REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Redukcja kosztów floty ciężarowej

Opony mają wpływ na koszt obsługi floty cieżarowej
Opony mają wpływ na koszt obsługi floty cieżarowej
Media

REKLAMA

REKLAMA

Firmy transportowe dążą do maksymalizacji opłacalności przejazdu z punktu A do punktu B. Jak możliwie najbardziej zredukować koszty floty pojazdów ciężarowych?

Coraz częściej właściciele flot pojazdów traktują opony nie tylko jako produkt, lecz także element mający realny wpływ na ich wynik finansowy. Największe wydatki, jakie ponoszą firmy flotowe, to te związane z kosztami paliwa. Szacuje się, że stanowią one nawet 30% wszystkich kosztów związanych z obsługą flot. Na efektywność paliwową pojazdu wpływa wiele czynników. Najważniejsze z nich stanowią siły oporu, a na te bezpośredni wpływ mają opony. Według ekspertów firmy Bridgestone w zależności od sytuacji i warunków eksploatacji około 20–50% zużywanego paliwa zależy od oporu toczenia, czyli od siły wymaganej do obrotu opony. Stojąc wobec takich wydatków, operatorzy flotowi odczuwają presję obniżania kosztów operacyjnych w przeliczeniu na kilometr, poprawy wyników, wydajności i czasu sprawności maszyn.

REKLAMA

REKLAMA

W odpowiedzi na potrzeby świadomych oszczędności menadżerów flot ciężarowych, powstał program Total Tyre Care. Obejmuje on pakiet kompleksowych działań gospodarowania oponami, pozwalających na wydłużenie cyklu eksploatacji ogumienia. W celu zwiększenia wydajności programu, w tym roku powiększył się także asortyment paliwooszczędnych opon Bridgestone Ecopia H-Steer 001 oraz H-Drive 001, przeznaczonych do transportu autostradowego. W nowej linii produktów według producenta udało się znacznie obniżyć opór, jaki stawia opona podczas obrotu. Zmiana ta widoczna jest w 5-cio procentowej redukcji spalania paliwa w stosunku do poprzednich modeli tej serii. Większy wybór wysokowydajnych opon przeznaczonych na oś prowadzącą, napędową i naczepową, pozwoli na większą adaptację paliwooszczędnych rozwiązań wśród firm flotowych.

Transport regionalny stanowi około 42% całego rynku opon. Swoim zakresem obejmuje zarówno transport autostradowy, jak i lekki transport drogowy i terenowy. Te z kolei poszerzają zakres warunków, w jakich użytkowane są opony – począwszy od standardowych samochodów ciężarowych i dostawczych, na specjalistycznych pojazdach kończąc. Wyraźnie wskazuje to na dynamiczny wzrost popytu na rynku transportu regionalnego. Aby sprostać tym wyzwaniom, Bridgestone kieruje do operatorów flot ciężarowych powiększoną gamę modeli R-Steer 001 oraz R-Drive 001. Nowe opony regionalne Bridgestone przeznaczone są do jazdy na dystansach 50-1000 km, nawet do 5% w trybie eksploatacji drogowo-terenowej. Mając na względzie okres jesienno-zimowy, wszystkie opony dedykowane na oś napędową zostały oznaczone symbolem M+S (Mud&Snow). Rozmiary 295/80R22.5 i 315/70R22.5 zostały natomiast oznakowane ikoną - wizerunkiem góry, zyskując miano opon śniegowych, w myśl rozporządzenia UE R117.02.

Zgodnie z tą strategią nowe nazwy wskazują na dwa najważniejsze aspekty poprawnego zastosowania produktu: na rodzaj nawierzchni (R od ang. „regional” dla opon regionalnych i H od ang. „highway” dla opon autostradowych) oraz na oś (Steer – prowadząca, Drive – napędowa oraz Trailer – naczepowa).

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe Bridgestone

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA