System monitoringu w elektrycznych ciężarówkach
REKLAMA
REKLAMA
Firma Transics, ekspert w dziedzinie zarządzania flotą, wyposażył w komputery pokładowe TX-MAX GO pojazdy elektryczne holenderskiej spółdzielni kurierskiej Coöperatieve CombiPakt UA. Pionierski projekt, mający wspierać ekologiczny transport, to pierwsze tego typu rozwiązanie w branży. Rozwiązanie dopasowane dla elektrycznych ciężarówek, według producenta pozwoli dostarczać przesyłki w najbardziej wydajny, opłacalny i ekologiczny sposób.
REKLAMA
Samochody elektryczne w spółdzielni kurierskiej
Spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt UA została założona w 2010 r. przez holenderski związek przedsiębiorców TPN-WEST. Jej nazwa odnosi się do koncepcji „kojarzenia przesyłek”. Idea? Zgromadzić wszystkie przesyłki pochodzące z firm mających swoje biura w centrum biznesowym w Nijmegen w jednym miejscu, a następnie przewieźć je do odbiorców w sposób przyjazny środowisku, ograniczając przy tym emisje CO2 oraz ruch drogowy. W ramach pilotażowego projektu zachęcającego do korzystania z pojazdów hybrydowych i elektrycznych, prowadzonego przez holenderskie ministerstwo gospodarki, spółdzielnia Coöperatieve CombiPakt zakupiła w 2013 r. trzy pojazdy elektryczne Smith Newton. Pojazdy będą dostarczać przesyłki na trasach biegnących przez centrum Nijmegen. Aby móc realizować to zadanie z maksymalną wydajnością, spółdzielnia CombiPakt przeanalizowała szereg rozwiązań do zarządzania flotą.
Jak rodziło się pionierskie rozwiązanie dla aut elektrycznych?
REKLAMA
Oprócz doświadczeń w dotychczasowej współpracy na wybór firmy Transics wpływ miała też funkcja połączenia z tachografem cyfrowym, dzięki czemu odczyt karty kierowcy, pamięci masowej, czujników temperatury oraz czujników drzwiowych jest możliwy z dowolnego miejsca.
Oprócz tego producent oprogramowania zaproponował zupełnie nową opcję, która jest bardzo ważna dla pojazdów elektrycznych, czyli możliwość kontroli procesu ładowania akumulatorów. W przypadku zakłócenia procesu ładowania, dyspozytor jest niezwłocznie informowany o tym fakcie przez platformę biurową TX-CONNECT lub za pośrednictwem wiadomości tekstowej. Może on wówczas szybko zainterweniować, tak aby kolejny kierowca rozpoczął swój kurs przy w pełni naładowanym akumulatorze.
Elektroniczny system podniesie wydajność kierowców?
REKLAMA
Nasze ciężarówki są wyposażone w zestaw akumulatorów litowo-jonowych, które zwykle wystarczają na cały dzień jazdy. Ładujemy je każdej nocy. Pomimo to konieczne jest stała kontrola stanu ich naładowania. Opracowana przez firmę dostarczającą oprogramowanie funkcja stanowi doskonałe narzędzie w tym zakresie — mówi Van den Broek.
Harold van den Broek i jego zespół są zdania, że system pomoże podnieść wydajność kierowców, dyspozytorów, a także działu obsługi wynagrodzeń. Założyliśmy spółdzielnię Coöperatieve CombiPakt, gdyż pragnęliśmy ograniczyć ruch drogowy i obniżyć emisje CO2. Z osiąganych przez nas rezultatów wynika, że to podejście rzeczywiście się sprawdza. Dzięki naszym ekologicznym ciężarówkom wyposażonym w komputery TX-MAX GO będziemy mogli osiągnąć zupełnie nowy poziom zrównoważonego rozwoju. Co więcej, wyższa wydajność oznacza także oszczędności oraz lepszą jakość usług, przez co nasza inicjatywa staje się jeszcze bardziej atrakcyjna — dodaje Van den Broek.
Źródło: Materiały prasowe Transics
REKLAMA
REKLAMA