REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System kontroli małej floty

System kontroli małej floty. Fot. Fotolia
System kontroli małej floty. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Systemy zarządzania flotą przeważnie ułatwiają kontrolowanie kosztów eksploatacji dużych flot. Ale także w niewielkich flotach można wykorzystać nowoczesne technologie.

Z perspektywy osób zarządzających niewielka liczbą samochodów profesjonalne narzędzia do nadzorowania aut mogą wydawać się zbyt skomplikowane oraz zbyt kosztowne. Nie dziwi zatem, że w niedużych firmach mało kto inwestuje w zaawansowany system monitoringu GPS. A brak kontroli nad samochodami jest jak grzech zaniechania. Prędzej czy później właściciel firmy przekona się, że warto zainwestować nawet w proste rozwiązanie. Dlaczego?

REKLAMA

REKLAMA

Możliwość ustalenia pozycji pojazdów

Z perspektywy właściciela firmy dobrze jest wiedzieć, gdzie i którędy poruszały się służbowe samochody. I nie jest to śledzenie dla samej przyjemności inwigilacji. Możliwość ustalania pozycji pojazdów przyda się do wyjaśnienia sytuacji spornych: któremu z kierowców wykonano zdjęcie z fotoradaru (szczególnie, gdy twarz jest trudna do identyfikacji na podstawie fotografii słabszej jakości), czy obrana trasa była najbardziej optymalna, czy czas spędzony w podróży poświęcono wyłącznie na sprawy firmowe. A w przypadku większych samochodów, czy kierowca nie wykonał dłuższego postoju, by nielegalnie pozbyć się części ładunku. Życie pisze zaskakujące scenariusze, a wiedza o przebytych trasach może przydać się w najbardziej nietypowej sytuacji.

Ale sama trasa to nie wszystko. Dobrze też poznać styl jazdy kierowców i wiedzieć, czy mają ciężką nogę i ile paliwa zużywają. To wszystko przekłada się na koszty. Nadmiernie eksploatowany samochód zwykle częściej gości w serwisie i jest droższy w użytkowaniu ze względu na częściej wymieniane elementy podlegające zużyciu: klocki i tarcze hamulcowe, olej, opony czy amortyzatory.

Zobacz też: Monitoring floty pozwoli zmniejszyć koszt jej ubezpieczenia

REKLAMA

Rodzaje systemów monitoringu

W jaki sposób uzyskać wiedzę o użytkowanych firmowych samochodach? O stylu jazdy kierowców? Owszem, można skorzystać z zaawansowanych systemów monitoringu, które sprawdzają się w dużych flotach. W przypadku niewielkiej liczby aut wystarczy prostsze w rozwiązanie: system monitoringu w oparciu o moduł podłączany do gniazda diagnostycznego OBD2. Rozwiązanie takie jak np. Izzy Drive. Jest ono wyjątkowe proste w zaadaptowaniu: nie trzeba przeprowadzać żadnej skomplikowanej i czasochłonnej instalacji – wystarczy podłączyć moduł do gniazda diagnostycznego OBD2 w samochodzie wedle zasady plug & play.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wpływ czujników parkowania na koszty eksploatacji floty

Moduł odczytuje wszystkie kluczowe parametry z szyny CAN samochodu (prędkość, obroty silnika a także obciążenie) i na bieżąco przekazuje za pośrednictwem Bluetooth do aplikacji w telefonie. A ta dalej przesyła na serwer, z którego można odczytywać dane z dowolnego miejsca na świecie, o ile tylko jest dostęp do internetu. Z perspektywy właściciela firmy oznacza to tyle, że wystarczy urządzenie mobilne, by na nim przeglądać portal do analizy tras, sprawdzać pozycję samochodu, a także nadzorować styl jazdy kierowcy. Portal przyda się także jeszcze po to, by ułatwić prowadzenie prawidłowej ewidencji pojazdu. Innymi słowy: słynną kilometrówkę.

Z perspektywy przedsiębiorcy auto wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej może także służyć do innych celów niż firmowe. By zatem uniknąć problemów z zakwestionowaniem przez organy skarbowe poszczególnych wydatków na samochód, warto prowadzić dokładną ewidencję użytkowania pojazdu. A prowadzenie wspomnianej ewidencji to zmora dla niejednego przedsiębiorcy. Stąd warto docenić możliwość łatwego generowania dokumentów do rozliczania kilometrówki samochodu. Księgowa będzie zadowolona? Z pewnością.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Ile kosztują systemy kontroli floty

Niekoniecznie. W przypadku rozwiązania takiego jak Izzy Drive koszty są nadzwyczaj przystępne. Pełna funkcjonalność systemu jest bowiem dostępna za jedyne 90 zł netto dla jednego samochodu. W cenie uwzględniony jest koszt modułu OBD2 (55 zł) i roczna opłata w wysokości 35 zł za korzystanie z systemu. To niewiele w porównaniu z konkurencyjnymi systemami monitoringu flot.

Autorem tekstu jest Tomasz Okurowski, Lokalizacja.info

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA