REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarząd PKP Cargo zaproponował podwyżki dla pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Zarząd PKP Cargo zaproponował podwyżki dla pracowników.
Zarząd PKP Cargo zaproponował podwyżki dla pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

200 zł podwyżki dla każdego pracownika - tyle zaproponował zarząd PKP Cargo. Propozycja jest o 50 zł niższa od tej, której domagają się związkowcy.

Zarząd PKP Cargo zaproponował 200 zł podwyżki dla każdego pracownika. To mniej o 50 zł od żądań związkowców. „Ta propozycja wyczerpuje możliwości spółki na ten moment” - powiedział PAP w środę członek zarządu ds. handlowych w PKP Cargo Jacek Neska.

REKLAMA

W przeprowadzonym pod koniec sierpnia referendum strajkowym w PKP Cargo prawie wszyscy jego uczestnicy opowiedzieli się za strajkiem. Głównym żądaniem działającego w spółce Krajowego Komitetu Protestacyjno-Strajkowego jest podwyżka płac o 250 zł dla każdego pracownika.

Neska powiedział PAP w Krynicy-Zdroju, gdzie odbywa się Forum Ekonomiczne, że kolejna tura rozmów ze związkami odbyła się na początku tego tygodnia.

Zobacz też: Będzie strajk w PKP Cargo?

REKLAMA

„Nie byliśmy w stanie w całości spełnić oczekiwań związkowców, zaproponowaliśmy 200 zł podwyżki na pracownika, co wyczerpało możliwości spółki na ten moment. Wierzymy, że te nasze ustalenia okażą się satysfakcjonujące dla strony społecznej” - dodał.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaznaczył, że nie ustalono jeszcze kiedy odbędzie się kolejne spotkanie ze związkami. „Wierzę jednak, że deklaracja zarządu i te nasze ustalenia doprowadzą do porozumienia” - podkreślił.

Dodał, że spółka ciągle szuka kolejnych firm do przejęcia. W maju br. PKP Cargo sfinalizowało przejęcie 80 proc. udziałów Advanced World Transport, drugiego co do wielkości kolejowego przewoźnika towarowego w Czechach i jednego z największych prywatnych przewoźników w Europie.

„Polski rynek nie wykazuje możliwość istotnego wzrostu. Wyczerpuje się możliwość przewozu towarów masowych tj. węgla czy kruszywa. Tak więc jedyną szansą na rozwój firmy i wzrost jej wartości jest dywersyfikacja geograficzna i tutaj szukamy okazji i możliwości przejęć potencjału produkcyjnego” - wyjaśnił.

Członek zarządu PKP Cargo zaznaczył, że spółka szuka również firm do przejęcia w segmentach, w których nie jest dotychczas silnie obecna. Neska wymienił tutaj m.in. przemysł chemiczny i petrochemiczny. „W tym zakresie też szukamy celów do przejęcia” - dodał.

Zobacz też: Zysk netto Grupy PKP Cargo w pierwszym półroczu 2015 r.

REKLAMA

W jego ocenie jedną z szans rozwoju spółki jest również zwiększenie współpracy z Chinami. Obecnie spółka obsługuje 10 pociągów do Chin tygodniowo. Neska przyznał, że to niewiele, ale zauważył, że jeszcze rok temu „takie pociągi wydawały się mrzonką”.

„Teraz w rozmowach z naszym chińskim partnerem za każdym razem, jak my - w naszych konserwatywnych biznesplanach - piszemy 10 (pociągów) to nasz partner dopisuje jedno lub dwa zera. To pokazuje potencjał tej współpracy” - ocenił.

Neska ujawnił, że na zwiększeniu ilości połączeń szczególnie zależy chińskim prowincjom, które są położone z dala od morzą. „W regionach tych produkowane są towary wysokowartościowe, gdzie bardzo ważna jest rotacja kapitału – czyli musi on jak najszybciej dotrzeć do odbiorcy końcowego, żeby on mógł za to zapłacić” - powiedział Neska.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. W 2014 r. grupa PKP Cargo osiągnęła 4,257 mld zł przychodów i 276 mln zł zysku netto, przewożąc 111 mln ton ładunków. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie - wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej głównym akcjonariuszem jest PKP. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA