REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cartrack będzie monitorował pojazdy w USA?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Connected Life Magazine
Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.
Cartrack będzie monitorował pojazdy w USA?
Cartrack będzie monitorował pojazdy w USA?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W Kalifornii właśnie wchodzi w życie rozporządzenie, na mocy którego wszystkie samochody firmowe muszą zostać wyposażone w urządzenie rejestrujące przebieg trasy. Firmy zajmujące się monitoringiem pojazdów flotowych planują ekspansję na amerykański rynek.

Cartrack doskonale jest znany zarówno na polskim, jak światowym rynku telematycznym. W tym roku pochwalił się przekroczeniem liczby pół miliona monitorowanych samochodów. A to już wielkość, obok której nie można przejść obojętnie. Oczywiście złośliwi powiedzą, że duża z niej część to rynek Afryki Południowej, jednak czy nie jest to obecnie kierunek wielu polskich firm, które dopiero zauważają w nim potencjał?

REKLAMA

Zobacz też: Czy monitoring GPS w pojazdach służbowych jest legalny?

Mimo, że w pierwotnych planach pod uwagę była brana Floryda, Cartrack ostatecznie zdecydował się na Kalifornię. Wynika to m.in. z rozmiaru rynku i gospodarki tego stanu – tłumaczy Zak Calisto, CEO Cartrack. Jeżeli weźmiemy pod uwagę same dane dotyczące ludności (ponad 39 milionów w 2015 roku) – trudno się z nim nie zgodzić. Także dochód przypadający na jednego mieszkańca to 110% średniej krajowej. Zatem wskaźniki ekonomiczne przemawiają za słusznością decyzji i pozwalają zakładać, na jakim obszarze w pierwszym okresie działalności skupi się dostawca monitoringu GPS. I jeśli wierzyć słowom Calisto, to rynek ten jest bardzo perspektywistyczny, gdyż penetracja usług telematycznych na nim waha się pomiędzy 15 a 30 procent. Co więcej, według serwisu Moneyweb, to także idealny moment na rozpoczęcie ekspansji, gdyż właśnie wchodzi w życie rozporządzenie, na mocy którego wszystkie samochody firmowe powinny być wyposażone w urządzenie rejestrujące przebieg trasy. A to oznacza, że do końca 2017 roku w różnego rodzaju rozwiązania telematyczne powinno zostać wyposażone aż 3 miliony pojazdów. Czy jest to wystarczający sygnał dla innych graczy?

Współpraca z firmami ubezpieczeniowymi

Stane Zjednoczone Ameryki to jeden z tych rynków, gdzie poza Wielką Brytanią i Włochami, działają już usługi typu Pay as You Drive. Co więcej, giganci elektroniki użytkowej zaczynają także celować w ten rynek – na tegorocznych targach Mobile World Congress w Barcelonie, Samsung wraz z operatorem telekomunikacyjnym AT&T ogłosił wproadzenie na amerykański rynek usługi Connect Auto, bazującej właśnie na PAYD. Potencjał ten zdaje się zauważać także Cartrack, który w tym zakresie chciałby współpracować z ubezpieczycielami oferując im gotowe dane z flot firmowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Przenoszenie kosztów naprawy pantografu

Co to oznacza dla polskich klientów?

Czy fakt ekspansji jednego z większych graczy telematycznych na krajowym rynku ma znaczenie dla polskich klientów? Zasadniczo nie. Przecież firma jest już obecna w 23 krajach. Jednak patrząc na inne branże bardzo częstą praktyką jest obsługa przez jednego dostawcę wielu oddziałów firm w różnych krajach. Zatem nie można wykluczyć, że za jakiś czas amerykańskie firmy, które być może będą otwierały swoje placówki w Polsce, właśnie na dostawcę telematycznego będą wybierały Cartracka. I zapewne Zarząd firmy z Warszawy po cichu na to liczy, gdyż ambicje ma co najmniej tak duże, jak sam CEO Cartrack.

Autorem tekstu jest Paweł Kacperek Connected Life Magazine

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA