eCasing czyli system zarządzania bieżnikowaniem
REKLAMA
REKLAMA
Na czym polega system eCasing
REKLAMA
REKLAMA
Nowa wersja - wprowadzana stopniowo w całej Europie - pomoże klientom Goodyeara prościej i szybciej wybierać najlepsze dla nich rozwiązania w zakresie bieżnikowania.
Aktualnie system eCasing obsługuje wszystkie rozwiązania Goodyeara z zakresu bieżnikowania, takie jak własne karkasy klienta, ich wymianę i odkup, a na niektórych rynkach także bank osnów. Rozwiązania te dają operatorom flot i dealerom wybór spośród wszystkich opcji, tj. odsprzedania karkasów nadających się jeszcze do bieżnikowania Goodyearowi, bieżnikowania na własnych karkasach klienta lub wymiany na opony bieżnikowane.
Nowa wersja eCasingu w dalszym ciągu będzie oferować te rozwiązania z tym, że w ramach aplikacji stanowiącej integralną część nowej platformy Goodyear eBusiness B2B. Dzięki zmianom, platforma stanie się jeszcze łatwiejsza w obsłudze i będzie oferować klientom więcej informacji, możliwość dokładniejszego śledzenia statusu zamówień, a także częściej aktualizowana niż poprzedni system.
REKLAMA
W nowej wersji aplikacji eCasing klienci otrzymają możliwość wyboru on-line pożądanego wzoru bieżnika, ponieważ system zawiera pełną bibliotekę wzorów. Funkcja ta pozwoli operatorom flot w sposób bardziej przemyślany dobierać rzeźbę bieżnika do poszczególnych zastosowań. Ponadto nowa platforma eCasing będzie w sposób wygodny i intuicyjny oferować klientom Goodyeara przydatne wskazówki odnośnie bieżnikowania oraz możliwość pełnego śledzenia przepływów karkasów wśród klientów w ramach programu wymiany osnów. Ponadto funkcja „Panelu Klienta” udostępnia wszelką dokumentację istotną dla klienta, w tym dokumenty zwrotu karkasów, certyfikaty utylizacji, zamówienia i faktury.
Obecnie eCasing działa w Polsce, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W czerwcu br. nowa wersja eCasingu zostanie wprowadzona w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii i Luksemburgu, a następnie w pozostałych krajach Europy.
Rozwój nowej wersji eCasingu jest pierwszym z szeregu usprawnień biznesowych wprowadzanych w 2014 roku do oferty dla klientów Goodyeara. W tym roku firma planuje również udoskonalenie programu zarządzania flotą FleetOnlineSolutions (FOS), a nowy system eCasing zostanie zintegrowany z najnowszą generacją FOS.
Program zwielokrotniania okresu eksploatacji
Program zwielokrotniania okresu eksploatacji opon poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może wydłużyć życie opony półtorakrotnie, przy koszcie na poziomie około 75% ceny nowej opony. Badania pokazują, że w procesie bieżnikowania zużywa się o dwie trzecie mniej ropy naftowej i emituje o 34% mniej gazów cieplarnianych niż przy produkcji nowej opony, co stanowi istotną korzyść dla środowiska naturalnego. Mniejsze jest również zużycie innych materiałów, w tym komponentów chemicznych. Ponadto do utylizacji trafia mniej zużytych karkasów. Parametry opony bieżnikowanej są zbliżone do osiągów nowego ogumienia, dzięki niskiemu oporowi toczenia i długim przebiegom, a to z kolei przekłada się na niski koszt na kilometr.
Wybór metody bieżnikowania dla operatorów flot
Kiedy bieżnik opony osiągnie głębokość, przy której wskazane jest bieżnikowanie, a karkas jest nieuszkodzony, Goodyear daje operatorom flot trzy możliwości:
• wymiana karkasu – Goodyear kupuje starą oponę, a klientowi sprzedaje oponę bieżnikowaną;
• bieżnikowanie na własnym karkasie klienta – Goodyear bieżnikuje starą oponę metodą na gorąco i oddaje klientowi jako nowy produkt TreadMax. Klient płaci tylko za bieżnikowanie. Opcję tę wybierają operatorzy flot, którzy chcą dokładnie znać cały cykl życia i historię eksploatacji swoich opon;
• odkupienie karkasu – Goodyear kupuje starą oponę do bieżnikowania i wykorzystania przez innego operatora.
Opcje wymiany karkasu, bieżnikowania na własnym karkasie klienta oraz zakupu karkasów są dostępne na większości europejskich rynków.
Usługi Goodyear FleetFirst
Bieżnikowanie i pogłębianie to dwie z wielu usług oferowanych w ramach szerokiego serwisu Goodyear FleetFirst. Usługi realizowane są przez ogólnoeuropejską sieć 2000 serwisów TruckForce w 28 europejskich krajach. Każdy z serwisów posiada wykwalifikowany personel oraz specjalistyczne narzędzia do profesjonalnej realizacji wszelkich zadań związanych z ogumieniem. Punkty te, a także rozszerzona sieć licencjonowanych warsztatów i serwisantów, stanowią część programu pomocy drogowej ServiceLine24h, dostępnego przez całą dobę, 365 dni w roku. W skład FleetFirst wchodzą również systemy zarządzania oponami FleetOnlineSolutions oraz FleetOnlineSolutions Mobile, które ułatwiają flotom zarządzanie oponami i pozwalają na redukcje kosztów funkcjonowania.
Źródło: Materiały prasowe Goodyear
REKLAMA
REKLAMA