REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

eCasing czyli system zarządzania bieżnikowaniem

Subskrybuj nas na Youtube
Goodyear eCasing. Fot. Goodyear
Goodyear eCasing. Fot. Goodyear
Bloomberg

REKLAMA

REKLAMA

System zarządzania bieżnikowaniem eCasing jest przeznaczony m.in. dla zarządców flot pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów

Na czym polega system eCasing

REKLAMA

REKLAMA

Nowa wersja - wprowadzana stopniowo w całej Europie - pomoże klientom Goodyeara prościej i szybciej wybierać najlepsze dla nich rozwiązania w zakresie bieżnikowania.
Aktualnie system eCasing obsługuje wszystkie rozwiązania Goodyeara z zakresu bieżnikowania, takie jak własne karkasy klienta, ich wymianę i odkup, a na niektórych rynkach także bank osnów. Rozwiązania te dają operatorom flot i dealerom wybór spośród wszystkich opcji, tj. odsprzedania karkasów nadających się jeszcze do bieżnikowania Goodyearowi, bieżnikowania na własnych karkasach klienta lub wymiany na opony bieżnikowane.

Nowa wersja eCasingu w dalszym ciągu będzie oferować te rozwiązania z tym, że w ramach aplikacji stanowiącej integralną część nowej platformy Goodyear eBusiness B2B. Dzięki zmianom, platforma stanie się jeszcze łatwiejsza w obsłudze i będzie oferować klientom więcej informacji, możliwość dokładniejszego śledzenia statusu zamówień, a także częściej aktualizowana niż poprzedni system. 

REKLAMA

W nowej wersji aplikacji eCasing klienci otrzymają możliwość wyboru on-line pożądanego wzoru bieżnika, ponieważ system zawiera pełną bibliotekę wzorów. Funkcja ta pozwoli operatorom flot w sposób bardziej przemyślany dobierać rzeźbę bieżnika do poszczególnych zastosowań. Ponadto nowa platforma eCasing będzie w sposób wygodny i intuicyjny oferować klientom Goodyeara przydatne wskazówki odnośnie bieżnikowania oraz możliwość pełnego śledzenia przepływów karkasów wśród klientów w ramach programu wymiany osnów. Ponadto funkcja „Panelu Klienta” udostępnia wszelką dokumentację istotną dla klienta, w tym dokumenty zwrotu karkasów, certyfikaty utylizacji, zamówienia i faktury. 

Obecnie eCasing działa w Polsce, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W czerwcu br. nowa wersja eCasingu zostanie wprowadzona w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii i Luksemburgu, a następnie w pozostałych krajach Europy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwój nowej wersji eCasingu jest pierwszym z szeregu usprawnień biznesowych wprowadzanych w 2014 roku do oferty dla klientów Goodyeara. W tym roku firma planuje również udoskonalenie programu zarządzania flotą FleetOnlineSolutions (FOS), a nowy system eCasing zostanie zintegrowany z najnowszą generacją FOS.

Program zwielokrotniania okresu eksploatacji

Program zwielokrotniania okresu eksploatacji opon poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może wydłużyć życie opony półtorakrotnie, przy koszcie na poziomie około 75% ceny nowej opony. Badania pokazują, że w procesie bieżnikowania zużywa się o dwie trzecie mniej ropy naftowej i emituje o 34% mniej gazów cieplarnianych niż przy produkcji nowej opony, co stanowi istotną korzyść dla środowiska naturalnego. Mniejsze jest również zużycie innych materiałów, w tym komponentów chemicznych. Ponadto do utylizacji trafia mniej zużytych karkasów. Parametry opony bieżnikowanej są zbliżone do osiągów nowego ogumienia, dzięki niskiemu oporowi toczenia i długim przebiegom, a to z kolei przekłada się na niski koszt na kilometr. 

Wybór metody bieżnikowania dla operatorów flot

Kiedy bieżnik opony osiągnie głębokość, przy której wskazane jest bieżnikowanie, a karkas jest nieuszkodzony, Goodyear daje operatorom flot trzy możliwości:

• wymiana karkasu – Goodyear kupuje starą oponę, a klientowi sprzedaje oponę bieżnikowaną;

• bieżnikowanie na własnym karkasie klienta – Goodyear bieżnikuje starą oponę metodą na gorąco i oddaje klientowi jako nowy produkt TreadMax. Klient płaci tylko za bieżnikowanie. Opcję tę wybierają operatorzy flot, którzy chcą dokładnie znać cały cykl życia i historię eksploatacji swoich opon;

• odkupienie karkasu – Goodyear kupuje starą oponę do bieżnikowania i wykorzystania przez innego operatora.

Opcje wymiany karkasu, bieżnikowania na własnym karkasie klienta oraz zakupu karkasów są dostępne na większości europejskich rynków.

Usługi Goodyear FleetFirst 

Bieżnikowanie i pogłębianie to dwie z wielu usług oferowanych w ramach szerokiego serwisu Goodyear FleetFirst. Usługi realizowane są przez ogólnoeuropejską sieć 2000 serwisów TruckForce w 28 europejskich krajach. Każdy z serwisów posiada wykwalifikowany personel oraz specjalistyczne narzędzia do profesjonalnej realizacji wszelkich zadań związanych z ogumieniem. Punkty te, a także rozszerzona sieć licencjonowanych warsztatów i serwisantów, stanowią część programu pomocy drogowej ServiceLine24h, dostępnego przez całą dobę, 365 dni w roku. W skład FleetFirst wchodzą również systemy zarządzania oponami FleetOnlineSolutions oraz FleetOnlineSolutions Mobile, które ułatwiają flotom zarządzanie oponami i pozwalają na redukcje kosztów funkcjonowania.

Źródło: Materiały prasowe Goodyear

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA