REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B5: regeneracja kloszy reflektorów lamp przednich. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawimy jak samemu odnowić przednie reflektory. Nie musimy już kupować nowych reflektorów, jeżeli po naszych widać już wyraźne zużycie. Jeśli reflektory w twoim Volkswagenie Passacie B5 nie świecą tak jak wcześniej, ten poradnik jest dla Ciebie.

Co będzie nam potrzebne do regeneracji kloszy reflektorów lamp przednich w Passacie B5?

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż nawiewów od Skody Superb I

REKLAMA

• Papier wodny 800, 1500, 2500
• Pasta Tempo
• Śrubokręt
• Szmatka do polerowania, polerka lub wiertarka z wkładem polerskim
• Suszarka lub piekarnik elektryczny
• Klej do szyb lub silikon
• Wiaderko z wodą

Zaczynamy od zdemontowania reflektora. Sprawa jest bardzo prosta, odpinamy zawleczkę sprężynującą a następnie pchamy delikatnie za gniazdo żarówki w kierunku przodu samochodu. Robimy to po to, żeby wyjąć kierunkowskaz. Z wymontowaniem kierunkowskazu nie powinno być problemu. Mocowany jest na zatrzask. Jeżeli nie był nigdy demontowany, wspomniany zatrzask może sprawić trochę problemów podczas wyjmowania.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Zdejmujemy reflektory

Teraz odkręcamy trzy śruby mocujące reflektor. Następnie odkręcamy górne mocowanie zderzaka, wypinamy kostki i zdejmujemy regulację odbłyśnika wewnątrz reflektora. Możliwe jest też wyjęcie reflektora bez odkręcania zderzaka. Jednak musimy go odgiąć podczas wyjmowania reflektora. Kiedy wymontujemy dwa reflektory, przechodzimy do ich rozklejenia. Do tego posłuży nam suszarka lub piekarnik.

Zobacz również: Czy warto oceniać stan żarówki „na oko”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Umieszczamy obydwa reflektory w piekarniku w temperaturze 60 stopni, na 10 minut. Jest to wystarczająca temperatura, która pozwoli nam na rozklejenie reflektorów. Możemy być spokojni, że nic nam się nie uszkodzi, odkształci, ani nie stopi. Oczywiście, możemy to zrobić za pomocą suszarki lub opalarki. Zaletą piekarnika jest to, że równomiernie nagrzewa powierzchnię. Przed włożeniem do piekarnika wyjmujemy silniczek elektryczny odpowiedzialny za regulację wysokości.

Kiedy wyjmiemy reflektory z piekarnika, przystępujemy do rozdzielenia obudowy od klosza, najlepiej wykonać to za pomocą śrubokręta. W środku klosz czyścimy za pomocą pasty tempo, ma ona również właściwości czyszczące. Najlepiej rozprowadzać za pomocą dłoni. Uważajmy na odbłyśnik reflektora. Wszystko zmywamy miękką wilgotną szmatką. Następnie papierowym ręcznikiem lub chusteczką usuwamy zacieki. Jeżeli widzimy uszkodzony odbłyśnik, nie dotykamy go, możemy tylko powiększyć uszkodzenie.

Zobacz również: Jak samodzielnie zdiagnozować zużyty reflektor?

Teraz przechodzimy do zewnętrznej strony reflektora. Zaczynamy od wyszlifowania papierem ściernym. Na początek używamy papieru o gradacji 800. Jest on najlepszy do usuwania najgłębszych rys i mikropęknięć. Szlifowanie prowadzimy przy pomocy wody. Najlepiej mieć ją przygotowaną w wiaderku. Dobrym rozwiązaniem jest również szlifowanie w wannie. Szlifujemy około 30 minut. Potem przechodzimy do papieru o gradacji 1500. Tutaj również ok. 30 minut, na koniec papier 2500, także 30 minut. Myjemy dokładnie klosz reflektora po szlifowaniu papierem i przechodzimy do polerowania. Wykonujemy to pastą Tempo, ok. 30 minut. Wykonujemy to ręcznie lub mechanicznie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA