REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozwój projektu Citylogin

Rozwój projektu Citylogin
Rozwój projektu Citylogin
FM Logistic
FM Logistic

REKLAMA

REKLAMA

Citylogin to ciekawy projekt FM Logistic, który ma na celu ograniczenie negatywnych skutków dostaw towarów w centrach miast. Na czym polega i jak się rozwija ta ciekawa koncepcja?

Na czym polega Citylogin?

FM Logistic, czołowy międzynarodowy operator na rynku magazynowania, transportu i pakowania, opracował w 2014 roku projekt Citylogin, który jest długofalowym, skutecznym rozwiązaniem w zakresie udoskonalania logistyki miejskiej. Celem przedsięwzięcia jest ograniczenie negatywnego oddziaływania dostaw towarów (zanieczyszczenie powietrza, hałas, zatłoczenie ...) w centrach miast poprzez wykorzystanie magazynów usytuowanych na obrzeżach aglomeracji oraz użycie małych, hybrydowych lub elektrycznych pojazdów dostawczych.

REKLAMA

Pierwszym beneficjentem projektu Citylogin jest Rzym. To miasto, w którym dostęp do historycznego centrum jest od kilku lat stopniowo ograniczany dla pojazdów z silnikami spalinowymi. FM Logistic, zwracając baczną uwagę na potrzeby swoich klientów, planuje wdrożenie rozwiązania także w innych miastach we Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Rosji i Francji.

Zobacz też: Własna działalność gospodarcza w pracy kierowcy – wady i zalety

Rozwój projektu Citylogin

REKLAMA

Oprócz obsługi sklepów Sephora, oferta Citylogin jest wdrażana na potrzeby kolejnych odbiorców w centrum Mediolanu. Ostatnio, FM Logistic podpisało umowę z Grupą Carrefour, największym europejskim dystrybutorem, na dostawę produktów suchych do sklepów Carrefour Express, które znajdują się w centrum stolicy Lombardii, w strefie ograniczonego ruchu kołowego. We współpracy z włoskim przewoźnikiem Mag.di, codziennie programowane są trzy trasy objazdowe dla każdego pojazdu Mitsubishi Fuso Canter w wersji hybrydowej.

Równolegle firma rozbudowuje swoją ofertę dystrybucyjną dla marki Sephora. Po Rzymie i Mediolanie, w najbliższym czasie pojazdy hybrydowe obsługujące sieć sklepów tej marki pojawią się także w centrum Turynu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe zasady stosowania płacy minimalnej dla kierowców

Zastosowanie Citylogin w Warszawie

W Polsce FM Logistic działa od 1995 roku, m.in. poprzez swoje Centrum Dystrybucyjne FM Health, które aktualnie testuje dostawy produktów farmaceutycznych w centrum Warszawy z użyciem elektrycznego pojazdu dostawczego Nissan e-NV200, specjalnie przystosowanego do przewozu towarów wrażliwych.

Zobacz też: Konsekwencje podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego w momencie zawarcia umowy leasingu

Od Madrytu do Bilbao: przykład hiszpański

REKLAMA

Od 2016 roku FM Logistic działa również w Madrycie. We współpracy z przewoźnikiem Ontime Logística Integral wykorzystuje do obsługi klientów indywidualnych i biznesowych flotę 14 elektrycznych, hybrydowych lub zasilanych gazem pojazdów dostawczych. Dystrybucja odbywa się z platformy logistycznej, usytuowanej 14 km od centrum hiszpańskiej stolicy, zapewniając dostawy do sklepów w centrum miasta, m.in. sklepów należących do sieci Lidl.

Ponadto FM Logistic otrzymało ostatnio subwencję z Unii Europejskiej na przetestowanie trójtemperaturowego, elektrycznego pojazdu-chłodni o ładowności 10-12 palet, przystosowanego do realizacji dostaw w strefach miejskich. Bardziej na północ, w Bilbao, po pomyślnej serii testów, obsługę sklepów sieci Lidl rozpoczęła naczepa nowego typu, przystosowana do ruchu miejskiego i wyposażona w osie skrętne.

Zobacz też: Kolizja za granicą. Jak postępować?

Bardziej na wschód: produkty luksusowe

FM Logistic jest obecne na rynku rosyjskim od 1994 roku. W 2017 roku rozpoczęto wdrażanie projektu Citylogin na potrzeby dużych sklepów z produktami luksusowymi w centrum Moskwy. Po skompletowaniu produktów we Francji i dostarczeniu na lotnisko Roissy, towary są wysyłane do stolicy Rosji. Z moskiewskiego lotniska są przewożone do jednej z firmowych platform logistycznych.

Dystrybucja odbywa się tu pojazdami dostawczymi Iveco, które są zasilane gazem i specjalnie wyposażone na potrzeby przewozu produktów luksusowych (drzwi z podwójnym zabezpieczeniem, wzmocnione szyby, alarm, ciągła lokalizacja poprzez GPS, itd.).

Zobacz też: Stłuczka lub wypadek za granicą, jakie poniesiemy koszty?

Citylogin wkracza do Paryża!

FM Logistic jest zaangażowana w liczne projekty miejskiej dystrybucji towarów. W 2016 roku w ramach zapytań ofertowych rozesłanych przez Merostwo Paryża, firmy Paris&Co i FM Logistic we współpracy z firmą Sogaris, zaprezentowały innowacyjny projekt dostaw produktów świeżych z platformy logistycznej usytuowanej na przedmieściach stolicy Francji.

Zgodnie ze swoją polityką zrównoważonego rozwoju, FM Logistic podpisało 6 stycznia br., opracowaną przez Merostwo Paryża, kartę Zrównoważonej Logistyki Miejskiej. Celem tego zobowiązania jest pogodzenie gospodarki z poprawą warunków życia w mieście, przy równoczesnym zapewnieniu nowoczesnej logistyki.

W najbliższym czasie zostanie także uruchomiona i dostosowana do potrzeb projektu Citylogin baza logistyczna, usytuowana na południowo wschodnich przedmieściach Paryża.

Grégoire Lapillonne, szef projektu w FM Logistic, zapytany o tak dynamiczny rozwój, wyjaśnia: „Wzrost natężenia ruchu oraz kolejne ograniczenia dostępu dla ruchu kołowego w centrach miast zmuszają do dogłębnej zmiany sposobu dystrybucji w miastach. W przypadku naszej grupy jest to oferta Citylogin, która doskonale uzupełnia naszą ofertę przewozową. Dla naszych obecnych i potencjalnych klientów Citylogin zapewnia skuteczną dystrybucję uwzględniającą ograniczenia w ruchu kołowym, które prędzej czy później obejmą centra wszystkich dużych miast.”

Źródło: Newseria.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA