REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Redukcja kosztów floty ciężarowej

Subskrybuj nas na Youtube
Opony mają wpływ na koszt obsługi floty cieżarowej
Opony mają wpływ na koszt obsługi floty cieżarowej
Media

REKLAMA

REKLAMA

Firmy transportowe dążą do maksymalizacji opłacalności przejazdu z punktu A do punktu B. Jak możliwie najbardziej zredukować koszty floty pojazdów ciężarowych?

REKLAMA

Coraz częściej właściciele flot pojazdów traktują opony nie tylko jako produkt, lecz także element mający realny wpływ na ich wynik finansowy. Największe wydatki, jakie ponoszą firmy flotowe, to te związane z kosztami paliwa. Szacuje się, że stanowią one nawet 30% wszystkich kosztów związanych z obsługą flot. Na efektywność paliwową pojazdu wpływa wiele czynników. Najważniejsze z nich stanowią siły oporu, a na te bezpośredni wpływ mają opony. Według ekspertów firmy Bridgestone w zależności od sytuacji i warunków eksploatacji około 20–50% zużywanego paliwa zależy od oporu toczenia, czyli od siły wymaganej do obrotu opony. Stojąc wobec takich wydatków, operatorzy flotowi odczuwają presję obniżania kosztów operacyjnych w przeliczeniu na kilometr, poprawy wyników, wydajności i czasu sprawności maszyn.

REKLAMA

REKLAMA

W odpowiedzi na potrzeby świadomych oszczędności menadżerów flot ciężarowych, powstał program Total Tyre Care. Obejmuje on pakiet kompleksowych działań gospodarowania oponami, pozwalających na wydłużenie cyklu eksploatacji ogumienia. W celu zwiększenia wydajności programu, w tym roku powiększył się także asortyment paliwooszczędnych opon Bridgestone Ecopia H-Steer 001 oraz H-Drive 001, przeznaczonych do transportu autostradowego. W nowej linii produktów według producenta udało się znacznie obniżyć opór, jaki stawia opona podczas obrotu. Zmiana ta widoczna jest w 5-cio procentowej redukcji spalania paliwa w stosunku do poprzednich modeli tej serii. Większy wybór wysokowydajnych opon przeznaczonych na oś prowadzącą, napędową i naczepową, pozwoli na większą adaptację paliwooszczędnych rozwiązań wśród firm flotowych.

Transport regionalny stanowi około 42% całego rynku opon. Swoim zakresem obejmuje zarówno transport autostradowy, jak i lekki transport drogowy i terenowy. Te z kolei poszerzają zakres warunków, w jakich użytkowane są opony – począwszy od standardowych samochodów ciężarowych i dostawczych, na specjalistycznych pojazdach kończąc. Wyraźnie wskazuje to na dynamiczny wzrost popytu na rynku transportu regionalnego. Aby sprostać tym wyzwaniom, Bridgestone kieruje do operatorów flot ciężarowych powiększoną gamę modeli R-Steer 001 oraz R-Drive 001. Nowe opony regionalne Bridgestone przeznaczone są do jazdy na dystansach 50-1000 km, nawet do 5% w trybie eksploatacji drogowo-terenowej. Mając na względzie okres jesienno-zimowy, wszystkie opony dedykowane na oś napędową zostały oznaczone symbolem M+S (Mud&Snow). Rozmiary 295/80R22.5 i 315/70R22.5 zostały natomiast oznakowane ikoną - wizerunkiem góry, zyskując miano opon śniegowych, w myśl rozporządzenia UE R117.02.

Zgodnie z tą strategią nowe nazwy wskazują na dwa najważniejsze aspekty poprawnego zastosowania produktu: na rodzaj nawierzchni (R od ang. „regional” dla opon regionalnych i H od ang. „highway” dla opon autostradowych) oraz na oś (Steer – prowadząca, Drive – napędowa oraz Trailer – naczepowa).

Źródło: Materiały prasowe Bridgestone

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA