszczamy płyn chłodzący. Następnie luzujemy opaski zaciskowe na danym odcinku, który musi być wymieniony. Ściągamy stare przewody i zakładamy nowe. Może wystąpić pewny opór, w takim przypadku polecamy użyć wazeliny. Końcówki wsuwamy dostatecznie głęboko, żeby nie dopuścić to zsunięcia się. Na końcu dokręcamy opaski zaciskowe i zalewamy cały układ płynem chłodniczym.

W zależności od tego, kiedy była ostatnia wymiana może to być stary lub nowy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

REKLAMA

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

REKLAMA

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA