Mercedes W203: montaż diodowych żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej
REKLAMA
REKLAMA
Na samym początku, należy uprzedzić wszystkich chętnych chcących wykonać taką modyfikacje, że wiąże się to z przerobieniem fabrycznych oprawek. Niestety, po takim procesie, nie będzie już możliwe zamontowanie standardowych żarówek.
REKLAMA
Na samym początku musimy kupić 2 oprawki z zamontowanymi modułami LED. Są o oprawki do nadwozia kombi. Jeśli takie mamy, poradnik ten nie jest dla nas przeznaczony. Wystarczy tylko przełożyć oprawki i mamy zamontowane nowe podświetlenie. W przypadku sedanów, sprawa wygląda inaczej. Musimy przerobić nasze oprawki, wykorzystując moduły zamontowane w oprawkach z kombi.
Zobacz też: Tablica rejestracyjna w innym miejscu niż fabryczne
REKLAMA
Pierwszy krok, to demontaż nowych oprawek. Musimy wyjąć z nich moduły LED. Zazwyczaj klosz jest przyklejony do oprawki i trzeba go oderwać. Sam moduł zamocowany jest na wcisk. To, co najważniejsze dla nas, mamy już wymontowane. Teraz przechodzimy do modyfikacji nasz oprawek od sedana. Wyjmujemy je z samochodu i rozkręcamy. Potem, musimy je dokładnie umyć. Następnie demontujemy z nich metalowe blaszki, które służyły do mocowania żarówki rurkowej.
Kiedy mamy wyczyszczone oprawki, przymierzamy moduły LED. Jak zauważymy, nie będą chciały się idealnie zamocować. W tym momencie musimy wyciąć kawałek plastiku, żeby zamontować je do końca. Ucinamy plastiki, które miały trzymać żarówkę. Postępujemy tak z każdym kloszem. Jeżeli uda nam się zamontować moduły LED, przykręcamy klosze i uszczelniamy cały element. Najlepiej zrobić to za pomocą silikonu.
Zobacz też: Jak zamontować oświetlenie LED?
Pozostaje nam zamontować gotowe podświetlenie do samochodu. Nie musimy się martwić o wtyczkę, gdyż oprawka została ta sama. Mała uwaga odnośnie samych diod. Przed montażem proponujemy sprawdzić polaryzację każdego modułu. Może się okazać, tak, że wszystko zamontujemy, uszczelnimy, a nasze podświetlenie się nie zaświeci. Możemy być pewni, że taka modyfikacja, znacznie odmieni tył naszego auta. Co więcej, problem przepalonych żarówek i błędu komputera już nam nie grozi.
Biała dioda, znacznie lepiej wygląda, niż żółta żarówka. Największy problem, jaki może wyniknąć, to dostępność oprawek z modułami LED.
REKLAMA
REKLAMA