REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?
Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?

REKLAMA

REKLAMA

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry? Według informacji z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa władze węgierskie doprecyzowały stanowisko w tej sprawie.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa informuje, że władze węgierskie sprecyzowały swoje stanowisko dotyczące zakresu zastosowania przepisów implementujących tzw. dyrektywę wdrożeniową, dotyczącą delegowania pracowników w ramach świadczenia usług (2014/67/UE), które weszły w życie na Węgrzech  8 lipca 2016 r.

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na Węgry

Z informacji w tej sprawie uzyskanych za pośrednictwem Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP wynika, że węgierskie przepisy krajowe nie mają zastosowania do sektora transportu na Węgrzech. Zgodnie z wyjaśnieniami strony węgierskiej:

  1. Transport międzynarodowy, włącznie z kabotażem nie są objęte zakresem dyrektywy o delegowaniu pracowników.
  2. Międzynarodowy transport drogowy (załadunek i rozładunek na terenie Węgier), tranzyt i kabotaż w rozumieniu przepisów węgierskich nie stanowią delegowania. W związku z tym nie jest wymagana rejestracja przedsiębiorców transportowych, a węgierskie inspektoraty pracy nie będą podejmowały czynności związanych z kontrolami drogowymi oraz nie będą wymagały przestrzegania przepisów dotyczących delegowania w odniesieniu do kierowcy i pojazdu.
  3. Nie ma konkretnych wymagań dla przedsiębiorstw transportowych związanych z delegowaniem. Pomimo, że przepisy węgierskie nie wyłączają wprost transportu z zakresu delegowania, jak zapewnia strona węgierska, takie zapisy wynikają ze specyfiki węgierskiego kodeksu pracy, który zawiera ogólne przepisy dotyczące delegowania, bez podziału na konkretne sektory.
  4. W przypadku, gdy przedsiębiorca transportowy (przewoźnik) skontaktuje się z węgierskim Ministerstwem Gospodarki właściwym w sprawie przepisów o delgowaniu, otrzyma poniższy komunikat w jęz. angielskim:

REKLAMA

“Pursuant to your inquiries I would like to inform you that Hungary has transposed the provisions of directive 2014/67/EU on the enforcement of directive 96/71/EC on the posting of workers, including Article 9 (1) b) as well, but transport is not explicitly indicated in the text of the relevant acts.

Although the transposing acts do not explicitly exclude the transport sector from the scope of the relevant provisions, in Hungary’s view road transport (including cabotage) does not fall within the scope of the posting of workers directive, and we believe that the application of the posting-related requirements in the transport sector is neither possible and nor appropriate.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

According to the above, in cases in which a vehicle crosses the territory of Hungary without any posting activity the newly adopted requirements do not apply. In the event of posting, however, the rules in effect are applicable to the relevant employees.”

 Wersja węgierska komunikatu dostępna jest na stronie Węgierskiej Inspekcji Pracy

  1. Odnośnie do wyrażenia „aktywność związana z delegowaniem” (posting activity), o którym mowa w komunikacie węgierskim, strona wegierska wyjaśnia, że dotyczy teoretycznej i marginalnej sytuacji, która może zaistnieć podczas operacji transportowych w takich przypadkach, gdy grupa pracowników delegowanych (np. związanych z budownictwem) jest przewożona na Węgry przez kierowcę zatrudnionego przez firmę delegującą tych pracowników.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA