REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak naprawiać i konserwować wycieraczki?

REKLAMA

REKLAMA

Awaria wycieraczek to w czasie deszczu jedna z najbardziej nieprzyjemnych usterek. Aby jej uniknąć, warto zadbać o sterujący nimi mechanizm. Jego konserwacja jest czasochłonna, jednak tańsza od wymiany.

Mało kto pamięta, że mechanizm wycieraczek, tak ważny w naszym aucie, musi być co jakiś czas smarowany. Wystarczy jedna zapieczona śruba, a cały układ zostaje unieruchomiony. Najbardziej podatne na rdzę są trzpienie, do których mocowane są ramiona wycieraczek. Z tego powodu warto jest je smarować. Jeżeli pomyśleliśmy o tym zawczasu i regularnie smarowaliśmy mechanizm smarem w sprayu (np. WD40), nie ma potrzeby demontowania mechanizmu.

REKLAMA

Zobacz również: Co zrobić z pękniętą szybą? wymienić czy naprawić?

REKLAMA

Jeśli jednak układ nie był smarowany od kilku lat, należałoby go wymontować i solidnie wyczyścić i nasmarować. Brzmi to skomplikowanie, jest jednak o wiele prostsze niż mogłoby się wydawać. Za przykład weźmy mechanizm wycieraczek auta marki Opel.

Zaczynamy od zdjęcia ramion wycieraczek. Następnie demontujemy podszybie, bez tego nie dostaniemy się do mechanizmu. Podszybie w Oplach jest zamocowane dwiema śrubami. Po ich wykręceniu swobodnie wyjmujemy podszybie. Wszystkie połączenia przegubowe (tzw. „jabłka”) odłączamy od siebie i nakładamy dużą ilość smaru. Problem sprawić może smarowanie trzpieni. Najpierw za pomocą płaskiego śrubokręta usuwamy zabezpieczenie trzpienia. Następnie wyciągamy trzpień poruszając nim w prawo i w lewo. Często jednak nie przynosi to efektu. Wówczas musimy trzpień wybić – róbmy to jednak ostrożnie, gdyż możemy zniszczyć mechanizm wycieraczek, który do najtańszych nie należy.

Zobacz również: Jak zregenerować zużyte gumki wycieraczek?

Po nasmarowaniu wszystkich elementów, montujemy mechanizm wycieraczek, podszybie i ramiona wycieraczek. Po ustawieniu zakresu ich pracy uruchamiamy wycieraczki (najlepiej najpierw polać wodą szybę, aby pióra nie zużywały się w kontakcie z suchą powierzchnią) i czekamy krótką chwilę, aby zaaplikowany na łączeniach smar dobrze się rozprowadził.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Marcin
    2023-08-10 15:43:50
    Pytanie podstawowe jakim smarem smarowac trzpienie a jakim przeguby prowadnic?
    0
QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

REKLAMA

Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

REKLAMA

Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

REKLAMA