REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: wymiana osłony przegubu - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Osłonę przegubu możemy wymienić sami
Osłonę przegubu możemy wymienić sami

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przedstawimy, w jaki sposób samemu wymienić osłonę przegubu. Dokładnie skupimy się na wymianie prawej osłony przegubu w Passacie B5.

Na samym początku warto zaznaczyć, że jest dużo sposobów wymiany przegubu, my przedstawiamy jeden z nich, który z powodzeniem sprawdza się po lewej i po prawej stronie. W tym poradniku uwzględnimy sytuację większości kierowców, mianowicie taką, gdzie nie mamy do dyspozycji kanału. Z czym to się wiąże? Z rozpięciem wahaczy w celu wyjęcia przegubu. Zabezpieczamy klinami tylne koła i przystępujemy do odkręcenia przedniego prawego koła. Luzujemy śruby i podnosimy samochód na podnośniku. Podkładamy, najlepiej drewniany klocek, w celu zabezpieczenia się przed ewentualnym upadkiem z podnośnika. Zdejmujemy koło, zaglądając za tarczę zobaczymy osłonę przegubu. Najprawdopodobniej, będzie ona brudna. Elementy znajdujące się dookoła niej, również mogą być zabrudzone.

REKLAMA

Zobacz również: Dlaczego konieczne jest sprawdzenie chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki?

Kolejny krok to odkręcenie śruby zwrotnicy. Służy ona do mocowania wahaczy górnych. Wbrew pozorom, mogą wystąpić duże problemy z odkręceniem jej. Bardzo łatwo jest urwać taką śrubę, dlatego też najlepiej polać ją odrdzewiaczem, wystarczy zwyczajny WD-40. Następnie, odkręcamy drążek kierowniczy, który zamocowany jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do zdemontowania zacisku, on również zamontowany jest na dwóch śrubach. Kiedy je odkręcimy, możemy swobodnie zdjąć tarczę. Nasza osłona i tak jest już uszkodzona, dlatego też możemy ją swobodnie rozerwać i dopiero wtedy zabieramy się za demontaż przegubu. Zamontowany jest on na zatrzasku, żeby go zdjąć, musimy to zrobić energicznym ruchem. Można uderzyć w niego kilka razy młotkiem, jeśli nie będzie chciał zejść. Jednak robimy to bardzo delikatnie. Oczywiście sposób ten nie jest przez nas polecany.

Zobacz również: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?

Możemy teraz zamontować osłonę przegubu. Przedtem, warto wyczyścić półoś. Zakładamy osłonę z małą opaską oraz części, które znajdują się w zestawie z osłoną. Czyścimy przegub ze starego smaru i nakładamy nową warstwę smaru, jest on zazwyczaj w zestawie z osłoną. Teraz montujemy dużą opaskę i zaciskamy ją, razem z mniejszą, którą zamontowaliśmy wcześniej. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i możemy mieć pewność, że nasz przegub jest prawidłowo zabezpieczony. Jeżeli jest taka potrzeba, po drugiej stronie, również wykonujemy podobne czynności. To jest jeden ze sprawdzonych sposobów wymiany osłony przegubu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA