REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B5: regeneracja kloszy reflektorów lamp przednich. Poradnik

Robert Kuśpiel
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawimy jak samemu odnowić przednie reflektory. Nie musimy już kupować nowych reflektorów, jeżeli po naszych widać już wyraźne zużycie. Jeśli reflektory w twoim Volkswagenie Passacie B5 nie świecą tak jak wcześniej, ten poradnik jest dla Ciebie.

Co będzie nam potrzebne do regeneracji kloszy reflektorów lamp przednich w Passacie B5?

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż nawiewów od Skody Superb I

REKLAMA

REKLAMA

• Papier wodny 800, 1500, 2500
• Pasta Tempo
• Śrubokręt
• Szmatka do polerowania, polerka lub wiertarka z wkładem polerskim
• Suszarka lub piekarnik elektryczny
• Klej do szyb lub silikon
• Wiaderko z wodą

Zaczynamy od zdemontowania reflektora. Sprawa jest bardzo prosta, odpinamy zawleczkę sprężynującą a następnie pchamy delikatnie za gniazdo żarówki w kierunku przodu samochodu. Robimy to po to, żeby wyjąć kierunkowskaz. Z wymontowaniem kierunkowskazu nie powinno być problemu. Mocowany jest na zatrzask. Jeżeli nie był nigdy demontowany, wspomniany zatrzask może sprawić trochę problemów podczas wyjmowania.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Zdejmujemy reflektory

Teraz odkręcamy trzy śruby mocujące reflektor. Następnie odkręcamy górne mocowanie zderzaka, wypinamy kostki i zdejmujemy regulację odbłyśnika wewnątrz reflektora. Możliwe jest też wyjęcie reflektora bez odkręcania zderzaka. Jednak musimy go odgiąć podczas wyjmowania reflektora. Kiedy wymontujemy dwa reflektory, przechodzimy do ich rozklejenia. Do tego posłuży nam suszarka lub piekarnik.

REKLAMA

Zobacz również: Czy warto oceniać stan żarówki „na oko”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieszczamy obydwa reflektory w piekarniku w temperaturze 60 stopni, na 10 minut. Jest to wystarczająca temperatura, która pozwoli nam na rozklejenie reflektorów. Możemy być spokojni, że nic nam się nie uszkodzi, odkształci, ani nie stopi. Oczywiście, możemy to zrobić za pomocą suszarki lub opalarki. Zaletą piekarnika jest to, że równomiernie nagrzewa powierzchnię. Przed włożeniem do piekarnika wyjmujemy silniczek elektryczny odpowiedzialny za regulację wysokości.

Kiedy wyjmiemy reflektory z piekarnika, przystępujemy do rozdzielenia obudowy od klosza, najlepiej wykonać to za pomocą śrubokręta. W środku klosz czyścimy za pomocą pasty tempo, ma ona również właściwości czyszczące. Najlepiej rozprowadzać za pomocą dłoni. Uważajmy na odbłyśnik reflektora. Wszystko zmywamy miękką wilgotną szmatką. Następnie papierowym ręcznikiem lub chusteczką usuwamy zacieki. Jeżeli widzimy uszkodzony odbłyśnik, nie dotykamy go, możemy tylko powiększyć uszkodzenie.

Zobacz również: Jak samodzielnie zdiagnozować zużyty reflektor?

Teraz przechodzimy do zewnętrznej strony reflektora. Zaczynamy od wyszlifowania papierem ściernym. Na początek używamy papieru o gradacji 800. Jest on najlepszy do usuwania najgłębszych rys i mikropęknięć. Szlifowanie prowadzimy przy pomocy wody. Najlepiej mieć ją przygotowaną w wiaderku. Dobrym rozwiązaniem jest również szlifowanie w wannie. Szlifujemy około 30 minut. Potem przechodzimy do papieru o gradacji 1500. Tutaj również ok. 30 minut, na koniec papier 2500, także 30 minut. Myjemy dokładnie klosz reflektora po szlifowaniu papierem i przechodzimy do polerowania. Wykonujemy to pastą Tempo, ok. 30 minut. Wykonujemy to ręcznie lub mechanicznie.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA