Jak usunąć nieszczelności pomiędzy gaźnikiem i kolektorem ssącym?
REKLAMA
REKLAMA
Do dokonania naprawy wygiętego kołnierza będzie konieczna płyta traserska lub gruba szyba albo inna twarda i bardzo gładka płaszczyzna, raz co najmniej jeden arkusz papieru lub płótna ściernego o średnim ziarnie (120 – 220). Po wymontowaniu gaźnika z samochodu, oczyścić gaźnik usunąć (wylać) z niego paliwo, następnie postawić go na przygotowanej płaszczyźnie, aby sprawdzić, czy kołnierz jest na tyle odkształcony, że nie skoryguje tego uszczelka. W praktyce wypaczenie kołnierza większe, niż 0,5 mm kwalifikuje gaźnik do naprawy.
REKLAMA
Po położeniu papieru ściernego na płaszczyźnie ustawić na nim gaźnik i bez dociskania i przechylania wykonywać nim poziome koliste ruchy tak, aby nie spowodować intensywniejszego zeszlifowywaniu metalu na brzegach, niż na środku płaszczyzny kołnierza. Czynność zakończyć kiedy płaszczyzna kołnierza będzie idealnie prosta.
Należy pamiętać o zatkaniu wlotu kolektora ssącego czystą szmatą!
Zobacz również: Jak oczyścić gaźnik?
REKLAMA
Opiłki i resztki materiału ściernego usunąć z gaźnika i jego gardzieli przy pomocy czystej szmatki, potem spłukać preparatem „Carburator cleaner” i zamontować gaźnik na miejsce, pamiętając o podłożeniu nowej uszczelki pod nim (może być ich więcej). W tym celu usunąć szmatę zakrywającą wlot kolektora, założyć uszczelkę, potem gaźnik i dokręcić mocujące go śruby lub nakrętki, pamiętając o dokręcaniu kolejno najbardziej od siebie odległych: pierwszą – trzecią (po przekątnej do pierwszej) – drugą – czwartą. Pod nakrętki włożyć podkładki sprężyste, o ile wcześniej ich tam nie było. Podłączyć wszystkie cięgła i linki, przykręcić przewód paliwowy, pamiętając o uszczelkach – jedna po stronie pokrywy gaźnika, druga od strony łba śruby go mocującej. Uruchomić silnik (nie uda się za pierwszym razem!) i sprawdzić, czy nigdzie nie ma wycieku paliwa, zwłaszcza w miejscu połączenia przewodu paliwowego z gaźnikiem. W razie potrzeby mocniej dokręcić mocującą go śrubę lub wymienić uszczelki na nowe i starannie dokręcić.
Po szlifowaniu oczyścić wnętrze gaźnika i jego kołnierz mocujący bardzo starannie, aby nie pozostało ani jedno ziarno materiału ściernego, gdyż po dostaniu się do wnętrza silnika może ono spowodować nieodwracalne szkody.
Zobacz również: Co zrobić, gdy silnik nie ma pełnej mocy?
REKLAMA
REKLAMA