REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?
Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?

REKLAMA

REKLAMA

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry? Według informacji z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa władze węgierskie doprecyzowały stanowisko w tej sprawie.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa informuje, że władze węgierskie sprecyzowały swoje stanowisko dotyczące zakresu zastosowania przepisów implementujących tzw. dyrektywę wdrożeniową, dotyczącą delegowania pracowników w ramach świadczenia usług (2014/67/UE), które weszły w życie na Węgrzech  8 lipca 2016 r.

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na Węgry

Z informacji w tej sprawie uzyskanych za pośrednictwem Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP wynika, że węgierskie przepisy krajowe nie mają zastosowania do sektora transportu na Węgrzech. Zgodnie z wyjaśnieniami strony węgierskiej:

  1. Transport międzynarodowy, włącznie z kabotażem nie są objęte zakresem dyrektywy o delegowaniu pracowników.
  2. Międzynarodowy transport drogowy (załadunek i rozładunek na terenie Węgier), tranzyt i kabotaż w rozumieniu przepisów węgierskich nie stanowią delegowania. W związku z tym nie jest wymagana rejestracja przedsiębiorców transportowych, a węgierskie inspektoraty pracy nie będą podejmowały czynności związanych z kontrolami drogowymi oraz nie będą wymagały przestrzegania przepisów dotyczących delegowania w odniesieniu do kierowcy i pojazdu.
  3. Nie ma konkretnych wymagań dla przedsiębiorstw transportowych związanych z delegowaniem. Pomimo, że przepisy węgierskie nie wyłączają wprost transportu z zakresu delegowania, jak zapewnia strona węgierska, takie zapisy wynikają ze specyfiki węgierskiego kodeksu pracy, który zawiera ogólne przepisy dotyczące delegowania, bez podziału na konkretne sektory.
  4. W przypadku, gdy przedsiębiorca transportowy (przewoźnik) skontaktuje się z węgierskim Ministerstwem Gospodarki właściwym w sprawie przepisów o delgowaniu, otrzyma poniższy komunikat w jęz. angielskim:

REKLAMA

“Pursuant to your inquiries I would like to inform you that Hungary has transposed the provisions of directive 2014/67/EU on the enforcement of directive 96/71/EC on the posting of workers, including Article 9 (1) b) as well, but transport is not explicitly indicated in the text of the relevant acts.

Although the transposing acts do not explicitly exclude the transport sector from the scope of the relevant provisions, in Hungary’s view road transport (including cabotage) does not fall within the scope of the posting of workers directive, and we believe that the application of the posting-related requirements in the transport sector is neither possible and nor appropriate.

According to the above, in cases in which a vehicle crosses the territory of Hungary without any posting activity the newly adopted requirements do not apply. In the event of posting, however, the rules in effect are applicable to the relevant employees.”

 Wersja węgierska komunikatu dostępna jest na stronie Węgierskiej Inspekcji Pracy

  1. Odnośnie do wyrażenia „aktywność związana z delegowaniem” (posting activity), o którym mowa w komunikacie węgierskim, strona wegierska wyjaśnia, że dotyczy teoretycznej i marginalnej sytuacji, która może zaistnieć podczas operacji transportowych w takich przypadkach, gdy grupa pracowników delegowanych (np. związanych z budownictwem) jest przewożona na Węgry przez kierowcę zatrudnionego przez firmę delegującą tych pracowników.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA