REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System monitoringu w elektrycznych ciężarówkach

Ciężarówka CombiPakt, fot. Transics
Ciężarówka CombiPakt, fot. Transics
Media

REKLAMA

REKLAMA

Systemy ułatwiające analizę kosztów eksploatacji oraz optymalizację wykorzystania floty samochodów już współpracują z samochodami elektrycznymi. Pojawiły się pierwsze tego typu rozwiązania.

Firma Transics, ekspert w dziedzinie zarządzania flotą, wyposażył w komputery pokładowe TX-MAX GO pojazdy elektryczne holenderskiej spółdzielni kurierskiej Coöperatieve CombiPakt UA. Pionierski projekt, mający wspierać ekologiczny transport, to pierwsze tego typu rozwiązanie w branży. Rozwiązanie dopasowane dla elektrycznych ciężarówek, według producenta pozwoli dostarczać przesyłki w najbardziej wydajny, opłacalny i ekologiczny sposób.

REKLAMA

REKLAMA

Samochody elektryczne w spółdzielni kurierskiej

Spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt UA została założona w 2010 r. przez holenderski związek przedsiębiorców TPN-WEST. Jej nazwa odnosi się do koncepcji „kojarzenia przesyłek”. Idea? Zgromadzić wszystkie przesyłki pochodzące z firm mających swoje biura w centrum biznesowym w Nijmegen w jednym miejscu, a następnie przewieźć je do odbiorców w sposób przyjazny środowisku, ograniczając przy tym emisje CO2 oraz ruch drogowy. W ramach pilotażowego projektu zachęcającego do korzystania z pojazdów hybrydowych i elektrycznych, prowadzonego przez holenderskie ministerstwo gospodarki, spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt zakupiła w 2013 r. trzy pojazdy elektryczne Smith Newton. Pojazdy będą dostarczać przesyłki na trasach biegnących przez centrum Nijmegen. Aby móc realizować to zadanie z maksymalną wydajnością, spółdzielnia CombiPakt przeanalizowała szereg rozwiązań do zarządzania flotą.

Jak rodziło się pionierskie rozwiązanie dla aut elektrycznych?

REKLAMA

Oprócz doświadczeń w dotychczasowej współpracy na wybór firmy Transics wpływ miała też funkcja połączenia z tachografem cyfrowym, dzięki czemu odczyt karty kierowcy, pamięci masowej, czujników temperatury oraz czujników drzwiowych jest możliwy z dowolnego miejsca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz tego producent oprogramowania zaproponował zupełnie nową opcję, która jest bardzo ważna dla pojazdów elektrycznych, czyli możliwość kontroli procesu ładowania akumulatorów. W przypadku zakłócenia procesu ładowania, dyspozytor jest niezwłocznie informowany o tym fakcie przez platformę biurową TX-CONNECT lub za pośrednictwem wiadomości tekstowej. Może on wówczas szybko zainterweniować, tak aby kolejny kierowca rozpoczął swój kurs przy w pełni naładowanym akumulatorze.

Elektroniczny system podniesie wydajność kierowców?

Nasze ciężarówki są wyposażone w zestaw akumulatorów litowo-jonowych, które zwykle wystarczają na cały dzień jazdy. Ładujemy je każdej nocy. Pomimo to konieczne jest stała kontrola stanu ich naładowania. Opracowana przez firmę dostarczającą oprogramowanie funkcja stanowi doskonałe narzędzie w tym zakresie — mówi Van den Broek.

Harold van den Broek i jego zespół są zdania, że system pomoże podnieść wydajność kierowców, dyspozytorów, a także działu obsługi wynagrodzeń. Założyliśmy spółdzielnię Coöperatieve CombiPakt, gdyż pragnęliśmy ograniczyć ruch drogowy i obniżyć emisje CO2. Z osiąganych przez nas rezultatów wynika, że to podejście rzeczywiście się sprawdza. Dzięki naszym ekologicznym ciężarówkom wyposażonym w komputery TX-MAX GO będziemy mogli osiągnąć zupełnie nowy poziom zrównoważonego rozwoju. Co więcej, wyższa wydajność oznacza także oszczędności oraz lepszą jakość usług, przez co nasza inicjatywa staje się jeszcze bardziej atrakcyjna — dodaje Van den Broek.

Źródło: Materiały prasowe Transics

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA