Mercedes W203: naprawa zamka drzwi
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Nity o średnicy 5mm
• Nitownica
• Wiertarka
• Zestaw wierteł
• Szczypce
• Zamek z Volkswagena z roczników 1980 – 1995
Wykonanie
REKLAMA
Wszystkie z wymienionych narzędzi powinny być w naszym domowym warsztacie, jedynie nitownicę będziemy musieli ewentualnie dokupić. Na pewno przyda nam się także przy innych naprawach. Jeśli chodzi o zamek drzwi, można go dostać na serwisach aukcyjnych lub szortach. Nie powinniśmy zapłacić więcej niż ok. 15 zł. Naprawę zaczynamy od odłączenia napięcia, wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i odłączamy akumulator. Polecamy nie wkładać kluczyka do stacyjki przed ukończymy naprawy.
Pierwszą czynnością jest zdjęcie tapicerki, z czym nie powinniśmy mieć problemów. Demontujemy wszystkie mocowania, podważamy tapicerkę i ją zdejmujemy. Nie zapominajmy o odpięciu sterowania elektrycznych szyb i linki klamki. Dla wygody możemy zdemontować boczną poduszkę powietrzną. jednak w tym celu musimy rozwiercić nity. Samej poduszki nie musimy odpinać, wystarczy ją podwiesić.
Zobacz też: Jak samodzielnie naprawić szybę w samochodzie?
Następnie odklejamy wygłuszenie drzwi. Nie należy odklejać całego, wystarczy tyle, żeby ułatwić sobie dostęp do zamka drzwi. Następna czynność, czyli rozwiercenie nitów trzymających prowadnicę szyby, polega na rozwierceniu śruby trzymającej zamek. Następnie go wyjmujemy, nie szarpiemy jednak, trzeba nim trochę manewrować, żeby swobodnie wyszedł. Przechodzimy teraz do demontażu zamka Volkswagena, wyjmujemy z niego uszkodzoną sprężynkę.
Demontujemy obudowę naszego zamka i lokalizujemy uszkodzoną sprężynkę. Wyjmujemy poszczególne części sprężyny i przechodzimy do montażu sprężyny od Volkswagena. Jeden jej koniec wkładamy do rowka pod ramieniem, a drugi w otwór w dźwigni. Sprawdzamy, czy wszystko działa, montujemy zamek do samochodu w celu próby automatycznej.
Zobacz też: Jak walczyć ze skutkami gradobicia?
Jeżeli po podpięciu zamka okaże się, że już działa, składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na koniec kilka uwag odnośnie do samej sprężynki. Panuje tutaj pewna zależność: jeżeli uszkodziła nam się sprężynka w zamku w drzwiach pasażera, musimy dokupić zamek kierowcy. Unikniemy wtedy sytuacji, że sprężynka jest niedopasowana. Z kolei w przypadku drzwi kierowcy, kupujemy zamek pasażera.
REKLAMA
REKLAMA