REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koleje Mazowieckie mają ambicje stać się przewoźnikiem turystycznym

Subskrybuj nas na Youtube
Koleje Mazowieckie mają ambicje stać się przewoźnikiem turystycznym.
Koleje Mazowieckie mają ambicje stać się przewoźnikiem turystycznym.

REKLAMA

REKLAMA

Koleje Mazowieckie zarabiają głównie na dowozie ludzi do pracy, szkół, uczelni. Przewoźnik ma jednak ambicje, by zacząć zarabiać również na przewozach turystycznych.

Chcemy nie tylko przewozić ludzi do pracy, ale także w celach turystycznych - podkreślił w piątek Dariusz Grajda z Kolei Mazowieckich. W wakacje na podstawie jednego biletu można było podróżować po Mazowszu przez trzy dni. Spółka rozważa taką możliwość przez cały rok.

REKLAMA

"Koleje Mazowieckie przewożą przede wszystkim ludzi do pracy, szkół czy uczelni. Oprócz tego zależy nam na tym, abyśmy również stali się przewoźnikiem turystycznym, bo Mazowsze jest bardzo atrakcyjne. Widzimy w tym potencjał dla rozwoju turystyki regionalnej i międzyregionalnej" - podkreślił na konferencji prasowej Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Jak mówił, przykładem turystycznego połączenia jest pociąg "Słoneczny", który w wakacje jeździ z Warszawy do Trójmiasta i Ustki. "Chcielibyśmy zachęcić mieszkańców Mazowsza i inne osoby, które tutaj przyjeżdżają, do podróżowania na podstawie jednego biletu, po całym Mazowszu, w wybrane trzy dni" - zaznaczył.

Zobacz też: Proces wymiany 697 rozjazdów na torach dobiega końca

REKLAMA

Od lipca do końca sierpnia tego roku podróżni mogli skorzystać z takiej oferty Kolei Mazowieckich. Chodzi o tzw. "Bilet Turysty". Dzięki niemu mogli jeździć pociągami spółki na terenie Mazowsza bez ograniczeń przez trzy dowolnie wybrane dni w ciągu dziesięciu kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Będziemy dążyli do tego, by +Bilet Turysty+ był obudowany różnymi wartościami dodanymi, by turysta dostawał przy jego zakupie pakiet informacji na temat podróży, (miejsc, które można zwiedzić, w których można zjeść, a także informacje o zniżkach - PAP)" - zaznaczył Grajda.

Zapowiedział, że spółka rozważa, by taka oferta obowiązywała nie tylko w wakacje, ale również w weekendy. "Liczę, że różnego rodzaju organizacje turystyczne włączą się w funkcjonowanie tego przedsięwzięcia" - podkreślił.

"Wysłaliśmy informacje na temat oferty do regionalnych organizacji turystycznych oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. Będziemy dalej pracowali nad tym, by ją promować. Prawdopodobnie będziemy ją wprowadzali na cały rok, a być może na sezon jesienno-wiosenny" - dodał.

Zobacz też: Będzie strajk w PKP Cargo?

Decyzje w tej sprawie mają zapaść pod koniec września. "Wówczas Koleje Mazowieckie zdecydują, czy oferta będzie obowiązywała w wybrane weekendy czy przez cały rok. Chcemy tym zainteresować szeroko rozumiany sektor turystyki" - podkreślił Grajda.

Obecny na konferencji prasowej Piotr Goszczycki, który jest miłośnikiem kolei, wykorzystał w wakacje "Bilet Turysty". W ciągu trzech dni pokonał 2,5 tys. km.

"Nałogowe podróżowanie pociągami to nie tylko pasja, ale i przyjemność" - mówił. Jak wyjaśnił, w tym samym czasie nie przejedziemy tylu kilometrów samochodem, co pociągiem. "Podróżując koleją możemy pracować, czytać, pisać, poznawać fantastycznych ludzi czy obserwować świat" - podkreślił Goszczycki, wyliczając zalety podróżowania koleją.

Koleje Mazowieckie mają 23 proc. udział w rynku przewozów pasażerskich. W 2013 r. z jej usług skorzystało ponad 62 mln osób. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA