REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Redukcja kosztów floty ciężarowej

Subskrybuj nas na Youtube
Opony mają wpływ na koszt obsługi floty cieżarowej
Opony mają wpływ na koszt obsługi floty cieżarowej
Media

REKLAMA

REKLAMA

Firmy transportowe dążą do maksymalizacji opłacalności przejazdu z punktu A do punktu B. Jak możliwie najbardziej zredukować koszty floty pojazdów ciężarowych?

REKLAMA

Coraz częściej właściciele flot pojazdów traktują opony nie tylko jako produkt, lecz także element mający realny wpływ na ich wynik finansowy. Największe wydatki, jakie ponoszą firmy flotowe, to te związane z kosztami paliwa. Szacuje się, że stanowią one nawet 30% wszystkich kosztów związanych z obsługą flot. Na efektywność paliwową pojazdu wpływa wiele czynników. Najważniejsze z nich stanowią siły oporu, a na te bezpośredni wpływ mają opony. Według ekspertów firmy Bridgestone w zależności od sytuacji i warunków eksploatacji około 20–50% zużywanego paliwa zależy od oporu toczenia, czyli od siły wymaganej do obrotu opony. Stojąc wobec takich wydatków, operatorzy flotowi odczuwają presję obniżania kosztów operacyjnych w przeliczeniu na kilometr, poprawy wyników, wydajności i czasu sprawności maszyn.

REKLAMA

REKLAMA

W odpowiedzi na potrzeby świadomych oszczędności menadżerów flot ciężarowych, powstał program Total Tyre Care. Obejmuje on pakiet kompleksowych działań gospodarowania oponami, pozwalających na wydłużenie cyklu eksploatacji ogumienia. W celu zwiększenia wydajności programu, w tym roku powiększył się także asortyment paliwooszczędnych opon Bridgestone Ecopia H-Steer 001 oraz H-Drive 001, przeznaczonych do transportu autostradowego. W nowej linii produktów według producenta udało się znacznie obniżyć opór, jaki stawia opona podczas obrotu. Zmiana ta widoczna jest w 5-cio procentowej redukcji spalania paliwa w stosunku do poprzednich modeli tej serii. Większy wybór wysokowydajnych opon przeznaczonych na oś prowadzącą, napędową i naczepową, pozwoli na większą adaptację paliwooszczędnych rozwiązań wśród firm flotowych.

Transport regionalny stanowi około 42% całego rynku opon. Swoim zakresem obejmuje zarówno transport autostradowy, jak i lekki transport drogowy i terenowy. Te z kolei poszerzają zakres warunków, w jakich użytkowane są opony – począwszy od standardowych samochodów ciężarowych i dostawczych, na specjalistycznych pojazdach kończąc. Wyraźnie wskazuje to na dynamiczny wzrost popytu na rynku transportu regionalnego. Aby sprostać tym wyzwaniom, Bridgestone kieruje do operatorów flot ciężarowych powiększoną gamę modeli R-Steer 001 oraz R-Drive 001. Nowe opony regionalne Bridgestone przeznaczone są do jazdy na dystansach 50-1000 km, nawet do 5% w trybie eksploatacji drogowo-terenowej. Mając na względzie okres jesienno-zimowy, wszystkie opony dedykowane na oś napędową zostały oznaczone symbolem M+S (Mud&Snow). Rozmiary 295/80R22.5 i 315/70R22.5 zostały natomiast oznakowane ikoną - wizerunkiem góry, zyskując miano opon śniegowych, w myśl rozporządzenia UE R117.02.

Zgodnie z tą strategią nowe nazwy wskazują na dwa najważniejsze aspekty poprawnego zastosowania produktu: na rodzaj nawierzchni (R od ang. „regional” dla opon regionalnych i H od ang. „highway” dla opon autostradowych) oraz na oś (Steer – prowadząca, Drive – napędowa oraz Trailer – naczepowa).

Źródło: Materiały prasowe Bridgestone

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA