REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MSZ pomoże polskim przewoźnikom we Francji i Austrii

MSZ pomoże polskim przewoźnikom we Francji i Austrii
MSZ pomoże polskim przewoźnikom we Francji i Austrii

REKLAMA

REKLAMA

MSZ pomoże polskim przewoźnikom w rozwiązywaniem problemów we Francji i Austrii związanych z wieszaniem się systemów teleinformatycznych.

Od początku 2017 r. niektóre państwa Unii Europejskiej, w tym Francja i Austria, wymagają rejestrowania przewoźników przed wykonaniem operacji w międzynarodowym transporcie drogowym. Systemy teleinformatyczne tych państw nie są jednak do tego dostosowane. Z informacji przekazanych przez polskich przedsiębiorców wynika, że systemy te wielokrotnie się zawieszały, nie pozwalając na zarejestrowanie pracowników. Wiele pozycji w tabelach i formularzach jest nieprecyzyjnych, a wypełnienie niezbędnych formularzy on-line wymaga poświęcenia nawet kilku godzin. Dodatkowo, np. w Austrii, przez kontrolerów inspekcji drogowej nie są respektowane dokumenty, które nie zostały wypełnione on-line w momencie awarii systemu.

REKLAMA

Zobacz też: Kres dokumentacji papierowej w branży transportowej?

REKLAMA

13 stycznia 2017 r. w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Spraw Zagranicznych i przewoźników, w sprawie realizacji nowych przepisów dotyczących delegowania pracowników na terenie Austrii oraz problemów wynikających z francuskich przepisów o delegowaniu. Zostało ono zorganizowane w związku z docierającymi od polskich przewoźników sygnałami, dotyczącymi problemów technicznych z rejestracją pracowników, występujących na stronach internetowych służb austriackich i francuskich.

W ocenie MIB niedopuszczalna jest sytuacja, w której obowiązujące prawo nakłada na przewoźników obowiązki, których realizacja jest niemożliwa. Przedsiębiorcom grożą kary sięgające od 100.000 do 500.000 euro.

W związku z tym Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwróciło się do Ministerstwa Spraw Zagranicznych z prośbą o kontakt z polskimi placówkami dyplomatycznymi w celu wyjaśnienia źródła problemów. Według informacji pozyskanych przez ambasady, problemy wynikały z przeciążenia systemów w związku z rejestracją wielu pracowników w tym samym czasie na początku roku.

REKLAMA

O problemach związanych z rejestracją pracowników wykonujących przewozy na terytorium Francji i Austrii przewoźnicy będą informować MIB i MSZ. Informacje te zostaną przekazane polskim placówkom dyplomatycznym w celu wywierania nacisku na administracje państw, w których systemy nie działają.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa podtrzymuje swoje negatywne stanowisko wobec objęcia przepisami o delegowaniu pracowników mobilnych w transporcie drogowym. Resort wielokrotnie alarmował o tym Komisję Europejską.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA