REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gdzie serwisować nowoczesny samochód?

mechanik
mechanik
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Rozbudowany komputer sterujący pracą silnika oraz poszczególnych urządzeń w konstrukcji samochodu to standard nawet w najtańszych nowych pojazdach. Czy takie samochody można serwisować w przypadkowych warsztatach, czy do ich obsługi wymagane są specjalistyczne warsztaty wyposażone w odpowiedni sprzęt diagnostyczny?

Małym, rodzinnym warsztatom coraz trudniej jest dotrzymać kroku nowoczesnym technologiom, a te które chcą się utrzymać na bardzo konkurencyjnym rynku muszą stawać się miejscami z kompleksowo wyposażonymi parkami narzędziowymi, wszechstronnie wyszkolonymi mechanikami i ze strategicznym podejściem do klientów.

REKLAMA

Przez wiele lat poziom polskiej motoryzacji pozostawiał wiele do życzenia i zdecydowanie odstawał od tego w krajach europy zachodniej. Swój wyraz miało to również w jakości świadczonych usług serwisowych. Warsztaty samochodowe jeszcze do niedawna utożsamiane były niejednokrotnie z małymi garażami w których mało schludni mechanicy przy zastosowaniu prostych i podstawowych narzędzi utrzymywali samochody przy życiu. Zaufanie do nich też nie należało do największych, bo dość powszechna panowała opinia, że mechanicy biorą pieniądze za niewykonane usługi i niewymienione części.

Nowoczesna diagnostyka samochodowa

REKLAMA

Współczesne serwisy samochodowe wyposażone są w nowoczesne oprzyrządowanie pozwalające na pełną diagnostykę działania wszelkich podzespołów samochodu. Jednak nawet najlepsze urządzenia stają się bezużyteczne bez odpowiednio wyszkolonych i doświadczonych mechaników. Ich wiedza powinna być stale pogłębiana szkoleniami, aby mogli płynnie poruszać się po technologicznych zakamarkach nowoczesnych pojazdów.

”W rywalizacji sportowej bez wątpienia liczą się umiejętności i doświadczenie kierowcy. Do osiągania najwyższych laurów niezbędna jest jednak jeszcze ekipa profesjonalistów w tym także mechaników. Bez odpowiedniego serwisowania nasze samochody daleko nie zajechałyby. Podobnie jest z pojazdami cywilnymi, które dla zachowania optymalnie dobrej kondycji technicznej również muszą być pod stałą opieką, z pewnością nie tak radykalną i intensywną, ale regularną i profesjonalną” – mówi Krzysztof Hołowczyc ambasador Motointegrator.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz odpowiednich umiejętności mechaników i bogatego zaplecza technicznego serwisów samochodowych bardzo ważna, a może najważniejsza jest jakość obsługi klienta i jego zadowolenie. Wizyta w serwisie samochodowym zazwyczaj wiąże się z koniecznością wynikającą z usterki samochodu. To niestety oznacza znaczne zaangażowanie, poświęcenie czasu i oczywiście koszty, dlatego istotną rolą serwisu jest zminimalizowanie tych niedogodności. Za rosnącymi stale wymaganiami i oczekiwaniami klientów musi zatem iść odpowiednio wysoki standard obsługi i nowoczesne technologie.

Kontakt z serwisem przez internet

REKLAMA

Obecnie przez Internet możemy w szybki sposób załatwić szereg spraw bez wychodzenia z domu. Codziennością jest kupno biletów do kina, na samolot czy też umówienie wizyty u lekarza. Z kontaktu on line korzystają także serwisy samochodowe. To znaczne ułatwienie i wygoda dla kierowców. Już na wstępie, podczas pierwszego kontaktu przez Internet zabezpieczane zostają interesy klienta i gdy ten pojawi się w serwisie wizyta staje się w zasadzie czystą formalnością i szybkim przejściem do wykonywania czynności serwisowych.

Po części czy akcesoria samochodowe w dużej mierze nie musimy już chodzić do tradycyjnego sklepu, możemy je kupić w Internecie. Problemem przy tym rozwiązaniu może być jednak zakup dużych i ciężkich elementów np. opon. Gdy kurier dostarczy je nam do domu musimy je przechować, później umówić się z serwisem na ich wymianę i przetransportować w konkretne miejsce. Rozwiązaniem jest tu np.: platforma Motointegrator.pl na której możemy skorzystać z usługi kupna części wraz z ich montażem w jednym z tysiąca serwisów sieci Q Service i Perfect Service ulokowanych na terenie całego kraju. Zadanie kierowcy ogranicza się wówczas tylko do podstawienia samochodu mechanikom we wcześniej umówionym terminie.

Renomowane serwisy samochodowe uprzedzają o kosztach naprawy

Awaria samochodu sama w sobie jest problemem, którego każdy chce jak najszybciej i „bezboleśnie” się pozbyć. Niejednokrotnie jednak okazuje się, że problemy piętrzą się, gdy samochód trafi do serwisu, bo okazuje się, że usterka jest poważniejsza niż sądziliśmy. Niestety bywa i tak, że podczas odbioru samochodu nieoczekiwanie rachunek za naprawę obejmuje wymianę dodatkowych elementów o czym nie zostaliśmy poinformowani. Są to złe praktyki ponieważ klient warsztatu powinien być w pełni poinformowany o wszystkich koniecznych naprawach, kosztach oraz o tym co i kiedy musi być jeszcze zrobione w najbliższej przyszłości. Oczywiście w trakcie dokonywania samej naprawy może pojawić się konieczność dodatkowych czynności niezbędnych dla utrzymania jego sprawności jednak mechanicy nie mogą tego robić „na własną rękę”. Dlatego powinni mieć pełen kontakt z klientem, aby na bieżąco ustalać z nim zakres czynności i uzyskać na nie jego zgodę.

Obsługa klienta w serwisie samochodowym

Klienci oczekują profesjonalnej i komfortowej obsługi dlatego serwisy samochodowe powinny maksymalnie uprzyjemniać w nich pobyt. W oczekiwaniu na serwis pojazdu kierowca powinien móc czas ten spędzić w przyjemnym, najlepiej klimatyzowanym pomieszczeniu z dostępnością do darmowych napojów oraz aktualnej, szeroko tematycznej prasy. Codziennością jest obecnie używanie przenośnych urządzeń takich jak laptopy, smartfony czy tablety dlatego serwisy powinny również zapewnić dostęp do Internetu.

Klient powinien także być informowany o przebiegu napraw i przewidywanym czasie ich ukończenia. Skrócenie czasu prac serwisowych jest możliwe, gdy mechanik na bieżąco potwierdza co wykonuje i co zamierza zrobić. Jest to ważne wsparcie dla działu sprzedaży, który może natychmiast reagować na plan napraw. W ten sposób jest w stanie szybko zamówić niezbędne elementy, aby nie opóźniać obsługi danego pojazdu. Niemniej istotne jest utrzymywanie kontaktu z klientem, gdy ten już wyjedzie z serwisu. To daje poczucie tego, że troszczymy się o jego bezpieczeństwo i komfort oraz, że nie pozostanie ze swoimi problemami sam i będzie mógł na nas liczyć.

Źródło: Materiały prasowe Motointegrator

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA