REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5: montaż nawiewów od Skody Superb I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montaż nawiewów od Skody Superb w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen
Montaż nawiewów od Skody Superb w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Jak wiadomo Volkswagen i Skoda mają ze sobą dużo wspólnego. Chodzi tutaj o rozwiązania techniczne i części zamienne. W poradniku tym skoncentrujemy się na wymianie nawiewów Passta, na te pochodzące ze Skody Superb.

Okazuje się, że nawiewy od Skody Superb pasują bez problemu do Volkswagena Passata B5. W nawiewach od Superba pionowe pokrętła są podświetlone a między środkowymi umiejscowiony jest przycisk od świateł awaryjnych. W ten oto sposób wygenerował nam się dodatkowy przycisk, który możemy wykorzystać w dowolny sposób. Może to być przycisk wspomagający parktronic z Volkswagena Sharana, bądź też przycisk odpowiedzialny za podgrzewanie przedniej szyby.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi

REKLAMA

Wszystko wydaje się bardzo proste do wymiany. Jest jednak jeden warunek, który musi być spełniony. Jak da się zauważyć Skoda Superb ma zielone podświetlenie. Problem, leży właśnie po stronie koloru podświetlenia. Jeżeli montujemy nawiewy do pierwszych Passatów w wersji B5, nie będziemy mieli żadnego problemu. W przypadku niebieskiego podświetlenia trzeba je podmienić. Oczywiście kolor możemy zmieniać na dowolny, jaki nam pasuje do kokpitu. My polecamy zmienić zielone.

Nie trzeba się martwić o długość oryginalnych przewodów, są one na tyle wystarczające, żeby sięgnęły do przycisku świateł awaryjnych w nowym miejscu. Możemy kupić takie nawiewy, że będzie wymagane rozplątanie danej wiązki od innych kabli. Jednak nie będzie to problematyczne. Zdarzają się tam dodatkowe kable do podgrzewania prawego fotela.

Montaż przycisku świateł awaryjnych można przeprowadzić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest wykorzystanie oryginalnego przycisku od Passata, ze zmienioną nakładką z Superb. Minusem takiego montażu jest wygląd takiej instalacji. Przy pozycji wyłączonej przycisk będzie trochę wystawał. Dopiero jak go wciśniemy, będzie na równi z nawiewami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wymiana łożyska sprzęgła kompresora klimatyzacji

REKLAMA

Drugi sposób wydaje się bardziej estetyczny i funkcjonalny. Zostawiamy przycisk z Superb tak jak jest, lecz zmieniamy w nim wtyczkę. W tym celu musimy wycisnąć piny ze starej wtyczki i wpiąć do nowej w odpowiedniej kolejności, oto ona:
Kolor Pinu
1 - czarny/biały/zielony
2 - czarny/zielony
3 - czarny/biały
4 - szary/niebieski
5 - -
6 - brązowy
7 - czarny/zielony
8 - czerwony/żółty

Po odpowiednim podpięciu możemy ocenić wygląd naszych nawiewów. Na pierwszy rzut oka, zobaczymy, że wnętrze naszego Passata zyskało na wyglądzie. Nabrało pewnego tonu i elegancji. Polecamy taką modyfikację, nie jest trudna a wyjątkowo cieszy oko właściciela.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA