REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?
Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry?

REKLAMA

REKLAMA

Czy obowiązuje płaca minimalna dla kierowców przejeżdżających przez Węgry? Według informacji z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa władze węgierskie doprecyzowały stanowisko w tej sprawie.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa informuje, że władze węgierskie sprecyzowały swoje stanowisko dotyczące zakresu zastosowania przepisów implementujących tzw. dyrektywę wdrożeniową, dotyczącą delegowania pracowników w ramach świadczenia usług (2014/67/UE), które weszły w życie na Węgrzech  8 lipca 2016 r.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na Węgry

Z informacji w tej sprawie uzyskanych za pośrednictwem Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP wynika, że węgierskie przepisy krajowe nie mają zastosowania do sektora transportu na Węgrzech. Zgodnie z wyjaśnieniami strony węgierskiej:

  1. Transport międzynarodowy, włącznie z kabotażem nie są objęte zakresem dyrektywy o delegowaniu pracowników.
  2. Międzynarodowy transport drogowy (załadunek i rozładunek na terenie Węgier), tranzyt i kabotaż w rozumieniu przepisów węgierskich nie stanowią delegowania. W związku z tym nie jest wymagana rejestracja przedsiębiorców transportowych, a węgierskie inspektoraty pracy nie będą podejmowały czynności związanych z kontrolami drogowymi oraz nie będą wymagały przestrzegania przepisów dotyczących delegowania w odniesieniu do kierowcy i pojazdu.
  3. Nie ma konkretnych wymagań dla przedsiębiorstw transportowych związanych z delegowaniem. Pomimo, że przepisy węgierskie nie wyłączają wprost transportu z zakresu delegowania, jak zapewnia strona węgierska, takie zapisy wynikają ze specyfiki węgierskiego kodeksu pracy, który zawiera ogólne przepisy dotyczące delegowania, bez podziału na konkretne sektory.
  4. W przypadku, gdy przedsiębiorca transportowy (przewoźnik) skontaktuje się z węgierskim Ministerstwem Gospodarki właściwym w sprawie przepisów o delgowaniu, otrzyma poniższy komunikat w jęz. angielskim:

“Pursuant to your inquiries I would like to inform you that Hungary has transposed the provisions of directive 2014/67/EU on the enforcement of directive 96/71/EC on the posting of workers, including Article 9 (1) b) as well, but transport is not explicitly indicated in the text of the relevant acts.

REKLAMA

Although the transposing acts do not explicitly exclude the transport sector from the scope of the relevant provisions, in Hungary’s view road transport (including cabotage) does not fall within the scope of the posting of workers directive, and we believe that the application of the posting-related requirements in the transport sector is neither possible and nor appropriate.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

According to the above, in cases in which a vehicle crosses the territory of Hungary without any posting activity the newly adopted requirements do not apply. In the event of posting, however, the rules in effect are applicable to the relevant employees.”

 Wersja węgierska komunikatu dostępna jest na stronie Węgierskiej Inspekcji Pracy

  1. Odnośnie do wyrażenia „aktywność związana z delegowaniem” (posting activity), o którym mowa w komunikacie węgierskim, strona wegierska wyjaśnia, że dotyczy teoretycznej i marginalnej sytuacji, która może zaistnieć podczas operacji transportowych w takich przypadkach, gdy grupa pracowników delegowanych (np. związanych z budownictwem) jest przewożona na Węgry przez kierowcę zatrudnionego przez firmę delegującą tych pracowników.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA