REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. Newspress
Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Awaria wycieraczek to w czasie deszczu jedna z najbardziej nieprzyjemnych usterek. Aby jej uniknąć, warto zadbać o sterujący nimi mechanizm. Jego konserwacja jest czasochłonna, jednak tańsza od wymiany.

Mało kto pamięta, że mechanizm wycieraczek, tak ważny w naszym aucie, musi być co jakiś czas smarowany. Wystarczy jedna zapieczona śruba, a cały układ zostaje unieruchomiony. Najbardziej podatne na rdzę są trzpienie, do których mocowane są ramiona wycieraczek. Z tego powodu warto jest je smarować. Jeżeli pomyśleliśmy o tym zawczasu i regularnie smarowaliśmy mechanizm smarem w sprayu (np. WD40), nie ma potrzeby demontowania mechanizmu.

REKLAMA

Zobacz również: Co zrobić z pękniętą szybą? wymienić czy naprawić?

REKLAMA

Jeśli jednak układ nie był smarowany od kilku lat, należałoby go wymontować i solidnie wyczyścić i nasmarować. Brzmi to skomplikowanie, jest jednak o wiele prostsze niż mogłoby się wydawać. Za przykład weźmy mechanizm wycieraczek auta marki Opel.

Zaczynamy od zdjęcia ramion wycieraczek. Następnie demontujemy podszybie, bez tego nie dostaniemy się do mechanizmu. Podszybie w Oplach jest zamocowane dwiema śrubami. Po ich wykręceniu swobodnie wyjmujemy podszybie. Wszystkie połączenia przegubowe (tzw. „jabłka”) odłączamy od siebie i nakładamy dużą ilość smaru. Problem sprawić może smarowanie trzpieni. Najpierw za pomocą płaskiego śrubokręta usuwamy zabezpieczenie trzpienia. Następnie wyciągamy trzpień poruszając nim w prawo i w lewo. Często jednak nie przynosi to efektu. Wówczas musimy trzpień wybić – róbmy to jednak ostrożnie, gdyż możemy zniszczyć mechanizm wycieraczek, który do najtańszych nie należy.

Zobacz również: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po nasmarowaniu wszystkich elementów, montujemy mechanizm wycieraczek, podszybie i ramiona wycieraczek. Po ustawieniu zakresu ich pracy uruchamiamy wycieraczki (najlepiej najpierw polać wodą szybę, aby pióra nie zużywały się w kontakcie z suchą powierzchnią) i czekamy krótką chwilę, aby zaaplikowany na łączeniach smar dobrze się rozprowadził.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA