REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak w ciężarówce zwiększyć dostęp do energii?

Exide - Dualny system akumulatorow
Exide - Dualny system akumulatorow
Media

REKLAMA

REKLAMA

Wielu kierowców ciężarówek boryka się z problemem braku dostatecznej ilości energii w swoim samochodzie. Jednak można temu zaradzić, korzystając z systemu podwójnego zasilania.

REKLAMA

Standardowy system dostarczania zasilania w aucie ciężarowym składa się z dwóch akumulatorów z płynnym elektrolitem. Rozwiązanie to sprawdza się, kiedy potrzebna jest duża ilość energii w dość krótkim czasie. Niestety, jeżeli kierowca chce podłączyć do zasilania elektronikę na wyłączonym silniku, wtedy akumulator dostarcza małą ilość energii, jednak w długim czasie. Podobny kłopot mają również osoby spędzające czas na łodziach i w pojazdach rekreacyjnych. Ich silniki używane są rzadko, jednak pozostałe systemu potrzebują stałego dostarczania energii, jak na przykład nawigacja, łączność czy oświetlenie.

REKLAMA

Stosowane są dwa rodzaje akumulatorów. Pierwszy zawiera płynny elektrolit lub wyposażony jest w technologię AGM (z ang. absorbent glass mat), polegającej na umieszczeniu elektrolitu w macie szklanej. Ma to jedynie zastosowanie do odpalenia silnika. Drugi zaś posiada elektrolit w formie żelu lub, jak pierwszy, w technologii AGM. Dzięki temu zwiększa się wydajność zasilania przy wyłączonym silniku. 

Akumulatory dla ciężarówek

Eksperci Exide Technologies stworzyli nowoczesny system umożliwiający sprawne działanie zasilania w pojazdach ciężarowych. Posiada on dwa akumulatory AGM Orbital oraz dwa akumulatory GEL. Ładowane są one podczas pracy silnika. Kiedy auto zostanie wyłączone działają jedynie GEL. Natomiast akumulatory AGM Orbital są naładowane i w pełni gotowe w momencie uruchomienia samochodu. Dzięki temu innowacyjnemu systemowi, kierowca bez obaw może korzystać z komfortu swojego samochodu, a później wyruszyć w dalszą drogę, nie mając problemu z odpaleniem silnika. 

Korzyści dla kierowców

Ten pionierski system można znaleźć w ciężarówkach Scania Streamliner. Dzięki zastosowanej w nich dualnej technologii, kierowcy czerpią praktycznie same korzyści. Zwiększa się ich efektywność pracy, gdyż nie tracą czasu na ładowanie akumulatorów. Przez zmniejszenie ciężaru systemu, ale przy zachowaniu wielkości, zużycie paliwa jest mniejsze. Zmienia się zarówno komfort jazdy jak i postojów. Kierowca bez problemu może używać różnych akcesoriów, jak telewizor czy lodówka, nie martwiąc się o dalszą jazdę. Dodatkowym atutem tych akumulatorów jest duża odporność na wibracje i wstrząsy.

Tekst: Paulina Samoraj

Źródło: Materiały Prasowe Exide

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    REKLAMA

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA