Volkswagen Passat B5: wymiana osłony przegubu - poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Na samym początku warto zaznaczyć, że jest dużo sposobów wymiany przegubu, my przedstawiamy jeden z nich, który z powodzeniem sprawdza się po lewej i po prawej stronie. W tym poradniku uwzględnimy sytuację większości kierowców, mianowicie taką, gdzie nie mamy do dyspozycji kanału. Z czym to się wiąże? Z rozpięciem wahaczy w celu wyjęcia przegubu. Zabezpieczamy klinami tylne koła i przystępujemy do odkręcenia przedniego prawego koła. Luzujemy śruby i podnosimy samochód na podnośniku. Podkładamy, najlepiej drewniany klocek, w celu zabezpieczenia się przed ewentualnym upadkiem z podnośnika. Zdejmujemy koło, zaglądając za tarczę zobaczymy osłonę przegubu. Najprawdopodobniej, będzie ona brudna. Elementy znajdujące się dookoła niej, również mogą być zabrudzone.
REKLAMA
Zobacz również: Dlaczego konieczne jest sprawdzenie chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki?
Kolejny krok to odkręcenie śruby zwrotnicy. Służy ona do mocowania wahaczy górnych. Wbrew pozorom, mogą wystąpić duże problemy z odkręceniem jej. Bardzo łatwo jest urwać taką śrubę, dlatego też najlepiej polać ją odrdzewiaczem, wystarczy zwyczajny WD-40. Następnie, odkręcamy drążek kierowniczy, który zamocowany jest za pomocą dwóch śrub. Przechodzimy do zdemontowania zacisku, on również zamontowany jest na dwóch śrubach. Kiedy je odkręcimy, możemy swobodnie zdjąć tarczę. Nasza osłona i tak jest już uszkodzona, dlatego też możemy ją swobodnie rozerwać i dopiero wtedy zabieramy się za demontaż przegubu. Zamontowany jest on na zatrzasku, żeby go zdjąć, musimy to zrobić energicznym ruchem. Można uderzyć w niego kilka razy młotkiem, jeśli nie będzie chciał zejść. Jednak robimy to bardzo delikatnie. Oczywiście sposób ten nie jest przez nas polecany.
Zobacz również: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?
Możemy teraz zamontować osłonę przegubu. Przedtem, warto wyczyścić półoś. Zakładamy osłonę z małą opaską oraz części, które znajdują się w zestawie z osłoną. Czyścimy przegub ze starego smaru i nakładamy nową warstwę smaru, jest on zazwyczaj w zestawie z osłoną. Teraz montujemy dużą opaskę i zaciskamy ją, razem z mniejszą, którą zamontowaliśmy wcześniej. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i możemy mieć pewność, że nasz przegub jest prawidłowo zabezpieczony. Jeżeli jest taka potrzeba, po drugiej stronie, również wykonujemy podobne czynności. To jest jeden ze sprawdzonych sposobów wymiany osłony przegubu.
Zobacz też: Volkswagen Passat B5: czyszczenie EGR
REKLAMA
REKLAMA