REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy komunikator Yanosik GT

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

System Yanosik zyskuje coraz większą popularność wśród kierowców. Na targach Motor Show producent przedstawił nową wersję urządzenia obsługującego system - Yanosik GT.

Co to jest Yanosik?

REKLAMA

Yanosik to komunikator dla kierowców, dzięki któremu mogą oni informować się wzajemnie o sytuacji na drodze. Kierowca korzystający z systemu jest świadomy co czeka go na trasie – kontrola, fotoradar czy wypadek. Z założenia fotoradary stacjonarne czy kontrole prędkości lokalizowane są w miejscach, w których dochodzi do największej liczby wypadków. Informowanie o nich przez Yanosika spełnia więc rolę zapobiegawczą – jedzie się bezpieczniej i nie otrzymuje mandatów.

Z sytemu miesięcznie korzysta ponad 500 000 unikalnych użytkowników, którzy łącznie pokonują w ciągu miesiąca ponad 160 milionów kilometrów. W ciągu minuty do systemu trafia ponad 60 zgłoszeń. Liczba kierowców jeżdżących z Yanosikiem dynamicznie wzrasta. W ciągu roku jej wartość podwoiła się. Yanosik skupia więc wokół siebie coraz większą rzeszę użytkowników, a to przecież ich aktywność przekłada się w dużej mierze na aktualność danych.

Nowy komunikator Yanosik GT

REKLAMA

Zasadniczą różnicą pomiędzy starym a nowym komunikatorem, jest wyposażenie Yanosika GT w kolorowy, czytelny wyświetlacz. Pokazywane są na nim m. in. zgłoszenia w formie graficznej, prędkość z jaką jedzie kierowca oraz liczba użytkowników online. Yanosik GT ma podświetlaną i wygodną w użytkowaniu klawiaturę. Dużą zmianą jest zredukowanie liczby przycisków służących do zgłaszania zdarzeń na drodze z 6 do 4 – kontroli prędkości, kontroli ITD, patrolu nieoznakowanego oraz wypadków (i innych zagrożeń). Dzięki temu nie tylko uproszczono korzystanie z urządzenia, ale również zmniejszyły się jego wymiary. Do potwierdzania i odwoływania zgłoszeń w dalszym ciągu służą 2 osobne przyciski. Pod wyświetlaczem znajduje się również panel dotykowy z 3 przyciskami funkcyjnymi umożliwiającymi poruszanie się po menu oraz regulowanie głośności czy jasności wyświetlacza. – Przy projektowaniu nowego urządzenia wsłuchaliśmy się w sugestie naszych użytkowników, aby nowy Yanosik był jak najlepiej dopasowany do ich potrzeb – mówi Dawid Nowicki, współtwórca systemu Yanosik – Stąd pojawienie się zasadniczych zmian jak np. wyświetlacz, który wpływa nie tylko na estetykę urządzenia, ale również wzbogaca jego funkcjonalność – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Yanosik GT nie wymaga montażu, zasilany jest przy pomocy złącza microUSB. Do każdego urządzenia producent dołącza przejściówkę umożliwiającą podłączenie Yanosika GT do gniazda zapalniczki samochodowej. Co istotne, urządzenie posiada wbudowaną baterię, która pozwala mu na pracę również przy kilkuminutowych przerwach w zasilaniu (np. przy przepinaniu w samochodzie). Do prawidłowego funkcjonowania wymagana jest również transmisja danych, dzięki niej użytkownik otrzymuje aktualne informacje o sytuacji na drodze.

Źródło: Creandi.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA