REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B5: regeneracja kloszy reflektorów lamp przednich. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5
Warto zadbać o reflektory lamp przednich. Poradnik fot. Volkswagen Passat B5

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawimy jak samemu odnowić przednie reflektory. Nie musimy już kupować nowych reflektorów, jeżeli po naszych widać już wyraźne zużycie. Jeśli reflektory w twoim Volkswagenie Passacie B5 nie świecą tak jak wcześniej, ten poradnik jest dla Ciebie.

Co będzie nam potrzebne do regeneracji kloszy reflektorów lamp przednich w Passacie B5?

Zobacz też: Volkswagen Passat B5: montaż nawiewów od Skody Superb I

REKLAMA

• Papier wodny 800, 1500, 2500
• Pasta Tempo
• Śrubokręt
• Szmatka do polerowania, polerka lub wiertarka z wkładem polerskim
• Suszarka lub piekarnik elektryczny
• Klej do szyb lub silikon
• Wiaderko z wodą

Zaczynamy od zdemontowania reflektora. Sprawa jest bardzo prosta, odpinamy zawleczkę sprężynującą a następnie pchamy delikatnie za gniazdo żarówki w kierunku przodu samochodu. Robimy to po to, żeby wyjąć kierunkowskaz. Z wymontowaniem kierunkowskazu nie powinno być problemu. Mocowany jest na zatrzask. Jeżeli nie był nigdy demontowany, wspomniany zatrzask może sprawić trochę problemów podczas wyjmowania.

Polecamy: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014

Zdejmujemy reflektory

Teraz odkręcamy trzy śruby mocujące reflektor. Następnie odkręcamy górne mocowanie zderzaka, wypinamy kostki i zdejmujemy regulację odbłyśnika wewnątrz reflektora. Możliwe jest też wyjęcie reflektora bez odkręcania zderzaka. Jednak musimy go odgiąć podczas wyjmowania reflektora. Kiedy wymontujemy dwa reflektory, przechodzimy do ich rozklejenia. Do tego posłuży nam suszarka lub piekarnik.

Zobacz również: Czy warto oceniać stan żarówki „na oko”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Umieszczamy obydwa reflektory w piekarniku w temperaturze 60 stopni, na 10 minut. Jest to wystarczająca temperatura, która pozwoli nam na rozklejenie reflektorów. Możemy być spokojni, że nic nam się nie uszkodzi, odkształci, ani nie stopi. Oczywiście, możemy to zrobić za pomocą suszarki lub opalarki. Zaletą piekarnika jest to, że równomiernie nagrzewa powierzchnię. Przed włożeniem do piekarnika wyjmujemy silniczek elektryczny odpowiedzialny za regulację wysokości.

Kiedy wyjmiemy reflektory z piekarnika, przystępujemy do rozdzielenia obudowy od klosza, najlepiej wykonać to za pomocą śrubokręta. W środku klosz czyścimy za pomocą pasty tempo, ma ona również właściwości czyszczące. Najlepiej rozprowadzać za pomocą dłoni. Uważajmy na odbłyśnik reflektora. Wszystko zmywamy miękką wilgotną szmatką. Następnie papierowym ręcznikiem lub chusteczką usuwamy zacieki. Jeżeli widzimy uszkodzony odbłyśnik, nie dotykamy go, możemy tylko powiększyć uszkodzenie.

Zobacz również: Jak samodzielnie zdiagnozować zużyty reflektor?

Teraz przechodzimy do zewnętrznej strony reflektora. Zaczynamy od wyszlifowania papierem ściernym. Na początek używamy papieru o gradacji 800. Jest on najlepszy do usuwania najgłębszych rys i mikropęknięć. Szlifowanie prowadzimy przy pomocy wody. Najlepiej mieć ją przygotowaną w wiaderku. Dobrym rozwiązaniem jest również szlifowanie w wannie. Szlifujemy około 30 minut. Potem przechodzimy do papieru o gradacji 1500. Tutaj również ok. 30 minut, na koniec papier 2500, także 30 minut. Myjemy dokładnie klosz reflektora po szlifowaniu papierem i przechodzimy do polerowania. Wykonujemy to pastą Tempo, ok. 30 minut. Wykonujemy to ręcznie lub mechanicznie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA