REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?

Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?
Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje zmieniają każdą branżę. Także logistyczną. Jakie zmiany na rynku usług logistycznych zajdą pod wpływem innowacji?

Głównym celem logistyki jest i zawsze było zapewnienie optymalnego, szybkiego i bezpiecznego transportu towarów. To raczej nie ulegnie zmianie, ale metody osiągnięcia tego celu wraz z upływem czasu mogą być inne. Już teraz można zauważyć, że przyszłość branży leży w zapewnieniu widoczności, optymalizacji i automatyzacji procesów i pojazdów. Spedytorzy i inne firmy logistyczne wykazują wobec przewoźników większe zapotrzebowanie na takie usługi, co nieuchronnie przyczynia się do dalszej cyfryzacji logistyki.

REKLAMA

Zobacz też: Własna działalność gospodarcza w pracy kierowcy – wady i zalety

Żyjemy w czasach nieporównywalnie bogatszych w innowacje techniczne. Obserwujemy rosnące zainteresowanie nie tylko w ramach własnej bazy klientów, ale także w ogólnym wzroście przemysłu telematycznego. W perspektywie krótkoterminowej możemy mówić o poziomym i pionowym zapotrzebowaniu na cyfryzację. Pierwszy dotyczy zwiększonego zapotrzebowania na rozwiązania telematyczne, a drugi o rozwoju oferowanych usług, w tym rozwiązań mobilnych. W zakresie średnioterminowym zapotrzebowanie na dane będzie nadal występowało, ale będzie ono bardziej ukierunkowane, skierowane na konkretne obszary i podprocesy. Internet Rzeczy (IoT) będzie miał wpływ na więcej ogniw łańcucha logistycznego, dzięki czemu więcej procesów roboczych będzie mogło zostać przekierowanych do jednego przejrzystego systemu. Duża ilość danych, przekraczająca możliwości ludzkiego poznania, zawiera przydatne informacje, które mogą przyczynić się do stworzenia bardziej wydajnych procesów. Przyszłość przyniesie bardziej ugruntowane, podejmowane w oparciu o dane decyzje w dziedzinie logistyki, nawet w mniejszych firmach.

REKLAMA

Długoterminowe zmiany nie są jeszcze w pełni znane, ale prawdopodobnym scenariuszem rozwoju są sieci zautomatyzowanych procesów i pojazdów, zintegrowane w jeden, przejrzysty system. Tym sposobem firmy mogą osiągnąć całkowitą kontrolę nad swoimi zasobami oraz optymalną elastyczność przy maksymalnym wykorzystaniu mocy przewozowych. Dyspozytor nie będzie już decydować, który pojazd zostanie wybrany do realizacji konkretnej wysyłki. Firma będzie dysponować w pełni zautomatyzowanym procesem, który uwzględni wiele czynników przy doborze optymalnego pojazdu, trasy i czasu wysyłki dla danych towarów. Taki system może utworzyć zamówienia przewozowe, gdzie przesyłki lub palety są przewożone razem z produktami innych dostawców w celu zagwarantowania maksymalnej opłacalności spedycji. W dłuższej perspektywie automatyzacja również zrestrukturyzuje miejsca pracy. Nie oznacza to wcale zmniejszenia ich liczby. Osoby zatrudnione będą zapewniać dodatkowe usługi zamiast wykonywać proste, powtarzające się zadania.

Cyfryzacja pozwala firmom pokazać swoje najlepsze oblicze. Firmy telematyczne, takie jak WebEye, pomagają w osiągnięciu tego celu, uzbrajając organizacje w dane niezbędne do dalszej ewolucji i rozwoju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe WebEye

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA