REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przechowywać nieużywane opony?

Jak przechowywać opony, fot. Bridgestone
Jak przechowywać opony, fot. Bridgestone
Media

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowe przechowywanie nieużywanego kompletu opon ma duży wpływ na ich zdatność do użycia w kolejnym sezonie. Jak prawidłowo przechowywać opony?

Po zdjęciu opon należy je umyć

REKLAMA

Odpowiednie składowanie opon ma kluczowy wpływ na zachowanie ich jakości i przedłużenie żywotności. Eksperci w dziedzinie opon, stanowczo odradzają przechowywania opon na otwartym powietrzu, a nawet pod zadaszeniem. – Po wymianie ogumienia (...) umyte i wysuszone opony najlepiej magazynować w suchych, czystych i wentylowanych pomieszczeniach np. w garażu, gdzie nie będą wystawione na bezpośrednie działanie zjawisk atmosferycznych. Ponadto, w pomieszczeniu powinno być stosunkowo ciemno, ponieważ światło, a w szczególności światło słoneczne, może prowadzić do zbytniego wysuszenia mieszanki i w rezultacie pękania gumy – wylicza Michał Twardowski, Specjalista ds. technicznych Bridgestone.

Jak leżakować opony?

Ważna jest także pozycja „leżakowania” opony zdjętej z felg. Takie ogumienie powinno być przechowywane w ustawieniu pionowym, najlepiej na specjalnym regale i regularnie obracane w celu zmiany punktu oparcia. Uchroni to boki opon przed odkształceniami, spowodowanymi jej własnym ciężarem. Opony razem z felgami zaleca się składować pod nominalnym ciśnieniem producenta w pozycji jedna na drugiej lub w pozycji wiszącej. W przypadku składowania na podłodze, warto jest podłożyć pod spód kawałek materiału lub deskę, aby odizolować je od niekorzystnego oddziaływania substancji chemicznych, o które nietrudno w garażu.

Jak przechowywać opony jednośladów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Właściciele jednośladów wraz z nadejściem zimy szczególnie powinni zadbać o ogumienie swoich maszyn, ponieważ prawidłowe zimowanie opon może w znaczący sposób spowolnić proces starzenia się gumy i utraty jej trakcyjnych właściwości. W przypadku motocykli jest to szczególnie ważne z uwagi na fakt, że tu tylko dwie opony łączą motocykl z nawierzchnią drogi. Po zakończeniu sezonu, opony motocyklowe, podobnie jak w dwuśladach, należy dokładnie oczyścić, osuszyć i magazynować w zamkniętych i suchych pomieszczeniach, które izolują je od destrukcyjnego wpływu wody. Oponom nie służą także duże wahania temperatury, dlatego w miejscu składowania powinna ona oscylować maksymalnie w granicach 10-20 stopni Celsjusza. Należy unikać umieszczania opon w pobliżu źródeł ciepła: grzejników, pieców czy rur centralnego ogrzewania, ponieważ mogą spowodować nieodwracalne zmiany w cząsteczkowej strukturze ogumienia. Podobnie jak w przypadku opon samochodowych, zaleca się oddzielić opony od podłoża za pomocą np. materiału czy kartonu. Ochroni to ogumienie przed niepożądanymi zanieczyszczeniami smarem lub paliwem. - Przy prawidłowym przechowywaniu, wydłuża się żywotność opon, które zachowują swoje właściwości. Dbałość o ogumienie zagwarantuje kierowcom, poczucie bezpieczeństwa i radość z jazdy przez kilka sezonów – kwituje Michał Twardowski.

Źródło: Materiały prasowe Bridgestone

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA