REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zysk netto Grupy PKP Cargo w pierwszym półroczu 2015 r.

Zysk netto Grupy PKP Cargo w pierwszym półroczu 2015 r.
Zysk netto Grupy PKP Cargo w pierwszym półroczu 2015 r.
PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Grupa PKP Cargo osiągnęła 156 mln zysku netto przy dochodach 2,1 mld zł w pierwszym półroczu 2015 r.

Grupa PKP Cargo wypracowała w pierwszym półroczu 2015 r. 156 mln zł zysku netto przy przychodach 2,1 mld zł - poinformował w czwartek w Warszawie prezes PKP Cargo Adam Purwin. Spółka chce do 2016 r, wypracować 100 mln zł oszczędności.

REKLAMA

Jak przekonywał Purwin, taki wynik spółki to efekt: nabycia w tym roku czeskiego przewoźnika AWT w "okazyjnej cenie", aktywnej polityki sprzedażowej, dynamicznego rozwoju na rynkach międzynarodowych oraz poprawy efektywności działań całej grupy PKP Cargo.

Zobacz też: Będzie strajk w PKP Cargo?

REKLAMA

W pierwszym półroczu grupa PKP Cargo w ujęciu rocznym przewiozła o 2 proc. więcej materiałów. W tym samym okresie wzrosły także przewozy zagraniczne. PKP Cargo przewiozło poza krajem blisko 2,9 mln ton towarów (wzrost o 136 proc. rdr). Na podobnym poziomie do ubiegłego roku utrzymano przewozy w kraju. Liczone masą, wyniosły one 49,3 mln ton (spadek o 1 proc. rdr), a pracą przewozową 13,38 mld tkm (spadek o 1 proc. rdr). Udział Grupy PKP Cargo w rynku przewozów towarowych w Polsce wyniósł na koniec czerwca 56,1 proc. w ujęciu pracy przewozowej.

W pierwszy półroczu br. PKP Cargo przewiozła mniej kruszyw i materiałów budowlanych o 12 proc. rdr. Z kolei dzięki koniunkturze w przemyśle, drugi kwartał był bardzo dobry dla PKP Cargo pod względem przewozów metali i rud. "W drugim kwartale zwiększyliśmy przewozy rud i metali o 13 proc. rok do roku. Nasi klienci zgłaszają zapotrzebowanie na przewozy w kolejnych miesiącach" - powiedział członek zarządu ds. handlowych PKP Cargo Jacek Neska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedstawiciele spółki poinformowali, że spadek przeładunków kontenerów w polskich portach w drugim kwartale (- 24 proc. rdr), rosyjskie embargo oraz mniejszy popyt na samochody i części samochodowe na Wschodzie negatywnie wpłynęły na dynamikę przewozów intermodalnych. W okresie od kwietnia do czerwca przewozy PKP Cargo w tym segmencie spadły o 7 proc. rdr, co w całym pierwszym półroczu oznacza powtórzenie wyniku z poprzedniego roku (0,9 mld tkm).

Zobacz też: PKP PLK wyda do 2023 r. na inwestycje 68 mld złotych!

REKLAMA

PKP Cargo spodziewa się jednak, że przewozy intermodalne wykonywane przez spółkę wzrosną w najbliższej przyszłości, zwłaszcza po uzyskaniu dostępu do zlokalizowanego terminalu w Ostawie Paskov, rozbudowie terminalu w Poznaniu Franowie oraz zlikwidowaniu wąskich gardeł na infrastrukturze doprowadzającej do polskich portów.

W drugim kwartale 2015 r. odnotowano wyraźną poprawę w przewozach węgla, mającego największy udział w towarowych przewozach kolejowych. W tym okresie PKP Cargo zanotowało wzrost o 17 proc. w ujęciu rocznym w zakresie pracy przewozowej. W całym pierwszym półroczu oznacza to wzrost o 11 proc. (5,6 mld tkm) w porównaniu do poprzedniego roku.

Spółka przygotowuje nową strategię działania na lata 2016-2020, która zakłada koncentrację na rozwoju międzynarodowym oraz kontynuacji zainicjowanych procesów konsolidacji poszczególnych obszarów biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem działalności spedycyjnej i terminalowej. "Kierunek rozwój dla PKP Cargo jest jeden, to jest zagranica i międzynarodowa obecność. Patrząc długo terminowo widać, że rynek krajowy to nie jest rynek, który może gwarantować PKP Cargo dwucyfrowy wzrost, co roku" - powiedział Purwin.

Członek zarządu ds. Finansowych Łukasz Hadyś poinformował, że spółka chce zrealizować także program oszczędnościowy; w ciągu 2 lat oszczędzić 100 mln zł. Oszczędności mają wynikać z dostosowania zasobów IT do potrzeb grupy, optymalizacji zaplecza utrzymaniowo-naprawczego, racjonalizacji potrzeb zakupowych oraz usprawnienia procesu eksploatacji taboru. "W tym roku widzimy potencjał na oszczędności rzędu od kilku do kilkunastu milionów złotych" - powiedział Hadyś.

Purwin poinformował także, że zarząd 7 września spotka się ze związkowcami. "Chcemy na spotkaniu pokazać wyniki spółki, z których płyną określone wnioski podobnie jak z obecnej sytuacji na rynku węgla. Niezależnie od rozmów ze stroną społeczną zdecydowaliśmy się na wdrożenie podwyżki w wysokości 200 zł brutto, czyli 110 zł netto na każdego pracownika" - powiedział Purwin.

Działające w PKP Cargo związki zawodowe są ze spółką w sporze zbiorowym od 7 lipca. Pod koniec lipca władze PKP Cargo i przedstawiciele związków zawodowych nie porozumieli się, co do wysokości podwyżek dla pracowników spółki. Związki domagają się podwyżki płac o 250 złotych dla każdego pracownika. Strony podpisały protokół rozbieżności. Referendum strajkowe zostało przeprowadzone 21 sierpnia wzięło w nim udział 57 proc. zatrudnionych w spółce pracowników, spośród biorących udział w 96 proc. opowiedziało się za przeprowadzeniem strajku.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. W 2014 r. grupa PKP Cargo osiągnęła 4,257 mld zł przychodów i 276 mln zł zysku netto, przewożąc 111 mln ton ładunków. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie - wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej głównym akcjonariuszem jest PKP. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA