REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przechowywać nieużywane opony?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak przechowywać opony, fot. Bridgestone
Jak przechowywać opony, fot. Bridgestone
Media

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowe przechowywanie nieużywanego kompletu opon ma duży wpływ na ich zdatność do użycia w kolejnym sezonie. Jak prawidłowo przechowywać opony?

Po zdjęciu opon należy je umyć

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednie składowanie opon ma kluczowy wpływ na zachowanie ich jakości i przedłużenie żywotności. Eksperci w dziedzinie opon, stanowczo odradzają przechowywania opon na otwartym powietrzu, a nawet pod zadaszeniem. – Po wymianie ogumienia (...) umyte i wysuszone opony najlepiej magazynować w suchych, czystych i wentylowanych pomieszczeniach np. w garażu, gdzie nie będą wystawione na bezpośrednie działanie zjawisk atmosferycznych. Ponadto, w pomieszczeniu powinno być stosunkowo ciemno, ponieważ światło, a w szczególności światło słoneczne, może prowadzić do zbytniego wysuszenia mieszanki i w rezultacie pękania gumy – wylicza Michał Twardowski, Specjalista ds. technicznych Bridgestone.

Jak leżakować opony?

Ważna jest także pozycja „leżakowania” opony zdjętej z felg. Takie ogumienie powinno być przechowywane w ustawieniu pionowym, najlepiej na specjalnym regale i regularnie obracane w celu zmiany punktu oparcia. Uchroni to boki opon przed odkształceniami, spowodowanymi jej własnym ciężarem. Opony razem z felgami zaleca się składować pod nominalnym ciśnieniem producenta w pozycji jedna na drugiej lub w pozycji wiszącej. W przypadku składowania na podłodze, warto jest podłożyć pod spód kawałek materiału lub deskę, aby odizolować je od niekorzystnego oddziaływania substancji chemicznych, o które nietrudno w garażu.

REKLAMA

Jak przechowywać opony jednośladów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Właściciele jednośladów wraz z nadejściem zimy szczególnie powinni zadbać o ogumienie swoich maszyn, ponieważ prawidłowe zimowanie opon może w znaczący sposób spowolnić proces starzenia się gumy i utraty jej trakcyjnych właściwości. W przypadku motocykli jest to szczególnie ważne z uwagi na fakt, że tu tylko dwie opony łączą motocykl z nawierzchnią drogi. Po zakończeniu sezonu, opony motocyklowe, podobnie jak w dwuśladach, należy dokładnie oczyścić, osuszyć i magazynować w zamkniętych i suchych pomieszczeniach, które izolują je od destrukcyjnego wpływu wody. Oponom nie służą także duże wahania temperatury, dlatego w miejscu składowania powinna ona oscylować maksymalnie w granicach 10-20 stopni Celsjusza. Należy unikać umieszczania opon w pobliżu źródeł ciepła: grzejników, pieców czy rur centralnego ogrzewania, ponieważ mogą spowodować nieodwracalne zmiany w cząsteczkowej strukturze ogumienia. Podobnie jak w przypadku opon samochodowych, zaleca się oddzielić opony od podłoża za pomocą np. materiału czy kartonu. Ochroni to ogumienie przed niepożądanymi zanieczyszczeniami smarem lub paliwem. - Przy prawidłowym przechowywaniu, wydłuża się żywotność opon, które zachowują swoje właściwości. Dbałość o ogumienie zagwarantuje kierowcom, poczucie bezpieczeństwa i radość z jazdy przez kilka sezonów – kwituje Michał Twardowski.

Źródło: Materiały prasowe Bridgestone

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA