REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Renault Kangoo

Nowe Renault Kangoo Express
Nowe Renault Kangoo Express
Media

REKLAMA

REKLAMA

Renault Kangoo zyskał grono zwolenników dzięki dużym walorom użytkowym i oszczędnym silnikom. Jak prezentuje się najnowsza generacja Renault Kangoo?

Test Renault Kangoo - Podobny do rodzeństwa

REKLAMA

Gdy po raz pierwszy ujrzałem nowe Kangoo od razu pomyślałem - wszystkie nowe modele Renault są do siebie podobne. Powiększone logo, kontrastujące z czarną osłoną chłodnicy i wyrazistymi światłami, tak teraz wyglądają nowe modele francuskiego koncernu. Zupełnie inna jest maska oraz błotniki. Efekt? Kangoo wygląda bardzo masywnie. Wersje nadwozia różnią się od siebie znacząco. W kombivanie znajdziemy m.in. dwie chromowane listwy po obu bokach oraz czarne klosze reflektorów, które zawsze kojarzone były z samochodami osobowymi. W furgonetce na duży plus zasługuje czarny zderzak o ziarnistej fakturze, który jest bardziej odporny na drobne stłuczki. Z kolei elektryczną odmianę Z.E. łatwo poznać po niebieskim wykończeniu logo.

Test Renault Kangoo - Funkcjonalny dach

Do wyboru mamy aż 12 wersji nadwozia (o różnej długości i liczbie miejsc) o przestrzeni ładunkowej od 2,3 do 4,6m3. Nowością jest opcja z trzema miejscami z przodu proponowana w trzech długościach nadwozia. Wersje kombivan pięcio oraz siedmiomiejscowa oferują za tylną kanapą przestrzeń bagażową od 660 do 930 litrów.
Auto posiada kilka przemyślnych rozwiązań. Składając tylną kanapę i fotel pasażera można uzyskać płaską podłogę, co oczywiście zwiększa powierzchnię bagażową. Bardzo przydatną funkcją jest przesuwana tylna klapa dachowa dostępna w wersji dostawczej jak i osobowej.
Działa ona jak „szyberdach”, jednak otwiera znacznie większą część powierzchni niż klasyczne tego rodzaju rozwiązania i pozwala na przewiezienie długich oraz dużych przedmiotów. Szerokość otworu wynosi 100 cm, a długość 46 cm. Relingi dachowe bez użycia narzędzi można przekształcić w poprzeczki dachowe wytrzymujące obciążenie do 80 kg.

Test Renault Kangoo - Przegląd co 40 000 km

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Kangoo dysponuje nowymi silnikami Diesla. Energy dCi 90 KM, pod maską Kangoo według informacji producenta zużywa średnio 4,3 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 112g na kilometr. Wyposażony w system Stop&Start oraz turbinę o stałej geometrii łopat, silnik osiąga moment obrotowy 200 Nm już przy 1750 obr./min. Energy dCi posiada układ recyrkulacji zimnych gazów spalinowych (EGR niskociśnieniowy) oraz system kontroli temperatury silnika. Warto skorzystać również z jednostki 1.5 dCi o mocy 75 KM. W ofercie silniki te występują także w wersji bez systemu Stop&Start.
Bardzo ważna informacja dla flotowców. Przegląd jednostek dCi nowej generacji według zaleceń producenta powinien odbywać się co 2 lata lub 40 000 kilometrów. Mamy więc wydłużony okres międzyprzeglądowy. Jak na razie możemy skorzystać tylko z jednej wersji benzynowej o pojemności skokowej 1.6 litra 16v i mocy 105 KM. Przeglądy wykonywane są co dwa lata bądź 30 000 kilometrów.

Test Renault Kangoo - Ekodoradca

Kabina została zupełnie zmieniona. Pojawiła się nowa nowoczesna centralna konsola. Oferowany jest system multimedialny Renault R-Link, który obejmuje nawigację, radio, zestaw telefoniczny ze złączem Bluetooth i funkcją audiostreamingu oraz złącza do przenośnych urządzeń audio. Funkcja „Driving eco2” ma za zadanie pomoc w ekonomicznym i ekologicznych prowadzeniu auta. Składa się z trzech funkcji: bilansu trasy (funkcja pozwalająca ocenić w ujęciu liczbowym zachowanie kierowcy pod względem ekojazdy), ekoporady (spersonalizowane zalecenia pozwalające kierowcy doskonalić się w zakresie ekojazdy) oraz moje ulubione trasy (pomoc w doskonaleniu ekojazdy poprzez porównywanie wyników z różnych tras). 

Test Renault Kangoo - Podsumowanie

Nowy Renault Kangoo ma szanse kontynuować sukces swoich starszych braci. Jego największą zaletę stanowią walory funkcjonalne. Ceny zaczynają się od 62 976 zł brutto.

Autor: Jakub Nieszporek, tekst pochodzi z magazynu Flota Auto Biznes

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

REKLAMA

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

REKLAMA

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA