REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: wymiana osłony przegubu - poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Osłonę przegubu możemy wymienić sami
Osłonę przegubu możemy wymienić sami

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przedstawimy, w jaki sposób samemu wymienić osłonę przegubu. Dokładnie skupimy się na wymianie prawej osłony przegubu w Passacie B5.

Na samym początku warto zaznaczyć, że jest dużo sposobów wymiany przegubu, my przedstawiamy jeden z nich, który z powodzeniem sprawdza się po lewej i po prawej stronie. W tym poradniku uwzględnimy sytuację większości kierowców, mianowicie taką, gdzie nie mamy do dyspozycji kanału. Z czym to się wiąże? Z rozpięciem wahaczy w celu wyjęcia przegubu. Zabezpieczamy klinami tylne koła i przystępujemy do odkręcenia przedniego prawego koła. Luzujemy śruby i podnosimy samochód na podnośniku. Podkładamy, najlepiej drewniany klocek, w celu zabezpieczenia się przed ewentualnym upadkiem z podnośnika. Zdejmujemy koło, zaglądając za tarczę zobaczymy osłonę przegubu. Najprawdopodobniej, będzie ona brudna. Elementy znajdujące się dookoła niej, również mogą być zabrudzone.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Dlaczego konieczne jest sprawdzenie chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki?

Kolejny krok to odkręcenie śruby zwrotnicy. Służy ona do mocowania wahaczy górnych. Wbrew pozorom, mogą wystąpić duże problemy z odkręceniem jej. Bardzo łatwo jest urwać taką śrubę, dlatego też najlepiej polać ją odrdzewiaczem, wystarczy zwyczajny WD-40. Następnie, odkręcamy drążek kierowniczy, który zamocowany jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do zdemontowania zacisku, on również zamontowany jest na dwóch śrubach. Kiedy je odkręcimy, możemy swobodnie zdjąć tarczę. Nasza osłona i tak jest już uszkodzona, dlatego też możemy ją swobodnie rozerwać i dopiero wtedy zabieramy się za demontaż przegubu. Zamontowany jest on na zatrzasku, żeby go zdjąć, musimy to zrobić energicznym ruchem. Można uderzyć w niego kilka razy młotkiem, jeśli nie będzie chciał zejść. Jednak robimy to bardzo delikatnie. Oczywiście sposób ten nie jest przez nas polecany.

Zobacz również: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?

REKLAMA

Możemy teraz zamontować osłonę przegubu. Przedtem, warto wyczyścić półoś. Zakładamy osłonę z małą opaską oraz części, które znajdują się w zestawie z osłoną. Czyścimy przegub ze starego smaru i nakładamy nową warstwę smaru, jest on zazwyczaj w zestawie z osłoną. Teraz montujemy dużą opaskę i zaciskamy ją, razem z mniejszą, którą zamontowaliśmy wcześniej. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i możemy mieć pewność, że nasz przegub jest prawidłowo zabezpieczony. Jeżeli jest taka potrzeba, po drugiej stronie, również wykonujemy podobne czynności. To jest jeden ze sprawdzonych sposobów wymiany osłony przegubu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA