REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B5: regeneracja kloszy reflektorów lamp przednich. Poradnik

Robert Kuśpiel
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawimy jak samemu odnowić przednie reflektory. Nie musimy już kupować nowych reflektorów, jeżeli po naszych widać już wyraźne zużycie. Jeśli reflektory w twoim Volkswagenie Passacie B5 nie świecą tak jak wcześniej, ten poradnik jest dla Ciebie.

Co będzie nam potrzebne do regeneracji kloszy reflektorów lamp przednich w Passacie B5?

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż nawiewów od Skody Superb I

REKLAMA

• Papier wodny 800, 1500, 2500
• Pasta Tempo
• Śrubokręt
• Szmatka do polerowania, polerka lub wiertarka z wkładem polerskim
• Suszarka lub piekarnik elektryczny
• Klej do szyb lub silikon
• Wiaderko z wodą

Zaczynamy od zdemontowania reflektora. Sprawa jest bardzo prosta, odpinamy zawleczkę sprężynującą a następnie pchamy delikatnie za gniazdo żarówki w kierunku przodu samochodu. Robimy to po to, żeby wyjąć kierunkowskaz. Z wymontowaniem kierunkowskazu nie powinno być problemu. Mocowany jest na zatrzask. Jeżeli nie był nigdy demontowany, wspomniany zatrzask może sprawić trochę problemów podczas wyjmowania.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Zdejmujemy reflektory

Teraz odkręcamy trzy śruby mocujące reflektor. Następnie odkręcamy górne mocowanie zderzaka, wypinamy kostki i zdejmujemy regulację odbłyśnika wewnątrz reflektora. Możliwe jest też wyjęcie reflektora bez odkręcania zderzaka. Jednak musimy go odgiąć podczas wyjmowania reflektora. Kiedy wymontujemy dwa reflektory, przechodzimy do ich rozklejenia. Do tego posłuży nam suszarka lub piekarnik.

Zobacz również: Czy warto oceniać stan żarówki „na oko”?

REKLAMA

Umieszczamy obydwa reflektory w piekarniku w temperaturze 60 stopni, na 10 minut. Jest to wystarczająca temperatura, która pozwoli nam na rozklejenie reflektorów. Możemy być spokojni, że nic nam się nie uszkodzi, odkształci, ani nie stopi. Oczywiście, możemy to zrobić za pomocą suszarki lub opalarki. Zaletą piekarnika jest to, że równomiernie nagrzewa powierzchnię. Przed włożeniem do piekarnika wyjmujemy silniczek elektryczny odpowiedzialny za regulację wysokości.

Kiedy wyjmiemy reflektory z piekarnika, przystępujemy do rozdzielenia obudowy od klosza, najlepiej wykonać to za pomocą śrubokręta. W środku klosz czyścimy za pomocą pasty tempo, ma ona również właściwości czyszczące. Najlepiej rozprowadzać za pomocą dłoni. Uważajmy na odbłyśnik reflektora. Wszystko zmywamy miękką wilgotną szmatką. Następnie papierowym ręcznikiem lub chusteczką usuwamy zacieki. Jeżeli widzimy uszkodzony odbłyśnik, nie dotykamy go, możemy tylko powiększyć uszkodzenie.

Zobacz również: Jak samodzielnie zdiagnozować zużyty reflektor?

Teraz przechodzimy do zewnętrznej strony reflektora. Zaczynamy od wyszlifowania papierem ściernym. Na początek używamy papieru o gradacji 800. Jest on najlepszy do usuwania najgłębszych rys i mikropęknięć. Szlifowanie prowadzimy przy pomocy wody. Najlepiej mieć ją przygotowaną w wiaderku. Dobrym rozwiązaniem jest również szlifowanie w wannie. Szlifujemy około 30 minut. Potem przechodzimy do papieru o gradacji 1500. Tutaj również ok. 30 minut, na koniec papier 2500, także 30 minut. Myjemy dokładnie klosz reflektora po szlifowaniu papierem i przechodzimy do polerowania. Wykonujemy to pastą Tempo, ok. 30 minut. Wykonujemy to ręcznie lub mechanicznie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA