REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy PKP Intercity odbierze zamówione Darty do końca roku?

Czy PKP Intercity odbierze zamówione Darty do końca roku?
Czy PKP Intercity odbierze zamówione Darty do końca roku?
PESA Bydgoszcz

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli PKP Intercity nie odbierze zamówionych w Pesie nowoczesnych składów Dart do końca 2015 r., straci gigantyczną dotację unijną na ich zakup. Chodzi o około 600 mln. zł.

Liczymy, że jeszcze w tym roku uda się pojechać pierwszymi Dartami – mówi prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz. Dodaje, że przewoźnik szuka rozwiązania, aby nie utracić dotacji unijnej na zakupów Dartów, gdyby nie zostały one dostarczone do końca br.

REKLAMA

Pierwotnie Darty miały wyjechać na tory od wejścia nowego rozkładu jazdy, czyli od niedzieli. „Liczymy, na to, że uda się nam pojechać pierwszymi Dartami w tym roku. To cały czas jest kwestia ile gotowych pojazdów dostarczy nam producent. Obecnie mamy odebrany końcowo jeden pociąg” – powiedział dziennikarzom w niedzielę na Dworcu Centralnym w Warszawie Leonkiewicz.

Pytany, ile Dartów mogłoby pojawić się na torach odpowiedział: „ Myślę, że w tym tygodniu uda się odebrać końcowo 2-3 Darty. Jeśli chodzi o naszą umowę z Pesą (producent Dartów – PAP), ona trwa i Pesa jest zobowiązana dostarczyć nam do końca roku wszystkie 20 pociągów”.

Zobacz też: Pierwszy pociąg Dart dla PKP IC

„Nie mam pewności, że odbierzemy do końca roku wszystkie, ale mocno na to liczę i widzimy, z przesyłanych codziennie harmonogramów, że producent bardzo przyspieszył i że zdąży je dostarczyć”- dodał Leonkiewicz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli nie uda się dostarczyć do końca roku wszystkich Dartów, to przepaść może unijna dotacja – ok. 600 mln zł.

„W kwestii dofinansowania unijnego liczymy na to, że uda się nam to zorganizować w taki sposób, żebyśmy nie stracili dofinansowania unijnego i mieli te pojazdy odebrane. To jest kwestia ustaleń z organami państwowymi i jest za wcześnie żeby mówić o jakiś szczegółach, negocjujemy różne rozwiązania” - powiedział Leonkiewicz.

Zobacz też: 18 grudnia strajk w PKP Cargo

REKLAMA

Przetarg na dostawę 20 pociągów Dart został rozstrzygnięty 19 lutego 2014 r. Koszt to ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 570 mln zł pochodzi z pieniędzy unijnych. Umowa obejmuje również serwis pociągów przez kolejnych 15 lat. Producent musi dostarczyć pociągi do końca roku, bo inaczej będzie trzeba zwrócić dotację unijną.

Darty określane, jako „Polskie Pendolino” posiadają 352 miejsca siedzące; 292 w drugiej klasie i 60 w pierwszej. Pociąg ma długość 153 metrów i waży ok. 280 ton i może rozwijać prędkość 200 km/h. Darty wyposażone są m.in. w klimatyzację, nadajniki WiFi, stojaki na rowery, monitoring, przedział barowy. Znalazły się w nich także dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, winda ułatwiająca wjazd do pociągu osobom niepełnosprawnym oraz przystosowana dla nich toaleta.

Leonkiewicz zapowiedział, także, że prawdopodobnie na wiosnę przyszłego roku pojawi się WiFi w Pendolino.

„W najbliższym czasie będzie uruchamiać przetarg na WiFi w Pednolino. Powinno to pójść szybciej niż dotychczas. Będzie trzeba jednak poczekać na wyłączenie z ruchu poszczególnych pojazdów i planujemy to zrobić w czasie planowanych przeglądów technicznych Pendolino” – dodał Leonkiewicz.

Od północy w niedzielę obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Jak zapowiada PKP PLK, na 30 trasach skróciły się czasy przejazdu od 10 minut do trzech godzin. Na trasach pojawiły się także zmodernizowane i nowe pociągi kupione przez przewoźników – PKP Intercity i Przewozy Regionalne. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA